[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:20

Hoi

Wanneer komen de uitslagen van de keuringen gemiddeld op de welsh site? Kan het nog nergens terugvinden of ben ik abuis?

AniekR

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:33

overzee2, die zijn heel moeilijk te vinden. Kon ze eerst ook nergens vinden, maar met de zoekfunctie en "uitslagen 2015" bleek het er wel op te staan.

elfje, nogmaals prachtige pony's hoor! De Lord ziet er ook goed uit op de foto's. Jammer dat ik daar niet meer van heb gezien. En zoals ik al zei, kneep ik em toen jouw vos ging draven hoor!

Als ik het boekje zo zie voor Heteren wordt dat wel een mooie keuring. Wij gaan naar de NRPS keuring hier van het weekend, maar erg benieuwd naar de uitslagen!

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:11

Bedankt AniekR ik heb het gevonden!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:23

Ik denk dat Heteren ook een hele mooie dag wordt met kwaliteitsponies! Heb er zin in, hoop dat het weer een beetje meezit.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:30

Onze jaarling gaf weer een showtje vandaag.

Afbeelding
Afbeelding

Natuurlijk ook wat anders tussendoor ;)

Afbeelding

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:56

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten vandaag in Heteren!
Wij hadden een erg bijzondere dag. Denk dat we maar een ander stamboek moeten zoeken. Of konijnen fokken ofzo. :+

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:20

Leuke jaarling Kim!

Niemand weggewaaid vandaag in Heteren? Hier aan de kust is de wind echt niet normaal! Brandweer is druk in de weer met alle omgewaaide bomen overal hier in de buurt.

Niet helemaal gelopen zoals verwacht Anouk? Soms snap ik er ook de ballen van hoor... :7

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:30

Verschrikkelijk t weer nu ja..
M'n 10 jarige Atje is denk ik verwisseld. Vorig jaar heel ander commentaar dan dit jaar. En ik ben toch echt overtuigd dat de botten van 10 jarige pony's niet meer groeien of krimpen. :+ vorig jaar eerste premie en net niet door naar de Ck. Dit jaar tweede premie. Vorig jaar iets kort maar ruim voldoende bot. Dit jaar te lang en te weinig bot. Hebben een mooi gesprek met de beste vent gehad..
Veulentje tweede premie, wat kort en beknopt. Hoeft geen probleem te zijn als ze zich laat zien, maar ze wou echt niet bewegen. Dus tweede premie was ik het helemaal mee eens.
Pippin niet door naar de Ck. Angel eerste premie en ook niet door, zelfs zonder enige uitleg want dat deden ze niet, denk geen tijd?
Veulentje van Pippin eerste premie en tweede plek.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:52

Wat jammer, had juist hoge verwachtingen van je pony's. Lieten Pippin en Angel zich wel goed zien?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:12

Ja wij en anderen ook.. Pippin liep prima, die is heel moeilijk fris te krijgen voor een keuring maar zoals ze vandaag liep heeft ze nog niet eerder op een keuring gelopen. Angel liep heel fijn, niet op de showstand maar correct en op eigen benen. Wij waren dik tevreden.
Deze pony's zullen dus ook niet meer op de keuring komen. Ze stonden er echt super voor en als het dan nog niet voldoende is gaan we het niet meer proberen ook.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:17

Dat is inderdaad heel erg jammer, niet motiverend :( :(

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:25

Ruby_Stables schreef:
Dat is inderdaad heel erg jammer, niet motiverend :( :(

We weten gelukkig dat we prima pony's hebben, dus we zijn nog steeds heel blij met wat we in de stallen hebben staan en gaan zeker op deze manier door. Nakomelingen van Pippin doen het tot op heden niet onverdienstelijk. Maar blijkbaar zijn wij niet zo best met keuringen :+ dan maar geen keuringen haha.
Maar dit is niet zo motiverend voor de keuringen nee. Zou goed kunnen dat we volgend jaar niet eens wat meenemen. De meesten weten ons toch wel te vinden en weten wat we hebben staan, dus dan hebben de keuringen op deze manier ook geen meerwaarde.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:30

Ik bedoel idd niet motiverend om dan nog mee te doen aan keuringen. Want jullie pony's doen het zeker niet onverdienstelijk, zou ik hartstikke trots op zijn als ik jullie was!!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:49

Daarom show ik ook niet meer. Wat de jury mooi vindt, is een moment opname. Ik kijk het hele jaar maar mijn ponies. Dan zie.ik liever wat IK mooi vind, dan wat de jury mooi vindt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:17

Haha geweldig tegenstrijdig. Ahja ook al vaker Onzin commentaar gehoord. Moet eerlijk zijn dat ik weinig echte knallers zie op de keuring. Vorige week in annen weinig spectaculairs gezien bij de a s. (Ook niet alles gezien). Had je een andere jury dit jaar? Maar goed al had je 10 jury s, de een hem kort noemen en de ander lang tja dan klopt er iets niet

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:20

absque_dubio schreef:
Verschrikkelijk t weer nu ja..
M'n 10 jarige Atje is denk ik verwisseld. Vorig jaar heel ander commentaar dan dit jaar. En ik ben toch echt overtuigd dat de botten van 10 jarige pony's niet meer groeien of krimpen. :+ vorig jaar eerste premie en net niet door naar de Ck. Dit jaar tweede premie. Vorig jaar iets kort maar ruim voldoende bot. Dit jaar te lang en te weinig bot. Hebben een mooi gesprek met de beste vent gehad..
Veulentje tweede premie, wat kort en beknopt. Hoeft geen probleem te zijn als ze zich laat zien, maar ze wou echt niet bewegen. Dus tweede premie was ik het helemaal mee eens.
Pippin niet door naar de Ck. Angel eerste premie en ook niet door, zelfs zonder enige uitleg want dat deden ze niet, denk geen tijd?
Veulentje van Pippin eerste premie en tweede plek.

Dat is zeker niet motiverend.. Hebben wij ook weleens meegemaakt. Ene jaar was het een tpyische showpony, jaar erop was het toch meer een sportpony.
Ach, wat je zegt; je weet zelf wat je in de stallen hebt :)!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:30

Had het idee dat deuitnodigingen voor het ck niet vanzelf gingen vandaag bij de b's...
Hier gelukkig wel een goede dag ondanks het weer.
2 jarige jeugtkampioen en door naar ck.

Naar kootwijk met 2 auto's en een gehuurde trailer dus....
Van de 3 pony's en 1 veulen is alles uitgenodigd. Echt iets waar je van kan dromen zeg...

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:46

Dat is gaaf Sneeuwpop!

Wat een tegenvaller absque_dubio. Soms kun je er echt geen pijl op trekken he! Hadden wij vorig jaar met onze appaloosa ook, bij andere stamboeken is het dus hetzelfde. Het is ook een 'jury sport' net als dressuur rijden.....

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:50

Klopt idd. Heel zuur is dat.
Hoorde er nog 1 die het vorig jaar super had gedaan en nu met een 1b naar huis ging.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:19

Nou ja, een 1b is toch geen ramp? Of was het vorig jaar een kampioensportpony?

Anouk, je veulentje was in de groep inderdaad twijfelachtig maar je merrie vond ik echt vreemd. Ik had het ook niet aan zien komen na je 1e premie van vorig jaar. En van je NWR kan ik niets zeggen want heb ook niks gezien maar wel ontzettend jammer. Lijkt haast wel of ze het je dan f niet gunnen ofzo. Ik kan me voorstellen dat je er dan even enorm de balen van hebt! Maar je hebt de juiste insteek; jullie pony's hebben een super naam in de sport en geloof me... soms kun je dat beter hebben qua verkoop!

Keresa; gefeliciteerd met jullie resultaten. Super gedaan, mooie vosmerrie die A.

Verder vandaag in vergelijking met merendeel Heerjansdam mooie ponys gezien! Mijn 3 jarige heeft het super gedaan, 1d geplaatst en net als de hele groep naar de CK. Vond wel dat er wat wisseling in de groep zat, maar leuk dat iedereen mee mag!!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:16

Geloof idd wel dat het jaar ervoor een kampioentje was, met nu het commentaar dat de rug te recht was. Ja dat was het jaar ervoor echt niet anders....

Maar goed, ik ben daar niet bij geweest.
Het blijft een jurysport en elke jury heeftczijn eigen smaak binnen de "normen".

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:24

sneeuwpop gefeliciteerd

caesar ook gefeliciteerd heb de 3 jarige niet gezien verder.
dank je wel

wij hebben 5 pony,s mee gehad naar de regionale keuringen
en mogen alle 5 naar Kootwijk

vandaag de A reserve sektie kampioen

en de C merrie sektie kampioen en alg. Kampioen

dus een leuk dagje gehad

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:44

Super gedaan zeg met wel 5 pony's!

Gefeliciteerd hoor!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:50

Top resultaten!

Klopt nwr kampioen vorig jaar stond dit jaar 1B en mocht ook niet door.. Hebben ze het dan vorig jaar grandioos verkeerd gezien oid? Heel bijzonder allemaal.
Lisan m'n veulentje snapte ik helemaal, vond ik ook terecht. Maar de rest..

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:55

Maar 1b is toch niet perse gek dan? Resultaten van een jaar eerder zeggen niet zoveel over dit jaar. Kan veel verschil in bespiering en conditie zijn. En natuurlijk hoe ze zich laten zien. En ja, per jury kan best wat verschil zijn.

Overigens, iedereen wel gefeliciteerd met de resultaten natuurlijk!