[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:53

Hoi

Hoop dat ik hier als nieuweling binnen mag komen vallen. Heb een nwr merrieveulen gevonden die ik als ze gezond blijft eind oktober op ga halen.

Weet een van jullie het adres waar de keuring in Tolbert wordt gehouden op 1 augustus?

Wil graag heen maar kan het nergens op de site vinden.

Chantalll

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:07

HJC manege te Tolbert

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:21

Chantalll schreef:
HJC manege te Tolbert

Bedankt !

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:48

Nog een leuke actie foto van mijn welshje op de regionale keuring in sevenum. Haha let niet op mijn kop hihi
Afbeelding

En nog een normalere

Afbeelding

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:10

Stoute pony om te steigeren .
Leuke fotos

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:24

Leuke foto's hoor! Maar stoute pony ;)

Verder nog geen resultaten van Annen. Ik moest nog een beetje bijkomen van gisteren, maar nog steeds super blij!

Lies (v. Heitrak's Marvin) stond 1A+CK :):)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast ook Yazhi TC (v. Alex Dai) van Mariska (goeroe) mee, die stond 1B en mag ook mee naar Kootwijk!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We waren wel tevreden over gisteren O:)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:36

Super Aniek !!! .. Mooie foto's van Yazhi TC !!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:17

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:53

Helaas hebben we besloten onze 2 jarige sectie c merrie te verkopen. Moeilijke beslissing omdat ze zo'n geweldig karakter heeft en ook omdat we haar nog graag wilde showen. Mooi hoofd en goede beweging.
Maar ze heeft last van zomerexceem.
Dus mochten jullie iemand weten, locatie is belangrijker dan de prijs (bijv aan de kust. )

Afbeelding

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:16

Poeh wij krijgen t druk. 1 hengstveulen Atje voorbrengen terwijl ons nwr merrieveulen bijna tegelijk moet. Dat wordt heen en weer rennen. :') ons merrieveulen Atje zit in een groep van 7 Pff. En onze A merrie als enige in de groep. 3 jarige nwr's 15 merries echt bizar.
Heb er zin in!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:04

Mooie fotos Aniek en Goeroe van vorige week! Ik had al wat op facebook voorbij zien komen ;)

Succes Kimm met de verkoop! Hoop dat je er snel een goed plekje voor hebt. Maar ik word doodmoe van al die verkooppraktijken. Bieden maar niet terugmailen, dan mooi bod komen ze niet opdagen, dan komen ze wel en is het weer dit of dat. Grrrr... soms!

Anouk krijgt het inderdaad druk! Heb je eventueel wel back up zodat iemand je ene veulen ook kan meenemen? Ga je met een vrachtwagen? ;)
Ja, ik hoorde dat de 3jr NWR ponies een hele mooie groep was. Heb je echt wel vergelijkingsmateriaal.

Ik heb zaterdag mijn andere nieuweling mee, loopt mee bij de 3 jarige A merries zonder veulen. Ben heel benieuwd hoe die het gaat doen, het is een super braaf ding maar nog weinig gezien.
Is een afstamming v. Eppynt Quick Silver x mv. Criccieth Hywel.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:48

De 3 jarige en Pippin met d'r veulen hebben we laten klaarmaken dus die nemen we niet mee. Wij gaan dus gewoon met een simpele trailer met alleen Vera en d'r veulen. Hengstveulen is van een stalgenoot en die is op de hoogte dat wij bij t veulen van Pippin kijken zeker voor laten gaan. Maar gewoon duimen dat t allemaal lukt.
Ik vind jouw bruintje echt zo ontzettend leuk! Ben heel bebieuwd hoe ze t gaat doen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:55

absque_dubio schreef:
De 3 jarige en Pippin met d'r veulen hebben we laten klaarmaken dus die nemen we niet mee. Wij gaan dus gewoon met een simpele trailer met alleen Vera en d'r veulen. Hengstveulen is van een stalgenoot en die is op de hoogte dat wij bij t veulen van Pippin kijken zeker voor laten gaan. Maar gewoon duimen dat t allemaal lukt.
Ik vind jouw bruintje echt zo ontzettend leuk! Ben heel bebieuwd hoe ze t gaat doen.

Ah op die manier. Vaak krijg je ze dan weer retour na de keuring meteen :+

Is toch super leuk. Ik sta weer in de A-ring volgens mij, dus ik kan het nu goed volgen :D

Ja, die bruine is echt een super ding. Ongeacht hoe ze het doet straks in de ring, ze is echt super onder het zadel. Meisje van 8 rijd er zo mee weg, mooie zelfhouding. Ik denk dat ze een beetje wegvalt in het spekgeweld, maar we zien het wel.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:09

Mochten de nwr's eruit gaan dan brengen we de Atjes thuis en komen we dan even terug. Is een half uurtje rijden voor ons dus valt mee. Vanaf Kootwijk komen ze bijna langs ons dus dan kunnen ze de pony's afzetten. ;)

Ohh leuk zeg! Jij kan dus de hele dag Atjes kijken. :D

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:14

Allemaal succes gewenst op de keuring! Het lijkt erop dat wij nog even komen buurten, als de conditie van mijn man het toelaat. Leek er even op dat er weer een longontsteking aan zat te komen ;( .
Hier zijn 3 merries gescand, 1 dragend van Top Notch, (HEELheel blij mee) *\o/* 1 van Storm, en die merrie is verkocht, dus ook heel blij mee. :) En 1 leeg, maar ook nog nooit hengstig gezien, dus ja, kan dan ook niet wat worden he? |( Gaan we misschien nog een hormoonkuurtje aan wagen. Alles wat met Dewi heeft gelopen is ook ruimeschoots door de weken heen, dus het lijkt een vruchtbaar jaar.
Wat verkopen betreft: als ik ooit een boek ga schrijven gaat het over dat onderwerp. Gedeelde smart is halve smart. :(:)
Maar gelukkig hebben we afgelopen week toch voor 5 ponies een nieuwe eigenaar kunnen vinden. Nu de jaarlingen nog, ( een lastige categorie := )

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:24

Nou 5 is ook al een heleboel toch Jenny! En 2 op een super plekje volgens mij.

Ja, jaarlingen is lastig merk ik ook wel. Een hoop eisen zullen we maar zeggen :)

Misschien zie ik jullie zaterdag nog even, vervelend dat het met je man niet zo lekker loopt allemaal. Beterschap in ieder geval!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:30

5 pony's in een week is behoorlijk wat. Fijn dat je groepje wat kleiner begint te worden. Tsja jaarlingen verkopen lijkt me niet bepaald makkelijk nee.
Gefeliciteerd met de gelukte combi's! Jammer dat die ene niet hengstig wordt, erg leuke pony vind ik dat dus was erg benieuwd wat eruit zou komen rollen.
Gaat het met je man nu weer wat beter? Zou leuk zijn als jullie ook even langskomen!

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:39

Afgelopen weekend naar de keuring in Annen geweest met twee pony's. De 8 jarige NWR merrie Goldwin's Hoeve's Vienna (stamboeknaam Valentina van Oakley) van Hagelkruis Valentiijn en de 6 jarige WPBR merrie Goldwin's Hoeve's Marlin van Leunsveld Lord. Beide merries lieten zich goed zien en behaalde een eerste premie en Goldwin's Hoeve's Marlin kreeg een uitnodiging voor de centrale keuring in Kootwijk. Tevens werd ze kampioen 4 jaar eo en sectie kampioen! Mijn fokmerrie Maya's Martine had al de predikaten prestatie preferent. Ze moest nog één punt voor het predikaat elite en doordat haar dochter Marlin een eerste premie heeft behaald is Maya's Martine nu prestatie elite!

Nogmaal gefeliciteerd AniekR en bedankt voor de prachtige foto's van Vienna!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:21

Elfje, ik blijf me verbazen over al die prachtige pony's van je. De een na de ander vliegen er voorbij! Wat zul jij genieten van al dat prachtige schoon.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:33

:o
En het zijn niet alleen keuringspony's. We zijn het weekend voor Annen ook nog naar de Groningse Kampioenschappen geweest met 5 pony's die allemaal in de top 3 zijn geëindigd. Goldwin's Hoeve Movie Star met Marten Luiten kampioen Z1, Goldwin's Hoeve's Valentina met Marten Luiten reservekampioen Z2, Goldwin's Hoeve's El Chico, 3de plaats in de L2 bij de paarden, Goldwin's Hoeve's Vienna met Marsha Smits, reservekampioen M1 en Goldwin's Hoeve's Marlin met Imke van den Akker een derde plaats M1.
4 Pony's mogen naar de Hippiade. *\o/*
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:40

Ja super hoor, ook hiervoor gefeliciteerd!! Waar haal je de tijd (en de ruiters!) vandaan ;)

Staan ze trouwens allemaal aan huis of heb je ze (in geval van ohz) bij de ruiters zelf staan?

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:55

Dank je!
Er zijn er 6 uit logeren en ik heb er 7 thuis staan.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:38

Wauw daar mag je rete trots op zijn! Super gaaf zeg. Daar fokken we nwr's voor toch?! En die van jou bewijzen zich keer op keer.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:45

Hier ook weer zeer tevreden over de keuring in Annen.

Het merrieveulen Yajanti TC kreeg een 1B premie. Veulen met verreweg het beste en meest ontwikkelde achterwerk. Moest verschrikkelijk lachen hierom. Heb hem maar vriendelijk bedankt haha. Zij zal aanstaande vrijdag vertrekken naar haar nieuwe Eigenaren.

Haar moeder de VK merrie Lakeway's Glorious Hazel behaalde een 1B premie met als Commentaar van Aart Zoet : Jullie begrijpen toch wel dat hier haast geen verschil in zat en dat het in Kootwijk zomaar anders kan wezen dus vol goede moed naar Kootwijk met Hazel. Ze werd tevens Reserve Volwassen Kampioen sectie B. Dit zal tevens het laatste jaar zijn voor Hazel dat ze zelf ervoor gaat.
Ze zal alleen nog in de ring verschijnen voor haar veulenrubrieken.
Ze heeft zichzelf ruimschoots bewezen en het is ook een keer klaar.

1 Augustus heb ik mijn tweejarige nog lopen op de Regionale keuring te Tolbert. en dan hoop ik met een volle trailer te vertrekken naar Kootwijk 22 Augustus

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:15

AniekR schreef:
Leuke foto's hoor! Maar stoute pony ;)

Haha zal wel de spanning zijn geweest :+ is best een lief dier hoor!

Ik zie mooie foto's voorbij komen en goede keuringsresultaten. Iedereen van harte gefeliciteerd!