[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 09:53

Ja dat bedoel ik Ceasar.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:33

Royaltjuh schreef:
Ja dat bedoel ik Ceasar.

Dacht ik al. Maar ik had bij de verdeling CK of niet ook al twijfels hoor. Ik vond het in ieder geval niet fair en ook aangegeven. Kan er nu weinig over zeggen maar ik weet zeker dat er wat mee gedaan wordt. Dit ligt niet zozeer aan organisatie, maar de jury had hier m.i. anders mee om moeten gaan in de ring.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:43

Ja jury had zeker anders moeten handelen. Waarom bestaat er anders een regelement als daar toch niet aan gehouden wordt? Staat ook dat ze ponys met losse manen willen, nou beide waren keurig geknot... (en terecht, veel mooier in de rijrubrieken!)

Maar ook de organisatie had dit kunnen onderscheppen, het is tenslotte bij opgave al mis gegaan lijkt me...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:49

Royaltjuh schreef:
Ja jury had zeker anders moeten handelen. Waarom bestaat er anders een regelement als daar toch niet aan gehouden wordt? Staat ook dat ze ponys met losse manen willen, nou beide waren keurig geknot... (en terecht, veel mooier in de rijrubrieken!)

Maar ook de organisatie had dit kunnen onderscheppen, het is tenslotte bij opgave al mis gegaan lijkt me...

Klopt, alleen vaak zie je dat een pony met meerdere ruiters verschillende rubrieken doet. Maar daarnaast is het inderdaad slordig en niet fair ten opzichte van het andere meisje wat niet mee mocht. Het is First Ridden, en m.i. als je kunt crossen in de baan tijdens de prijsuitreiking heb je niks te zoeken bij FR. Jury had dit in overleg moeten doen of de tweede amazone mee moeten sturen naar CK.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:01

In het reglement staat letterlijk dat een combinatie die First Ridden rijdt, niet mee mag doen aan andere rijrubrieken. Als ze dan in de Bestgaande rijrubriek daarvoor met dezelfde pony 2e is geworden, 's ochtends al L2 gereden heeft, en dan daarna de First Ridden wint, dan gaat er volgens mij iets mis.
Ik vind het echt heel sneu voor dat andere meisje die m.i. perfect paste bij het idee van deze rubriek. Die had de beker verdient, ze deed super haar best maar kon hier niet tegen op.

Ik had misschien nog wel een inschrijving voor de First Ridden, maar als ze dit niet recht gaan zetten geef ik die niet op.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:20

Sommige mensen snappen volgens mij niet wat een first ridden is als ik het zo weer lees. Toch onzin dat er niet ingegrepen wordt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:30

Ben ik echt volledig met je eens. Heb zelf de tip gegeven om bij een bepaalde klassering niet meer in FR toe te laten. Ik vond het andere meisje inderdaad perfect passen en snap de frustratie en tranen op zo'n moment heel goed!!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:42

Royaltjuh schreef:
Anouk ik heb je proeven gezien. Jammer, het werd steeds hectischer naar mate je verder kwam...

Verder iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten van ponys of fokproducten!

Leuk dat je ze gezien hebt. Stom he dat hectische. Bij ons is het altijd alles of niets. Of we rijden in de 200 punten, of zoals gister. :+ mocht je concrete tips hebben dan hoor ik het graag! Wil graag leren. :D en ach verder is het ook ervaring blijven opdoen.

Gefeliciteerd met de resultaten!
Sneu voor dat meisje. Belachelijk dat ze hun eigen regels niet volgen.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:51

Vreemd dat de reglementen niet nageleefd worden...

Wat doen jullie om je veulen zo goed mogelijk door het haar te krijgen voor de keuring? Mijn hengstveulen is nu 6,5 week oud, maar nog lang niet helemaal verhaard. Ik ben bang, of weet eigenlijk zeker, dat ik hem voor de keuring van aanstaande zaterdag nooit helemaal verhaard krijg. Ziet er altijd zo banketstaaf uit vind ik...
Iemand toevallig tips?

Hier op de foto is het niet heel duidelijk, maar je ziet dat hij rond zijn ogen en neus aan het verharen is en een heel klein beetje op zijn hals en tussen de beentjes.

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:00

Dat valt wel mee hoor Ruby. Ik heb ze erger gezien. Sommige scheren maar daar ben je nu te laat mee. Vind hem niet wollig vanaf de foto. En ze hebben het allemaal nu met dit weer.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:26

Ik heb ook nog geschoren maar dan was de keuring pas een week of 4 later. Hier zijn ze ook nog lang niet uit de veulen vacht. Komt ook door het weer. Nwpcs slaan we toch over. Hoop dat we wel naar de dragon kunnen.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:43

Scheren was geen optie een paar weken geleden ivm het weer... Helaas komt de keuring een week of 3 te vroeg voor zijn veulenvachtje ;) Daar moet de jury dan maar doorheen kijken.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:09

Kan je hem niet scheren met een mes wat niet te dicht op de huid scheert?

Sanniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:50

Sorry dat ik hier even binnen kom vallen, maar dacht hier ben ik het beste op zijn plek met mijn vraag. A.s. zaterdag is de keuring in Heerjansdam, hier zou ik heen gaan met mijn jaarling a merrie. Maar nu deze hitte wordt voorspelt voor zaterdag, is het dan wel verstandig om op pad te gaan met de trailer? Wat doen hier de meeste die er heen (zouden) gaan?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 01:30

Ik ga er niet heen maar als ik het wel op de planning had staan zou ik denk ik niet gaan.. Snap echt niet dat ze de keuring niet heel wat uurtjes vervroegen of verplaatsen. Pony's de hele dag in een warme trailer etc. niet mijn ding. Als mens zijnde lijkt het me al verschrikkelijk. :+

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 07:37

Sanniie schreef:
Sorry dat ik hier even binnen kom vallen, maar dacht hier ben ik het beste op zijn plek met mijn vraag. A.s. zaterdag is de keuring in Heerjansdam, hier zou ik heen gaan met mijn jaarling a merrie. Maar nu deze hitte wordt voorspelt voor zaterdag, is het dan wel verstandig om op pad te gaan met de trailer? Wat doen hier de meeste die er heen (zouden) gaan?

Ik ga wel.

Het is overal warm en als je je goed voorbereid moet het te doen zijn. Het hele programma is om 12.00 uur afgelopen. Ze hebben er als het goed is bomen langs staan zodat je met je trailer een beetje in de schaduw kunt staan. En met je jaarling ben je sowieso vroeg dus echt nog wel te doen. Ik vind het ook erg warm, maar het is niet een dressuurwedstrijd waar ze moeten losrijden en dan nog moeten presteren. Het is 1 of 2 rondjes draf en verder stappen.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 07:43

Er is inderdaad gelegenheid om onder de bomen te parkeren. Echter staan vrachtwagens vrees ik, wel in de volle zon. Ik ben benieuwd naar zaterdag ochtend, wij gaan ook voor stamboek opname :)

Sanniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:05

Ja inderdaad daar hebben jullie gelijk in. Het is voor mij alleen een uur rijden met de trailer daar zie ik een beetje tegenop.. maar ga natuurlijk ook erg vroeg weg en redelijk optijd weer terug. Is dat ook nog wel te doen denken jullie dan?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:16

Sanniie schreef:
Ja inderdaad daar hebben jullie gelijk in. Het is voor mij alleen een uur rijden met de trailer daar zie ik een beetje tegenop.. maar ga natuurlijk ook erg vroeg weg en redelijk optijd weer terug. Is dat ook nog wel te doen denken jullie dan?

Ik denk van wel. Als je bijv. trailer hebt met voorraampjes, openzetten en achter ook (afhankelijk van je pony. Dan hebben ze in ieder geval luchtstroom. Ik heb wel een grote 2 paards trailer mee met verhoogde kap, dus mijn A-tje heeft alle ruimte met veulen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:45

Wij gaan wel hoor.
Ze overleven het wel. En idd onder de bomen parkeren.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:03

Even een vraagje wat voor halster zouden jullie gebruiken voor een jaarling sectie a op de keuring?

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:13

Ik ga ook gewoon, alle rubrieken zijn vervroegd. De warmte daar overleven ze wel, ik maak me meer zorgen om de weg terug. Ik denk dat de meeste rubrieken rond de middag af zijn gelopen, dus dat wordt op het heetst van de dag terug rijden.. Zolang je niet in de file komt redden ze t wel, maar hoop zo dat ik niet stil kom te staan...

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 06:52

Ik gebruik voor de sectie a meestal een zwart leren halster. Vooral bij een schimmel. Maar een wit showhalster kan ook. Bijv. bij zwarte ponys

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:01

Wit showmaster gebruik ik ook bij jonge a merries, ook schimmels. Het zijn wel ondingen :')

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:14

Bellarose schreef:
Ik ga ook gewoon, alle rubrieken zijn vervroegd. De warmte daar overleven ze wel, ik maak me meer zorgen om de weg terug. Ik denk dat de meeste rubrieken rond de middag af zijn gelopen, dus dat wordt op het heetst van de dag terug rijden.. Zolang je niet in de file komt redden ze t wel, maar hoop zo dat ik niet stil kom te staan...

Er zijn mensen die bijna 2 uur moeten rijden. Maar die hebben vast geen last van de Tour. Het zal echt wel onwijs warm zijn, maar het moet te doen zijn. Pony's lopen al de hele week in de warmte dus zijn er ook wel beetje aan gewend. Ik heb ze nog geen een dag zien zweten.