[HK]Welshpraters stuiteren door 't leven, Welshpraat 7!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bietjuhh

Re: [HK]Welshpraters stuiteren door 't leven, Welshpraat 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:43

oke Knipoog ik ga klipjes kopen enzo dan ga ik hem hellemaal maken zoals die hoort Knipoog maar kan geen goede foto vinden Boos!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:43

Lynn_x schreef:
Goedenmiddag allemaal Lovers
Willen jullie alsjeblieft even tijd maken om een reactie te plaatsen in het prachtige toopic [HAW] Ginger @ Work dressuur/springen

dat is carlijno op gingeroo .;
dankjullie hartelijk Haha!

Gedaan. Haha!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:44

bietjuhh: foto, waarvoor?

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:45

LietJ_RobJ schreef:
reageer in mn underschrifttt

Gedaan. Lachen

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:46

van de passoa Tong uitsteken

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:47

heb vet goeie beschrijving gevonden
* Doe je pony de longeersingel en hoofdstel om en zet hem vast.
* Pak het (10 meter lange) touw en bind 1 uiteinde onderaan de longeersingel aan een ringetje. (Nr 1)
* Neem dat touwtje mee naar het bit en haal het van de binnenkant erdoorheen. (Nr 2)
* Neem het touwtje mee en haal het door een ring (aan de longeersingel) onderveer in het midden van de buik. (Nr 3)
* Haal het touwtje achter de kont door en doe aan de andere kant precies hetzelfde. (Nr 6)
* Knoop het onderaan de longeersingel vast bij het andere touwtje. Let wel dat het niet te strek zit, dat er genoeg touw over is om hem losser te laten lopen. Ook niet teveel overhouden want dat blijft er allemaal onder bungelen. ( Nr 7)
* Knip het touwtje daar af. (Nr 7)
* Dan pak je het overgebleven touw en die knoop je aan 1 kant ter hoogte van zn bil. (Nr 4)
* Dan haak je het musketon haakje aan de achterste ring van de singel midden op de rug van de pony en daar haal je het touw doorheen en aan de andere kant knoop je het touwtje vast op dezelfde manier. (Nr 5)
* Als dit allemaal gedaan is kun je het tuigje onder de longeersingel losknopen en afnemen.
* Je kunt de knopen bij de kont het beste vast branden zodat ze niet verschuiven. (Nr 4)
* Pak je stukje bont en houdt dit onder het touw. Het beste kun je het bontje zo breed pakken dat bijde knopen net niet te zien zijn. (Nr 6)
* Knip het bontje zo af en stik het vast zodat het om het kont touwtje zit.
* Daarna kun je het aan bijde uiteinden van het bontje ook nog vast stikken (De knopen aan weerszijden zitten dus in het bontje.

Tips:

* Je kunt op meerdere manieren trainen. Laag en Lang, Hoog, Dressuurhouding. Dit kun je allemaal instellen door het knoopje onder de buik (Nr 1 & 7).
Dit staat overigens ook (duidelijk) uitgelegd in de Divoza gids van dit jaar.
* Om het nog luxer te maken kun je kleine catrolletjes (2x) kopen en die aan het bit bevestigen. Zo 'haakt' het minder als je pony loopt (al ben ik van mening dat het perfect gaat zonder katrolletjes met een simpel bitje).
* Ook kun je nog 2 musketon haakjes kopen zodat je onder de buik niet hoeft te knopen. Ik vind dit echter niet makkelijk omdat je dit steeds los moet maken als je iets strakker of losser wilt trainen.
* Een bontje tussen de voorbenen lijkt me ook geen overbodige luxe want volgensmij kan dit best eens gaan schuren

http://www.pink-horizon.nl/pessoa.jpg
Pink-horizon staan ook foto's bij
Laatst bijgewerkt door bietjuhh op 26-02-08 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

shannen6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:47

maare ik ga DOeeghh!! Lovers

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:49

Doeeeeeei. Haha!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:51

bietjuhh schreef:
heb vet goeie beschrijving gevonden
* Doe je pony de longeersingel en hoofdstel om en zet hem vast.
* Pak het (10 meter lange) touw en bind 1 uiteinde onderaan de longeersingel aan een ringetje. (Nr 1)
* Neem dat touwtje mee naar het bit en haal het van de binnenkant erdoorheen. (Nr 2)
* Neem het touwtje mee en haal het door een ring (aan de longeersingel) onderveer in het midden van de buik. (Nr 3)
* Haal het touwtje achter de kont door en doe aan de andere kant precies hetzelfde. (Nr 6)
* Knoop het onderaan de longeersingel vast bij het andere touwtje. Let wel dat het niet te strek zit, dat er genoeg touw over is om hem losser te laten lopen. Ook niet teveel overhouden want dat blijft er allemaal onder bungelen. ( Nr 7)
* Knip het touwtje daar af. (Nr 7)
* Dan pak je het overgebleven touw en die knoop je aan 1 kant ter hoogte van zn bil. (Nr 4)
* Dan haak je het musketon haakje aan de achterste ring van de singel midden op de rug van de pony en daar haal je het touw doorheen en aan de andere kant knoop je het touwtje vast op dezelfde manier. (Nr 5)
* Als dit allemaal gedaan is kun je het tuigje onder de longeersingel losknopen en afnemen.
* Je kunt de knopen bij de kont het beste vast branden zodat ze niet verschuiven. (Nr 4)
* Pak je stukje bont en houdt dit onder het touw. Het beste kun je het bontje zo breed pakken dat bijde knopen net niet te zien zijn. (Nr 6)
* Knip het bontje zo af en stik het vast zodat het om het kont touwtje zit.
* Daarna kun je het aan bijde uiteinden van het bontje ook nog vast stikken (De knopen aan weerszijden zitten dus in het bontje.

Tips:

* Je kunt op meerdere manieren trainen. Laag en Lang, Hoog, Dressuurhouding. Dit kun je allemaal instellen door het knoopje onder de buik (Nr 1 & 7).
Dit staat overigens ook (duidelijk) uitgelegd in de Divoza gids van dit jaar.
* Om het nog luxer te maken kun je kleine catrolletjes (2x) kopen en die aan het bit bevestigen. Zo 'haakt' het minder als je pony loopt (al ben ik van mening dat het perfect gaat zonder katrolletjes met een simpel bitje).
* Ook kun je nog 2 musketon haakjes kopen zodat je onder de buik niet hoeft te knopen. Ik vind dit echter niet makkelijk omdat je dit steeds los moet maken als je iets strakker of losser wilt trainen.
* Een bontje tussen de voorbenen lijkt me ook geen overbodige luxe want volgensmij kan dit best eens gaan schuren

http://www.pink-horizon.nl/pessoa.jpg
Pink-horizon staan ook foto's bij

Bedankt, ik ga ook weer een keer één maken.
Hopen dat het dan wel lukt. Nagelbijten / Gniffelen
Ik had het gewoon uit me kop gedaan,
maar daar komt nooit iets goeds uit. Nagelbijten / Gniffelen

*Ik lees de penny nu. Clown
Best leuk. Clown
Verdrietig Verdrietig

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:53

hahah ja heb k ook heel lang gelezen.. Knipoog miss dat ik het eerst zonder Klipjes enzo probeer om te kijken of smurf het lang vol houdt hij is snel op dingen uitgekeken zo dat ik de passoa weer kan ombouwen tot iets anders Tong uitsteken

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:56

Ja idd. Tong uitsteken

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:57

Wat is het rustig, meestal is het de avond wel druk. Nagelbijten / Gniffelen

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:58

ja inderdaad en ik ga ook over een uurtje weg Knipoog op verjaardag dus hoop dat nog wat drukker gaat worden Knipoog anders krijgen we het topic nooit voL!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:01

Ja idd.

Maar ik moet nou gaan.

Doeeeeeeeei. Kusje

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:01

ik zou dat nooit kunnen zo zelf een passoa te maken ben ik niet handig genoeg voor.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:02

Moet Bandit eerst leren normaal op de hoefslag te blijven lopen met longeren en niet telkens naar je toe komen voordat hij met pessoa gelongeerd kan worden Huilen van het lachen.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:02

kelly007 schreef:
ik zou dat nooit kunnen zo zelf een passoa te maken ben ik niet handig genoeg voor.

Inderdaad, ik raak al de weg kwijt als ik de beschrijving lees Ziek

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:03

hahah smurf die heeft het al geleerd.. eerste wat die wis zo ver van de genen blijven die in midden staat en door lopen!

bietjuhh

Vanny_ schreef:
kelly007 schreef:

Inderdaad, ik raak al de weg kwijt als ik de beschrijving lees Ziek

ik niet Knipoog Bloos

kelly007

ik ook lijkt me zeer ingewikkeld.
Heb ooit zelf eens geprobeerd een touwhalster te maken totaal fiasco.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:04

een touw halster zou ik ook niet zelf maken dat wordt ook een heel groot drama

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:06

Bij Ban kan je blijven wegduwen wat je wilt, het helpt allemaal niet... longeerzweep geeft ie niks om. Ernaast lopen en dan steeds stukje verder weg lopen helpt niet. Boos worden helpt niet Bloos.
Hij doet het de eerste 3 min. goed en dan komt ie weer naar je toe. M'n instructrice heeft het ook geprobeerd maar hij blijft het doen.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:08

Ik heb smurf niet zelf geleerd maar zijn eigenaar.. smurf reageert heel erg op de zweep,

maar me shetlander heb ik het zelf geleerdt die kwam ook telkens naar me toe, opgegeven moment verloor ik me gedult Schop onder haar Kont en sinds dien doet ze het niet meer tenzij ze boos wordt dan herhaal ik het gewoon en houwdt ze op ;P

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:09

Hallo Doei!

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:10

ben zo blij..!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! me longeer singel is als het goed is morgen binnen Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!