[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:43

Leuk om weer wat updates en foto's te zien! Allemaal mooie pony's en nog mooiere plannen.

Nu op naar de keuringen, ik heb nog een week de tijd voor opgave in Heerjansdam. Benieuwd wat het voor locatie is.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:35

Mooie merrie Chantal!

Fijn dat Pepper het goed heeft in Drenthe :)

Ik heb vandaag eindelijk weer eens tijd gehad om wat foto's te maken van mijn hengstje. Wordt steeds blijer van hem en hij wordt ook steeds brutaler haha!

Afbeelding

Afbeelding

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:43

Caesar schreef:
Leuk om weer wat updates en foto's te zien! Allemaal mooie pony's en nog mooiere plannen.

Nu op naar de keuringen, ik heb nog een week de tijd voor opgave in Heerjansdam. Benieuwd wat het voor locatie is.

In Heerjansdam is veel zandbaan. Ik denk 2x +-80x100. Ook groot grasveld (heel groot). Ik heb geen idee hoeveel ringen ze willen voor de welshcup/jonge dressuurpony's. Verder mooi ruim opgezet, goede parkeergelegenheid vind ik. :)

Edit: tekst wat aangepast

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:02

Cadan wordt breed Melanie!

Onze 2015 veulens;

RoseMountain's Duchess
Merrie
Boothsdale Dolly Mixture (v. Criccieth Arwr) x Kastanjehof Amico
Afbeelding

Afbeelding
Nu in eigendom van Melanie, Rivendell Welshponies

RoseMountain's Rayah
Merrie
Rosalien (v. Penwisg Draig Du) x Twisthoeve's (G) Rhydaman
Afbeelding
Wordt aangehouden

RoseMountain's Just Revive (Revi)
Hengst
Lustoord Jorja (v. Ceulan Cariadog) x High Flown's Viper
Afbeelding
Wordt aangehouden

Revi en Rayah
Afbeelding

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:44

Mijn NWR merrie Delphi, Marieton's Jasper x Orchard d'Avranches is vandaag drachtig gescand van Goldstar du Bois! :D

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:59

KellyDV schreef:
Mijn NWR merrie Delphi, Marieton's Jasper x Orchard d'Avranches is vandaag drachtig gescand van Goldstar du Bois! :D

Gefeliciteerd, spannend!

Is het heel erg vreemd als ik mijn 21 jarige fokmerrie voor de 20 plus rubriek opgeef? :+

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 00:01

Gefeliciteerd Kelly

Elfje ik zou het gewoon doen

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 00:09

Gewoon doen Elfje!
Vorig jaar was ik ook de enige in de rubriek met een 14 Jarige :+

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 08:50

Rub_stables, mooi front heeft je veulen!

Gefeliciteerd Kelly! Ben benieuwd hoe Goldstar fokt.

Hilde, niks is raar :D. Gewoon doen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:14

He Anouk, kwam net het goldstar du bois topic tegen. Jullie zijn overgestapt naar partbred fokken in plaats van NWR? En elke merries zijn drachtig van wie? Ben daar wel benieuwd naar.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:07

pien26 schreef:
He Anouk, kwam net het goldstar du bois topic tegen. Jullie zijn overgestapt naar partbred fokken in plaats van NWR? En elke merries zijn drachtig van wie? Ben daar wel benieuwd naar.

Haha klopt we hebben even een uitje! :D

Ik vind de nwr hengsten niet zo bijzonder, veel hetzelfde bloed en pony's allemaal te groot. Vorig jaar had ik al zitten rondkijken naar Duitse pony's. Dacht als Passion dan een veulen moet dan wil ik dat met een hengst die me echt aanspreekt. Eentje gevonden welke ik echt heel leuk vond. Maar dekgeld van 750,- en we kregen geen contact met ze. Daarbij als we dit jaar 3 pony's dekken is dat wel een duur grapje. :o

verder nog wat rondgekeken naar Duitse pony's tot ik goldstar tegen kwam. Zit Duits in en gewoon een goed lijntje, plus dat hij niet zo groot is maar wel erg veel uitstraling. Kostte enige moeite maar toen vriendje t lijntje had uitgeplozen wilde hij m wel in t echt zien (vinden t belangrijk om een hengst eerst in t echt te zien). Dus wij wezen kijken en het is echt een leuke pony hengst die echt niet onderdoet voor een nwr. Aangezien we voor de andere 2 merries ook nog niet echt een hengst hadden gevonden dus besloten om ze alle3 dit jaar door goldstar te laten dekken. Kunnen we mooi vergelijken wat er volgend jaar uitkomt hihi.

Volgend jaar zullen er niet meer 3 gedekt worden en waarschijnlijk gewoon weer nwr hengsten hoor. (Hoop eigenlijk dat marvin of Purioso dan weer ter dekking staan, of misschien is er dan een nieuwe jonge hengst die ons opvalt). Maar vonden goldstar echt positief en goed bij de merries passen dus zijn erg benieuwd!

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:23

Wat leuk! De meeste Welsh hengsten zijn inderdaad vrij groot. Ik heb ook al zitten kijken naar een Welsh hengst die wat kleiner is omdat mijn merrie soms groot fokt. Echt goed bewegende Welsh hengsten kan ik ook niet veel vinden.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:53

Ik heb dus hetzelfde met de welsh hengsten. Dat ze aan de maat zijn vind ik niet erg, kan ik er zelf lekker op rijden. Een e maat is voor mij ideaal. Maar er is er geen die mij aanspreekt, of ze spreken me wel aan maar zou ze niet met mijn merrie willen kruisen. Vooral dit jaar van de hengsten die goedgekeurd zijn is er niet een met een wowfactor voor mij (hoop dat niemand nu kwaad is)

Ik zit er ook wel eens over te denken om pleun eventueel met een welsh b hengst te mixen. Ik heb zulke combinaties vaker gezien die niet verkeerd uitpakten. Pleun is een grootfokker (ga ik vanuit aangezien moederslijn groot fokt en pleun zelf ook erg groot is) Dus een leuke welsh b hengst zoals de dit jaar goed gekeurde albrechts hoeve's maikel. Was meteen gecharmeerd van die hengst. Daarnaast kan hij voor een welsh b ook goed lopen. Dan heb ik ook eerst een wat kleiner veulen voordat ik er een grotere hengst op ga zetten voor de eerste keer.

Kennen jullie combianties welsh b x nwr? en wat vinden jullie daarvan?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:58

anouk,, wel spannend hoor, goldstar is een leuke. Ben benieuwd.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:07

pien26 schreef:
Ik heb dus hetzelfde met de welsh hengsten. Dat ze aan de maat zijn vind ik niet erg, kan ik er zelf lekker op rijden. Een e maat is voor mij ideaal. Maar er is er geen die mij aanspreekt, of ze spreken me wel aan maar zou ze niet met mijn merrie willen kruisen. Vooral dit jaar van de hengsten die goedgekeurd zijn is er niet een met een wowfactor voor mij (hoop dat niemand nu kwaad is)

Ik denk/hoop dat je daar over een tijdje nog wel op terug komt. ;)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:34

Zat al te twijfelen... eentje is er van jou bij toch?

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:36

Haha klopt, heb je hem live gezien?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:42

Poeh als er deze jaargang geen Wow factor hengsten tussen zaten? Wat versta je precies onder wow factor.

Als b hengst springt zippo nog steeds eruit voor mij. Geweldige beweger.

Vandaag een aantal van mn pony s op de foto gezet
m'n 2 jarige Cemlys Blue Ivy (s. Shore brooks Hot gossip)

Afbeelding

M'n 4 jarige Cemlys Posie (s. Cui pendragon)

Afbeelding

M'n 10 jarige b merrie (s. Carmana's Edel Boy)

Afbeelding

En deze zit ergens in de voorouders van moeders kant welsh, is uiteindelijk een e pony (new forest x balzflug) maar hij kan gaaf bewegen. Altijd al gebaald dat dit een ruin is.

Afbeelding

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:54

Kelly, gefeliciteerd met de dracht van je merrie!

Moeilijk he Pien, een hengst vinden waarvan je zelf direct overtuigd bent? Ik vind dat ook altijd lastige keuzes...

Ik heb Hagelkruis Valentijn altijd een goed bewegende hengst gevonden, jullie hengst is daar een nakomeling van, toch Elfje?
Weet je toevallig of er nog sperma van hem beschikbaar is? Ik weet dat hij geruind is, maar misschien nog ergens diepvries?
Van jullie hengst ben ik ook wel gecharmeerd trouwens!

Dit jaar laat ik mijn NON merrie leeg, kijken of ze onder het zadel wat verder gereden kan worden. Wel jammer, dat betekend volgend jaar geen veulen. Mijn andere merries zijn helaas nog te jong :(
Kent iemand hier toevallig nog een ervaren ruiter(tje) die op zoek is naar een leuke rijpony? Ik twijfel of ik haar ook ga verkopen en volgend jaar met haar nakomelingen door ga...

Leuke foto's Cemlys, je B kan leuk bewegen :)

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:55

Ben trouwens heel benieuwd naar de combi met Goldstar Anouk! Leuk dat jullie er meteen 3 mee dekken, kun je inderdaad mooi vergelijken volgend jaar!

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:09

Wat een mooie pony's Cemlys.

Van Hagelkruis Valentijn is geen diepvries.
Hagelkruis Valentijn is de opa van Goldwinshoeve Valerion v. Valerio. Toen ik Valerio als veulen verkocht, heb ik later toen hij goedgekeurd was helaas maar één veulen van hem kunnen fokken. Die heb ik toen naar zijn vader vernoemd: Goldwinshoeve Valerion. Gelukkig is het een goedgekeurde dekhengst geworden zodat ik daarmee verder kan. Van hem hoop ik wat meer veulens te krijgen. Snap je het nog?

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:15

Ik snap het nog geloof ik haha, bedankt! Ik bedoelde natuurlijk 'kleinkind' van Valentijn, wbt jullie hengst:)
Hebben jullie Valerio dan ook gefokt? Mooie lijn hoor:) Valerio staat dan ook niet meer ter dekking als ik het goed begrijp?

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:19

Valerio heb ik ook zelf gefokt maar als veulen verkocht. Valerio is verkocht naar het buitenland. Volgens mij is hij nu ruin. Even een vraagje, hoe groot is jouw merrie?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:22

Cemlys, ik zeg niet dat er geen goede hengsten tussen zaten. Maar niet een voor mij waar ik eventueel mee zou willen dekken.
En als ik een hengst zie waar ik een veulen van wil (ookal heb ik geen geschikte merrie, maar daar zou ik wel een veulen van willen idee,of dat nou kwpn, welsh of wat dan ook is) heeft het voor mij de wow-factor.
En eerlijk is eerlijk, dat is bij mij niet zo heel vaak. Maar dat kan ook komen omdat ik er nog niet zo veel verstand van heb.

Maar kent iemand een welsh b x nwr of partbred kruising? En hoe is die gevallen?

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:46

Mijn merrie is 1.43/1.44 m hoog.