Ze is van 18 - 9 -1998. nog super fit. goede fokmerrie met dit jaar weer een prachtig merrieveulen. in het verleden is ze bereden en voor de wagen. Maar de laatste jaren niet meer. Dit zou even opgepakt moeten worden. Kinderen kunnen er nu makkelijk op. Maar echt gereden wordr ze niet meer. Volledig Engels gefokt: V. Cascob Ceredig moeder: Trefaes Branwen
Vandaag zijn de cobmerrie en haar veulen al vertrokken naar een nieuw adres. Zo snel kan het soms gaan. Deze merrie hebben we 15 jaar gehad, toch wel raar om haar niet meer in de wei te hebben staan.
Maar ook een nieuwe aanwinst. Een super leuke welsh A. Een 2 jarig zwart merrietje van Cascob Microlite
Vandaag de ponyvoetjes weer gepedicuurd. 2 jonge merries geschouwd, welke afgeslagen hebben en over een halve week weten we of de beide senior dames gepakt hebben. Ben bang van niet, want bij het dekken waren ze om de beurt erg lastig. De hengst kreeg niet veel kans om zijn taak af te maken . Een vervelend verschijnsel, waar alle fokkers die een kuddehengst hebben, mee te maken krijgen. Ik weet zo geen oplossing, behalve de merrie vasthouden en de jaloerse tuttebellen wegjagen . Maar een hengst in de koppel is juist voor ons gemak niet om er extra werk mee te hebben .
Lastig he. Bij onze merries ging het ook niet zoals normaal. Tenminste, bij de oudere merrie was het de eerste x mislukt. Woensdag komt de d.a om te kijken of er nu wel wat in zit. De 3 jarige wou de eerste x niet. Afgesproken om hengstig te spuiten, maar nog niet gedaan en laat zich nu wel dekken .... Dus hopelijk ook drachtig. De andere merrie ging gelukkig wel geod en verwacht ik drachtig.
Inderdaad zoals andere zeggen, alleen een beetje oefenen zoals het op de keuring gaat. Bijv meelopen en opstellen.
Caesar
Geplaatst: 31-05-15 17:13
Ik ga proberen om mijn merrie dit jaar toch naar de keuring te laten gaan. Of ik het veulen meeneem weet ik nog niet. Dit zal alleen heerjansdam worden. Geen shows. Misschien met de nieuwe merrie nog wat om er zelf wat meer feeling mee te krijgen... maar dat zal dan Vrienden show worden of in die richting.
Ik heb gisteren foto's gemaakt van mijn kleine dame, nu een maand oud:
Moet nog steeds een beetje wennen aan het wit maar het is een geweldig veulen.