[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spaikey

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:44

Dat dacht ik al vond het al zo vreemd dat deze rubrieken er niet bij staan.

lisawouda93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:48

Ik had een vraagje over de keuring. Wat houd de men en tuig rubriek in? En wat woord er verwacht?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 11:05

Men en tuigpony is verschillend.
Bij een menpony gaat het om een dressuurmatig goed gereden pony. Wat er precies van je verwacht wordt is wisselen.
In elk geval stap en draf, halthouden en vaak wat stuurwerk.

Bij tuigpony's gaat het vooral om de draf, goede knieactie en beweging.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:30

Ssuuz92 ; wat een mooi veulen,wat een mooi hoofdje.
Volgens mij wel een kast van een veulen of niet?!

Ssuuz92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:50

vivana schreef:
Ssuuz92 ; wat een mooi veulen,wat een mooi hoofdje.
Volgens mij wel een kast van een veulen of niet?!

Ja echt een ontzettend groot en sterk veulen. Net zo groot als papaya (ons eerste veulen) van een maand oud.
Er zit inderdaad een prachtig koppie op en ze heeft heel veel uitstraling. Ze gaat ook voor geen goud weg.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:56

Toevallig vandaag stal bezoek gehad. Prachtige pony's gezien maar weinig nieuwe gezichten helaas. Ik ben zeker nog in voor een stal bezoek, misschien dat we dat nog geregeld krijgen ergens?
Dit was overigens vanuit de Vkring

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:43

Caesar schreef:
Toevallig vandaag stal bezoek gehad. Prachtige pony's gezien maar weinig nieuwe gezichten helaas. Ik ben zeker nog in voor een stal bezoek, misschien dat we dat nog geregeld krijgen ergens?
Dit was overigens vanuit de Vkring

Had onwijs graag mee gewild, maar zaterdagen zijn ontzettend lastig. Moet voor de keuring altijd al maanden vooruit vrij vragen. Als er ooit een stalbezoek (of iets) op zondag komt wil ik graag mee

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 01:17

Hier ook niet geweest. Vanmorgen uier merrie in een keer groter en vanmiddag al kegelen dus gok dat die er vanacht nog uitrolt. Geen prettig idee meer om dan een dag van huis te zijn

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:58

heb hier al tijdje niet meer gereageerd -O-
iedereen gefeliciteerd met de veulentjes :D

ik heb sinds vannacht ook mijn eerste welsh veulentje :D

het is een hengstje vader is Bungie een cremello hengst en moeder is mijn ster merrie Dilly v. duffelts max

Afbeelding

moeder is een vos roan ik hoop dat die palomino blijft krijg van meerdere de reactie dat die schimmel word maar ik weet het niet haha :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:11

Er waren hier toch al stallen genoemd om te gaan? Oldenzijl?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:45

Fotografie91 schreef:
heb hier al tijdje niet meer gereageerd -O-
iedereen gefeliciteerd met de veulentjes :D

ik heb sinds vannacht ook mijn eerste welsh veulentje :D

het is een hengstje vader is Bungie een cremello hengst en moeder is mijn ster merrie Dilly v. duffelts max

[ Afbeelding ]

moeder is een vos roan ik hoop dat die palomino blijft krijg van meerdere de reactie dat die schimmel word maar ik weet het niet haha :)

Knap veulen. Hij heeft wel een duidelijk brilletje om de ogen dus dan is de kans op schimmel groot. Jammer want hij heeft een vaag kleurtje.

Hier is vanacht ook een hengstveulen geboren uit tervake beyonce. Vader is Brynseion Cadivor. Sterk mooi veulen. Kleur geen idee. Lijkt haast wel valk en sabino

Afbeelding

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:57

Knap veulentje, gefeliciteerd! Lijkt inderdaad zo op het eerste oog dat hij wel gaat schimmelen.

Cemlys, ook gefeliciteerd! Kleurtje is inderdaad nog niet super duidelijk te zien.

Hier met de veulentjes ook goed. Ben zelf helemaal verliefd op dit merrieveulen v. Steerwoldes VIP!
Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:06

Dan heeft Bungie een schimmel gen. Wie zijn zijn ouders?

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:08

Ik dacht dat schimmel (grijs) dominant was?!?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:10

Mijn cremello is ook schimmel, alleen zie je dat niet door de cremello kleur.
Bungie's moeder is volgens mij schimmel gezien haar afstamming.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 05:56

Ik heb eens begrepen dat Bungie idd grijs draagt. Veulen lijkt een schimmel te worden ja.

Cemlys helemaal mijn smaak, prachtig veulen! Gefeliciteerd.

VIP veulen vind ik ook leuk. KW veulens vind ik een beetje tegenvallen. Die hadden wij ook nog even in gedachten maar gaan we niet meer gebruiken.

Gistermiddag is hier een prachtig palomino merrietje geboren met 4 hoge witte benen en een bles. Precies volgens de bestelling, en dat voor ons eerste A veulen. Nu al een wijs veulen. Wordt nog moeilijk om weg te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En t merrieveulen van Purioso, ook zeeeer goed gelukt. Gaat ook lastig worden om weg te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Voor ons een topjaar. We zijn helemaal tevreden. Voor volgend jaar zijn we al bezig met insemineren, als alles lukt hopen we dan 4 veulentjes te krijgen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:39

War een mooie veulens hierboven. Die purioso is idd prachtig

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:39

Palomino... merrie.... en zulke mooie aftekeningen! Als je meer foto's van haar gaat plaatsen en zij ook nog eens zulke goede gangen heeft ga ik het topic niet meer volgen anouk! Anders staat ze bij mij voordat ik er erg in heb en dat is niet de bedoeling.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:08

Wat een mooie veulens!
Is het Purioso veulen te koop?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:35

Ik kon onmogelijk weg afgelopen zaterdag. Had ons wel opgegeven voor het stalbezoek en heb het voorzover ik me herinner slechts 1 x eerder gemist. Ik vind het erg jammer, want geniet hier nog het allermeest van. Informeel en je ontmoet mensen in zo'n ontspannen sfeer. We hopen we binnenkort een keer stal Heuvelrug te bezoeken, ook omdat zij 3 veulens van Top Notch verwachten.
Zaterdagochtend hadden wij ook ons 1e veulen. Een plaatje en een merrie. Willen we nog meer? Nee, we zijn er heel blij mee. Foto's zal ik wel een keer plaatsen, maar dat gaat om een of andere reden wat lastiger dan gewoonlijk. Op FB heb ik ze al wel staan, voor de echte nieuwsgierigen :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:01

Long time no see! :wave:

Hier gaat gelukkig alles goed! Famous groeit hard!! Ik moet vrijwel om de 4/5 dagen zijn halster weer bijstellen naar een maatje groter 8)7 alweer 6 weekjes oud..

Afbeelding

Afbeelding

Momenteel vol spanning aan het wachten of Mierela weer drachtig is voor volgend jaar, vrijdag de 18 dagen scan :):)

Het keurings seizoen staat weer voor de deur! Wie en wat gaat waar allemaal heen met hun dieren? :D

--------------------------------

Anouk idd ik vind KW zelf ook niet de veulens geven dat ik verwacht, maar vind VIP wel hele knappe geven maar VIP zelf is niet de aller makkelijkste..
Tja jullie meisjes zijn dit plaatjessss! Die van Purioso is echt een verwaand meisje al _O-

Cemlys nogmaals hier ook gefeliciteerd met je nieuwe veulentjes!!

Monica veulentje van Romy is inderdaad echt goed gelukt! *heb de rekening al binnen van AT _O- *

Fotografie91 Ook jij gefeliciteerd met je prachtige veulentje! Ook ik denk dat het zeker te weten een schimmeltje zal worden.

Redbags... Brr ik was er toch wel zo bang voor gelukkig was hier alles volgens het boekje gegaan.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:09

Die van Purioso vind ik ook een prachtig veulen, plaatje!!

Famous heeft al echt een asociale hals! Wat een houding heeft hij al.

Jenny, ik mistte jullie inderdaad al, maar toen ik de veulenfotos zag begreep ik het! Het was voor mij mijn eerste georganiseerde stalbezoek en inderdaad erg leuk om te doen. Je hoort en ziet weer nieuwe mensen en andere inzichten. Al moet ik zeggen dat een 1-op-1 stalbezoek ook erg leuk is :D
Ik geloof dat er nu iets van 40 personen waren, dus best een leuke opkomst.

Ik geloof dat er al mensen waren die interesse hadden in een te organiseren stalbezoek vanuit dit topic.
Is dit bijvoorbeeld alleen een A groep, B groep, NWR / WPBR of willen jullie dit door elkaar doen.

Zelf had ik o.a. nog op lijstje staan:
Vechtzicht
Oldenzijl
Heuvelrug (inmiddels geweest)
Peacockstud (inmiddels geweest)
Zomerdijk (2 jr terug geweest)

Maar het lijkt me ook leuk op bij Bijsterhof of Coelenhage te kijken.

In Wezep e.o. zitten er natuurlijk meerdere die we kunnen combineren, bijv. per dagdeel?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:26

Beide veulens zijn idd voor de verkoop bedoelt, dus mocht iemand interesse hebben.. ;) kreeg voor t palomino'tje al via fb een berichtje met een geïnteresseerden. Echt snel. :=
Purioso veulen is echt een apparte. Heel veel uitstraling en goed lopen. Maar wat ik van de palomino zag in de stal, die begon gister ook een paar pasjes te draven waar je u tegen zegt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:55

regtur schreef:
Ik kon onmogelijk weg afgelopen zaterdag. Had ons wel opgegeven voor het stalbezoek en heb het voorzover ik me herinner slechts 1 x eerder gemist. Ik vind het erg jammer, want geniet hier nog het allermeest van. Informeel en je ontmoet mensen in zo'n ontspannen sfeer. We hopen we binnenkort een keer stal Heuvelrug te bezoeken, ook omdat zij 3 veulens van Top Notch verwachten.
Zaterdagochtend hadden wij ook ons 1e veulen. Een plaatje en een merrie. Willen we nog meer? Nee, we zijn er heel blij mee. Foto's zal ik wel een keer plaatsen, maar dat gaat om een of andere reden wat lastiger dan gewoonlijk. Op FB heb ik ze al wel staan, voor de echte nieuwsgierigen :)

Gefeliciteerd met jullie merrieveulen. Ik zag op facebook al foto s voorbij komen. Mooi diertje.
Nicole schreef:
Long time no see! :wave:

Hier gaat gelukkig alles goed! Famous groeit hard!! Ik moet vrijwel om de 4/5 dagen zijn halster weer bijstellen naar een maatje groter 8)7 alweer 6 weekjes oud..

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Momenteel vol spanning aan het wachten of Mierela weer drachtig is voor volgend jaar, vrijdag de 18 dagen scan :):)

Het keurings seizoen staat weer voor de deur! Wie en wat gaat waar allemaal heen met hun dieren? :D

--------------------------------

Anouk idd ik vind KW zelf ook niet de veulens geven dat ik verwacht, maar vind VIP wel hele knappe geven maar VIP zelf is niet de aller makkelijkste..
Tja jullie meisjes zijn dit plaatjessss! Die van Purioso is echt een verwaand meisje al _O-

Cemlys nogmaals hier ook gefeliciteerd met je nieuwe veulentjes!!

Monica veulentje van Romy is inderdaad echt goed gelukt! *heb de rekening al binnen van AT _O- *

Fotografie91 Ook jij gefeliciteerd met je prachtige veulentje! Ook ik denk dat het zeker te weten een schimmeltje zal worden.

Redbags... Brr ik was er toch wel zo bang voor gelukkig was hier alles volgens het boekje gegaan.

Knappe famous heeft een prachtig front. Welke hengst is mierela nu van gedekt?

Caesar schreef:
Die van Purioso vind ik ook een prachtig veulen, plaatje!!

Famous heeft al echt een asociale hals! Wat een houding heeft hij al.

Jenny, ik mistte jullie inderdaad al, maar toen ik de veulenfotos zag begreep ik het! Het was voor mij mijn eerste georganiseerde stalbezoek en inderdaad erg leuk om te doen. Je hoort en ziet weer nieuwe mensen en andere inzichten. Al moet ik zeggen dat een 1-op-1 stalbezoek ook erg leuk is :D
Ik geloof dat er nu iets van 40 personen waren, dus best een leuke opkomst.

Ik geloof dat er al mensen waren die interesse hadden in een te organiseren stalbezoek vanuit dit topic.
Is dit bijvoorbeeld alleen een A groep, B groep, NWR / WPBR of willen jullie dit door elkaar doen.

Zelf had ik o.a. nog op lijstje staan:
Vechtzicht
Oldenzijl
Heuvelrug (inmiddels geweest)
Peacockstud (inmiddels geweest)
Zomerdijk (2 jr terug geweest)

Maar het lijkt me ook leuk op bij Bijsterhof of Coelenhage te kijken.

In Wezep e.o. zitten er natuurlijk meerdere die we kunnen combineren, bijv. per dagdeel?

Oldenzijl zou gecombineerd kunnen worden met windhoek en kastanjehof. Ik zit er ook dichtbij. Ferwerder ook in de buurt,...

absque_dubio schreef:
Beide veulens zijn idd voor de verkoop bedoelt, dus mocht iemand interesse hebben.. ;) kreeg voor t palomino'tje al via fb een berichtje met een geïnteresseerden. Echt snel. :=
Purioso veulen is echt een apparte. Heel veel uitstraling en goed lopen. Maar wat ik van de palomino zag in de stal, die begon gister ook een paar pasjes te draven waar je u tegen zegt.

mooi spul!

Mijn hengstveulen van Cadivor is eventueel ook te koop. Kan niet alles aanhouden. Hoe wel erg jammer want hij is gewoon erg gaaf.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:46

Cemlys schreef:
Knappe famous heeft een prachtig front. Welke hengst is mierela nu van gedekt?

Duitse hengst Dating

Afbeelding

Afbeelding