Melanie20: Grappige stamboom. Wij hebben Huckleberry bij onze merries gehad toen hij twee was. Aparte hengst, de beste dochter van onze Taru is van hem. Die is trouwens weer grootmoeder van de tweejarige op de vorige pagina. Ook Roman Choice is van ons geweest en de vader van Sarina is bij ons geboren.Is de merrie zelf wel eens op de keuring geweest? De moeder van Sarina is trouwens een halfzus van Roman Springlight.
Cemlys
Geplaatst: 30-04-15 15:24
Ravi is inmiddels bijna 2 weekjes oud
darwin
Geplaatst: 30-04-15 15:29
Onze hengst Rhydeilian Morning Rebel staat dit seizoen voor een beperkt aantal merries ter dekking.
Bij ons nog niets, na het weekend de merrie een week over tijd. Mijn oom was er een week voor uitgerekende datum al mee bezig maar mij verbaasd het niets dat het er nog niet is. We hebben er zelfs om gewed afgelopen weekend, en ik kreeg gelijk. Het kwam niet. Nu wel goed in de gaten houden ,het is de merrie eerste veulen en kan opeens zomaar komen, je weet het toch niet.
Jammer van het niet levende veulentje stal waterland. Andere 2 zijn leuk
Gefeliciteerd met Dolly s veulen diane. Vorige week met amice mee op pad geweest. Fijne brave hengst is het
Spannend Bellarose. Gewoon veel te leuk die veulentjes.
Hier nog steeds geen tweede veulen. Ph zit nu wel rond de 6.5 maar verwacht de uier nog voller. Doe maar dinsdag en woensdag. Dan ben ik vrij.
Diane_Basje
Geplaatst: 04-05-15 12:15
Leuk dat je met Amico op stap bent geweest. Jaa super karakter!
Onze veulens tot nu toe (nog 1 te gaan) *RoseMountain's Just Revive (Revi)* Boothsdale Dolly Mixture (v. Criccieth Arwr) x Kastanjehof Amico
*RoseMountain's Duchess* Lustoord Jorja (v. Ceulan Cariadog) x High Flown's Viper
PaysBas
Geplaatst: 04-05-15 15:07
Allen gefeliciteerd met jullie veulentjes, wat een plaatjes!
Aangezien ik hier de beste tips krijg van de kenners. Heb ik een vraag: Welk grasmasker gebruiken jullie om jullie Welsh pony's wat gestroomlijnder te krijgen? Onze merrie moet namelijk op rantsoen en wil haar wel in de wei hebben. Daarnaast loopt ze iedere dag 1 uur gemiddeld aan de longe. Wat is jullie ervaring met deze: http://www.paardendrogist.nl/product/156/157/greenguard/115303/42325 Past het wel op de kleine Welsh A smoeltjes? Heb in mijn kast deze liggen vind het meer een muilkorf dan een grasmasker.... http://www.paardendrogist.nl/product/156/157/grasmasker/115305/35749
happytime
Geplaatst: 04-05-15 20:09
paysbas; ik heb de greengeard van de paardendrogist,die kan je ook meebuigen als je hem eerst in warm water legt.
Wat leuk al die veulentjes! Gefeliciteerd allemaal!
Bellarose, spannend! Heb hem laatst nog in het echt mogen bewonderen en wat een knapperd is het!
Ik heb zojuist op mp en bokt een advertentie geplaatst dat ik een handig ruitertje/amazone zoek voor mijn pony. Ben bang dat het lastig gaat worden.. Maar denk wel dat het een kans is voor een ambitieus ruitertje/amazone.