[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:27

Diane_Basje schreef:
Ik vind het zelf ook heel mooi, maar zo halverwege het verharen ziet mijn merrie er niet uit. Hierna krijgt ze weer dat egale, echt heel mooi.

Ik vind juist roans nu zo mooi. Nu ze de wintervacht kwijtraken, lijken ze wel eerst wit te worden, op hun lijf, en daar steekt het gekleurde deel mooi bij af.
We hebben alle kleuren roan al gehad; vos , bruin , zwart , palomino en valk, maar hebben er geen meer. Er werd ons deze week nog wel een tweejarige zwart roan aangeboden, maar we willen eerst nog een heel beetje ponies kwijt. Dus even niet, maar ze was erg mooi.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:54

1 van onze drachtige merries.

Afbeelding

Rivendell

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:57

Die heeft ook een lekker buikje Patrick. Wie is ze en hoe lang moet ze nog?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:02

dit is Washingpool Angharad. Niet helemaal bekend hoelang ze nog moet. Als de pootjes blaas zichtbaar is komt het nader haha. In Wales heeft de hengst er vanaf 6 mei bijgelopen dus theoretisch zou ze ongeveer tijd kunnen zijn.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:06

mooie flinke merrie patrick! waar is ze drachtig van?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:17

inowa schreef:
mooie flinke merrie patrick! waar is ze drachtig van?

Neuaddparc the Squire

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:17

Heeft ze al uier Patrick? Het is elk jaar weer net zo spannend. Ik kan niet wachten tot mijne er zijn. Nog 22 dagen.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:19

B cupje

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 00:51

Haha, mijne is al iets verder. Kleine C cup. Al heb ik merries gehad die echt formaat koeienuier kregen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 07:39

nou bij pepper is nog geen uier te zien,die doet het lekker rustig aan maar dat mag ook wel...die is pas eind mei aan de beurt

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 07:54

patrick76 schreef:
B cupje

_O-

Hoe meet je dat? 1 handje vol? Hahaha...

Sunshine moet nog 22 dagen, ze heeft wel al uier maar nog niet echt gevuld. De punten staan nog naar elkaar. Even geduld nog maar :o ..

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:47

regtur schreef:
Diane_Basje schreef:
Ik vind het zelf ook heel mooi, maar zo halverwege het verharen ziet mijn merrie er niet uit. Hierna krijgt ze weer dat egale, echt heel mooi.

Ik vind juist roans nu zo mooi. Nu ze de wintervacht kwijtraken, lijken ze wel eerst wit te worden, op hun lijf, en daar steekt het gekleurde deel mooi bij af.
We hebben alle kleuren roan al gehad; vos , bruin , zwart , palomino en valk, maar hebben er geen meer. Er werd ons deze week nog wel een tweejarige zwart roan aangeboden, maar we willen eerst nog een heel beetje ponies kwijt. Dus even niet, maar ze was erg mooi.

Zwart roan is ook heel mooi. Helaas had Rosa haar roan-kleurtje niet aan haar vorige veulen doorgegeven, maar zijn effen zwarte velletje was ook heel gaaf.

Moet eerlijk toegeven als ik de foto's van afgelopen maandag bekijk, dat het idd wel meevalt (dit was na een flinke poetsbeurt waar heel wat haar vanaf kwam, dus dat knapte de boel al erg op). Al vind ik het nog steeds mooier als ze straks weer egaal wit is. Vind het wel wat hebben, dat koffievos-roan met dat ene blauwe oog.

Afbeelding

@Honey's, heb je al een mooie suzy-foto?

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:35

Hier vandaag 2 van de 3 merries tijd. Allebei al een mooi cupje dus dat wordt regelmatig controleren vandaag en vannacht.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:36

ben benieuwd yorick!!

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:46

Cupjes bij ponies.. uhm ja... Hahaha leuk hoor.

@ Diane: K ga Vrijdag nog even wat mooie foto's proberen te maken. Zal van t weekend dan even de tijd zoeken om ze te plaatsen ;) . Suzy staat op het moment tussen de grote Friezen en een dikke Fjord, t stoere wijfie houd zich mooi staande ^) .

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:20

Op vraag van Regtur, hun knappe mannetje mocht vandaag van de lentezon genieten. Wat een heerlijk beestje, die drummer boy!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:46

zitake@ dank je wel voor het plaatsen . Het was best wel spannend de eerste keer tussen de stroomdraden. De meeste engelse ponies rennen er wel een keer doorheen. Trouwens ook ponies van eigen bodem, vooral in het voorjaar als alles nog egaal groen is. Dan zien ze de draden nauwelijks. Alleen de plotselinge ruimte.
We zijn wel gek met Drummertje....

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:50

Wat een gave hengst regtur!!!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:52

yorick schreef:
Hier vandaag 2 van de 3 merries tijd. Allebei al een mooi cupje dus dat wordt regelmatig controleren vandaag en vannacht.

Lijkt het er al op dat ze echt wat gaan doen? Ik heb van die figuren gehad die je echt weken voor de ge hielden.

@regtur: Drummer ziet er prima uit! Zit een behoorlijke gang in. Ben heel benieuwd wat hij gaat geven. Zijn de kandidaten al bekend?

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:18

Zo die Drummer Boy kan lekker sjouwen :9 ! Leuke pony! Ben even te lui om terug te lezen :o ... Wat waren z'n ouders ook alweer?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:28

leuke hengst hoor regtur!

vandaag winoa en amazone op de foto gezet,we willen van de zomer eens een wedstrijdje of leiding rein meedoen bij een welsh keuring/show

Afbeelding

even aandachtig luisteren naar de instructrice
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:29

Mooie foto's! Tweede is lief (en mooi)

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:32

Melanie5 schreef:
yorick schreef:

Lijkt het er al op dat ze echt wat gaan doen? Ik heb van die figuren gehad die je echt weken voor de ge hielden.

ik denk dat iig 1 van de 2 binnen paar dagen haar veulen heeft. Maar ze kunnen hier echt van het ene moment op het andere veranderen.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:40

Gave hengst die Drummer! :wow:

Morgen even ander zadeltje regelen en dan kan het verzorgmeisje ook eindelijk beginnen met rijden. Pony verveelt zich de laatste tijd weer stierlijk!

Ziet er goed uit Inowa!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:58

Melanie5 schreef:
yorick schreef:

@regtur: Drummer ziet er prima uit! Zit een behoorlijke gang in. Ben heel benieuwd wat hij gaat geven. Zijn de kandidaten al bekend?

Je bedoelt kandidates? neem ik aan?
Een van onze ponies gaat naar Rusland, en die moet eigenlijk drachtig van hem afgeleverd worden. Een paar merrie eigenaren hebben al toegezegd en van onszelf denk ik 4 of 5.Verder heb ik vandaag pas een advertentie geplaatst op het NWPCS. We wachten gewoon af.Als de veulentjes van Thunder goed zijn, krijgt hij er ook weer wat.