Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
elfje72 schreef:Op de fiets, dat zou ik wel graag willen maar is voor mij een beetje ver. Vind het nogal een vreemde tijd of ligt dat aan mij? Ik moet ruim twee uur rijden om er te komen. Als ik zeker wil weten dat ik op tijd ben moet ik om 5 uur, 5.15 uur van huis. En ik ben niet de enige want de meeste hengsten komen uit het Noorden. Ik ben dus ook nog niet wezen kijken helaas. Misschien deze week.
regtur schreef:Bij 3 merries twijfel ik heel erg. Vanwege type wil ik ze bij Top Notch doen, maar ik vind het zo zonde dat we geen merries hebben voor Willie Wortel.
Ebbwgrannell Victorian Fairytale heeft al 3 x een dochter van WW gehad, en dat was best goed. Maar zijn alle drie verkocht.dat zou dus mooi weer eens kunnen. Dan hebben we Fronbach Special Gift en Hortways Magnifique. Beide zijn gust en zijn nog niet eerder met WW gedekt. Het is te proberen, maar dan zou het om het fokken van een mooi kleurtje zijn, voor type verwacht ik er niet veel van. Beweging juist weer wel! Een reden is ook dat Top NOtch niet heel vroeg beschikbaar is, wat jammer is voor deze merries.
pien26 schreef:regtur schreef:Bij 3 merries twijfel ik heel erg. Vanwege type wil ik ze bij Top Notch doen, maar ik vind het zo zonde dat we geen merries hebben voor Willie Wortel.
Ebbwgrannell Victorian Fairytale heeft al 3 x een dochter van WW gehad, en dat was best goed. Maar zijn alle drie verkocht.dat zou dus mooi weer eens kunnen. Dan hebben we Fronbach Special Gift en Hortways Magnifique. Beide zijn gust en zijn nog niet eerder met WW gedekt. Het is te proberen, maar dan zou het om het fokken van een mooi kleurtje zijn, voor type verwacht ik er niet veel van. Beweging juist weer wel! Een reden is ook dat Top NOtch niet heel vroeg beschikbaar is, wat jammer is voor deze merries.
Fronbach special gift is de silverbay merrie toch. (Even stiekem wat ponies op de site bekeken) Als je dan met WW dekt voor een kleurtje kan je met haar ook een mooie valkhengst nemen. Kans op zilverzwart (erg mooi, wil ik wel voor tekenen) zilvervalk (wil ik ook wel tekenen) maar ook gewoon valk/ palomino en natuurlijk bruin zwart kan ook. Misschien kan je zo een hengst kiezen die beter past en kans op een leuke kleur.
ikkebenmar schreef:Ik zou ook graag mee willen lezen hier. Ik heb een Welsh B gekocht als leuke kinderpony. Zaterdag halen we haar op. Maar nou probeer ik me een beetje te verdiepen in het stamboek.
Maar een paar dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk. Wordt er alleen binnen de verschillende secties gedekt. Of heb je ook wel eens een Welsh b x Welsh a?
En hoe zit het met de verschillende stamboeken? Als je een hengst die bij het andere stamboek goedgekeurd is, maar je merrie bij het andere, waar zou je dan een veulen kunnen inschrijven?
Ik moet me nog maar eens goed inlezen
Royaltjuh schreef:Ik heb even een vraag aan de A fokkers...
Qua fokkerij zit ik namelijk (nog) niet zo in de A'tjes, ben meer een gebruiker.
Maar ik ben op zoek naar advies voor een hengst voor de volgende merries:
* Coelenhages Dixie x Landmanslust Blackie. Zwarte merrie.
* Ysselvlieds Golden Boy x Zonneweides Juppie (2e bez uit Lange Vorens Napels). Stekelharige vos.
Beide eerste premie merries. Van de zwarte staat wel een foto in mijn profiel.
Karakter moet goed zijn, het moeten kinderponys kunnen worden. Beweging vind ik belangrijk, net als een sterke bovenlijn en mooi rassig hoofd.
Kleur is natuurlijk het laatste, maar kans op zwart, valk of palomino heeft de voorkeur.
Het mag voor beide merries dezelfde hengst zijn, maar andere opties hoor ik ook graag!
Via pb of hier in het topic, ik hoop op wat hulp en ideeën!
Kimme14 schreef:Weet iemand toevallig een leuke hengst met kleur te staan? Die ook cobs mag dekken?
kleur is belangrijk omdat het voor een cobmerrie is.
Kleurvoorkeur: Zwart, bruin, valk
de merrie zelf is voskleurig.
Graag niet boven in het land aangezien ik in het zuiden woon.
iemand tips? Mag me ook een pb sturen.