lucski schreef:En Happy's papa dan ? Ik kwam op allbreedpedigree en ik begin dat puzzelen steeds leuker te vinden, maar ik zag dat Maesgwynn Stormin Norman sterk is ingeteeld ! Zoon op moeder ? is dat normaal ? Komen trouwens in Spirit's pedigree heel veel dezelfde namen voor ! Ik heb al geprobeerd foto's te plaatsen maar niet gelukt. Ik blijf nog even proberen.
Ja, inteelt komt veel voor bij de Welsh. Ik zou zelf niet zomaar zoon x moeder doen, maar er zijn regelmatig goede resultaten bereikt en van de mislukkingen hoor je dan weinig.
Maesgwyn Sonic was een goede fokmerrie. In Nederland waren er twee dochters van haar, die bij onze "buurman" stonden. Maesgwyn Souvenir is wat jonger gestorven, haar volle zus Maesgwyn Siriol heeft een stuk langer meegedraaid. Hier op Bokt heb je misschien wel eens berichten gelezen over Bolster Siriol, dat was een dochter van Maesgwyn Siriol. Sonic was ook al behoorlijk ingeteeld, kwam uit de goede Revel J lijn van Revel Jeeves en Revel Janus. Uit dezelfde tak van de Revel J lijn (Castle Songster) kwam bijvoorbeeld ook nationaal reservekampioen Gemstone Golden Glory, de moeder van Bolster Goldleaf. Bolster Goldleaf met zijn moeder gaf de merrie Hamlett's Maybelle.
Maesgwyn Spinner stond bekend als een goede zoon van Revel Humming Top, hij is ook de vader van Maesgwyn Hi Light. Revel Humming Top was tijdens zijn leven al een legendarische hengst.
In het algemeen zijn de Maesgwyn pony's heel erg ingeteeld op Revel Choice, die zelf een kruising was van zoon x moeder, Vardra Sunstar en Vardra Charm. Daarom is het niet zo verrassend dat Lewis Edwards op het idee kwam voor Stormin Norman.