[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:09

Welkom Lucas, Happy Lass is leuk gefokt, ik ken zo'n beetje al zijn voorouders. Ik heb net een filmpje van zijn overgrootmoeder op facebook gezet. En ik kan me zelfs nog haar moeder en grootmoeder goed herinneren. Woon je trouwens in Nederland of in België? op 4 April is de hengstenkeuring in België en hier in Nederland zijn er veel hengstenshows.

lucski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:09

ik woon in Nederland maar aan de grens met Belgie! Wat leuk dat je Happy's familie goed kent ! Ik heb intussen ook wel heel wat foto's gegoogled. Ik wil heel graag naar shows en zo. Ik vind Welshponies geweldig. Ik was meteen gek op Happy en niet bang voor haar. Kun je me over haar familie vertellen ?

Shazee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:54

Ik heb 2013 zijn vader Barelhofs Hamilton gehuurd gehad. 2014 zijn twee prachtige merrieveulens geboren.
Ik ben verrast dat Happy Lass naar een handelaar kwam...
Heb je fotos van Happy Spirit?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:56

Happy is gefokt door Lewis Edwards van de Maesgwyn stud. Haar overgrootmoeder Maesgwyn Hi Light was beste driejarige merrie op de internationale kampioenschappen in Engeland in 1992. Hi Light is vrij jong gestorven, ik kan zo maar drie dochters van haar vinden. Maesgwyn Hyfryd kwam bij Ann Bale-Williams van de Baledon terecht, die heb ik daar wel eens gezien. Ann Bale kocht haar omdat ze van Baledon Venturer was. De volle broer van Venturer, Baledon Valpariso stond vroeger in Limburg, in Beek en in Castenray. Hij is bijvoorbeeld de vader van de kampioensmerrie Tunnels Candy. Zo te zien heeft Lewis Edwards toen weer Baledon Heidi teruggekocht. De vader van Heidi was Baledon Firecracker, die als veulen naar Nederland kwam en op stal Lange Voren in Bavel heeft gedekt, voordat hij weer terugging naar wales. De moeder van Firecracker was Royal Welsh kampioene, die heb ik in Wales toen zien winnen. De vader van Firecracker was Revel Chelsea Cracker, die heb ik ook ooit in het echt gezien. En dan hebben we het nog niet over de vader van Happy Lass :)

lucski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:10

Wat leuk om allemaal te horen ! Ik begin steeds trotser te worden op Happy en mijn klein Spirit! Allemaal beroemde voorouders ! Geweldig ! En Happy's papa dan ? Ik kwam op allbreedpedigree en ik begin dat puzzelen steeds leuker te vinden, maar ik zag dat Maesgwynn Stormin Norman sterk is ingeteeld ! Zoon op moeder ? is dat normaal ? Komen trouwens in Spirit's pedigree heel veel dezelfde namen voor ! Ik heb al geprobeerd foto's te plaatsen maar niet gelukt. Ik blijf nog even proberen.

lucski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:11

foto's van Spirit

lucski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:30

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van Happy Spirit pasgeboren 3 dagen geleden. en van vandaag buiten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:34

Wat een ontzettend leuk veulen!

lucski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:41

Dank je wel Cemlys ! Het is mijn eerste Welshveulen en ik vind het zoooh leuk ! Ik wil er echt alles van weten ! Hij was een verrassing want mijn ouders kochten Happy zonder dat verteld werd dat ze drachtig was en eigenlijk ook zonder haar papier verder te bekijken. Ze is van mijn kleine zusje. Ze is heel erg lief en kan ook voor de kar ! Nu hoor ik dat ze best wel goed gefokt is !

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:30

Altijd welkom! Leuk om te lezen dat je er zo gek mee bent. En prachtig veulen!

Joost, mooi verhaal!! Altijd leuk om te lezen hoeveel je te vertellen hebt.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:32

Heel best veulen! Zuinig op zijn!

lucski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:58

Inowa dank je wel ! Maar hoe kun je dat nu al zien ? rare vraag misschien maar ik wil gewoon alles leren
Ik begin pas en ik wil heel graag leren ! Denk je dat ik bv best met hem naar een keuring zou kunnen gaan ? en zijn mama. Ik geloof niet dat zij op een keuring geweest is. Kan dat nog wel ? Ze is 13 jaar.
Kan ik proberen met haar nog een ster te halen ? Bij haar eerste eigenaar heeft ze maar een veulentje gekregen en daarna is er met haar voor de kar gereden en ook onder het zadel gelopen. Ze kan heel goed bewegen zegt mijn oma Bij Barelhofs heeft ze nog 4 veulens gekregen. Ik ben nog alles aan het uitzoeken. Mijn zusje heeft tot voor kort op haar gereden. Zij begint pas hoor. Ze wil straks ook met haar bij de ponyclub. Misschien wil ik ook nog wel gaan rijden. Ze is zo lief voor Spirit en ze vind het ook goed dat ik met Spirit speel ! Vandaag kwam hij meteen naar me toe en hij snuffelde en beet de hele tijd in mijn jas! en kroop helemaal in mijn nek ! Hij is echt zoooh lief !! Happy vind het nu ook goed . Eerst was ze een beetje druk en was ik een beetje bang dat ze zou slaan of zo. Maar dat doet ze niet hoor , Spirit is ook zo lekker zacht !! MIjn oma zegt dat ik alles zelf moet doen en ze helpt mij wel hoor.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:03

Lucski; Hoe oud ben je?

Ik kan je berichten moeilijk peilen. ligt misschien aan mij hoor.

Je veulen lijkt zo van de foto's veel bot te hebben, mooi hoofdje en oog mooi geplaatst. Ben heel benieuwd naar meer foto's van de merrie!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:09

Lucksi is 11 staat in het profiel :)

lucski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:27

Ik ben bijna 12. Mijn oma helpt mij maar ik heb al zelf een heleboel opgezocht hoor! Heleboel foto's en via Google. Mijn oma heeft al een heleboel vertelt over keurings en zo. en ik help mijn oma met de laptop. Dat kan ik heel goed. Mijn vader weet alles van computers en ik hebtoen ik 5 was al een laptop gekregen . Mijn oma heeft beloofd mij te helpen en ik mag van haar ook lid worden van de welspony verreniging .

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:00

Misschien kun je een keer op een show of keuring gaan kijken.
Volgende week zaterdag (4 april) is er een show in Putte (belgie) en 12 april is er een hengstenshow in Someren georganiseerd door de afdeling Zuid. Zo kun je met andere fokkers praten en meer informatie krijgen over keuringen en shows.

lucski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:13

Ik heb al aan mijn oma gevraagd of we naar Someren kunnen gaan ! IK zou best wel nog een veulentje van Happy willen maar ik denk niet dat ik dat mag. Happy staat ook bij mijn oma en daar worden ook veulenjes geboren springpaarden. Ze zegt dat een veulentje wel genoeg is. Misschien volgend jaar. En mijn zusje wil weer rijden.

lucski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:15

oh ja ik heb nog foto's gevonden van Hapy en familie!

lucski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:28

Afbeelding Dit is Happy zelf ,alleen is ze nu helemaal wit !!

Afbeelding merrie van happy .ze heet Hindley

Afbeelding HILITE ,haar oma's moeder.

Afbeelding deze staat ook op haar stamboek jubilation

Afbeelding deze vond ik ook nog ,volgens mij is dit een soort tante van mijn Spirit !
want Heidi is ook haar moeder van die grote merrie dan.

Afbeelding en HYfryd Happy's oma .

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:31

Lucski eind april is er ook nog een Engelse show in houten. Daar zijn ook young handlers rubrieken. Leeftijdsgenoten van je brengen pony s voor. Ook zijn er gebruikersklassen,...

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:46

lucski schreef:
oh ja ik heb nog foto's gevonden van Hapy en familie!

Je eerste beste welshpony is er meteen 1 uit hele mooie lijnen! En dan ook nog es een prachtig veulen. Geweldig!

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:48

Houten is een mooie show! Vorig jaar ook met de young handlers meegedaan (15 jaar) en best senior en best handler op show geworden. Ontzettend gaaf!

Heeft al iemand een keuze gemaakt voor een hengst voor dit jaar?
ik ben er nog niet uit

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:52

Kimme14 schreef:
Heeft al iemand een keuze gemaakt voor een hengst voor dit jaar?
ik ben er nog niet uit

Pony's blijven dit jaar leeg bij ons

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:00

Pepper gaat terug naar hylander

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:00

Die van mij blijft ook leeg. Tenzij het een Hengst wordt haha...