[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:01

mooi naam hoor...

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:17

inowa schreef:
mooi naam hoor...

t 'Is weer eens wat anders dan Willie Wortel....

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:23

ach Guus Geluk had ook wel leuk geweest !

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:28

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:42

pietsie schreef:
ach Guus Geluk had ook wel leuk geweest !

ja, maar die komt niet zo sympathiek over. Tenminste dat vond ik altijd. En het moet een naam met een"M"zijn.
Midas??

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:45

of martini is ook wel erg leuk

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:53

Mickey Mouse :+

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:00

@regtur: hij is idd alweer mooier nu hij opdroogt :j . Ik vind Midas een leuke naam voor hem, past beter dan Matinee ( vind ik meer een merrie naam ) .

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:16

Honeys schreef:
@regtur: hij is idd alweer mooier nu hij opdroogt :j . Ik vind Midas een leuke naam voor hem, past beter dan Matinee ( vind ik meer een merrie naam ) .
Ik heb inderdaad er niet over nagedacht of het vrouwelijk is, had ik wel moeten doen. Woordenboek er maar bij pakken. Kan dus alsnog Midas worden.
Mickey Mouse bewaren we dan straks voor de zoon van Gemstone Milly en WW. Kunnen we altijd nog uitwijken naar de vrouwelijke variant als het een merrieveulen is....

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:01

Ach, het is toch een mooie naam?
Matinee, concert/voorstelling/muziek. Is toch stoer als hij straks op de keuring een mooie show weggeeft?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:12

Girlgamer schreef:
Ach, het is toch een mooie naam?
Matinee, concert/voorstelling/muziek. Is toch stoer als hij straks op de keuring een mooie show weggeeft?

Het gaat dan wel om de MIDDAGvoorstelling........ <3

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:17

:)

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:39

regtur schreef:
Honeys schreef:
Ik heb inderdaad er niet over nagedacht of het vrouwelijk is, had ik wel moeten doen. Woordenboek er maar bij pakken. Kan dus alsnog Midas worden.
Mickey Mouse bewaren we dan straks voor de zoon van Gemstone Milly en WW. Kunnen we altijd nog uitwijken naar de vrouwelijke variant als het een merrieveulen is....

Zomerdijk's Mickey/Minnie Mouse :=

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:21

Leuk, zo een nuchter veulen zo vroeg in het jaar alweer. Om over een nuchter veulen al veel uitspraken te doen is wel erg voorbarig. In ieder geval geweldig dat alles erop en aan zit en dat de moeder er goed voor zorgt :)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:39

joostvangestel schreef:
Leuk, zo een nuchter veulen zo vroeg in het jaar alweer. Om over een nuchter veulen al veel uitspraken te doen is wel erg voorbarig. In ieder geval geweldig dat alles erop en aan zit en dat de moeder er goed voor zorgt :)

Leuk wel, want ik zit er toch elke dag een tijd bij in de stal. Degenen die nog volgen zullen het met beduidend minder aandacht moeten doen.
Toch kiezen wij liever voor een latere geboortedatum.Voor de rest zijn we nuchter genoeg om te beseffen dat er in 3 jaar heel veel kan gebeuren en dat de naam alleen een pony er niet door sleept....

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:23

regtur schreef:
joostvangestel schreef:

Leuk wel, want ik zit er toch elke dag een tijd bij in de stal. Degenen die nog volgen zullen het met beduidend minder aandacht moeten doen.
Toch kiezen wij liever voor een latere geboortedatum.Voor de rest zijn we nuchter genoeg om te beseffen dat er in 3 jaar heel veel kan (en moet)gebeuren en dat de naam alleen een pony er niet door sleept....

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:05

yorick@ voor ons is het een hobby en moet er niets. Hij zal heus wel in de opfok komen, als alle mannelijke ingredienten aanwezig zijn en er veterinair geen beletsel is.Maar als er ergens in dat traject iets gebeurt, waardoor hij alsnog ongeschikt blijkt, dan is het gewoon einde oefening. Voor de sport is er ook vast een plek voor hem in dat geval.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:50

regtur leuke naam. Ben heel benieuwd hoe hij is als hij uit de kreukels is.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:07

Melanie proficiat!

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:26

regtur schreef:
yorick@ voor ons is het een hobby en moet er niets. Hij zal heus wel in de opfok komen, als alle mannelijke ingredienten aanwezig zijn en er veterinair geen beletsel is.Maar als er ergens in dat traject iets gebeurt, waardoor hij alsnog ongeschikt blijkt, dan is het gewoon einde oefening. Voor de sport is er ook vast een plek voor hem in dat geval.

En toch zal hij MOETEN groeien hoor.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:02

Yorick@ helemaal mee eens hoor, nu past hij nog in het hondenhok.....

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:52

regtur schreef:
Yorick@ helemaal mee eens hoor, nu past hij nog in het hondenhok.....

tadaa

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:26

gefeliciteerd jenny met jullie veulen!
mijn merrie is half april uitgerekend, begin het nu wel spannend te vinden. (en hoop dat ze niet te vroeg gaat zijn, ben zelf pas begin april terug uit Thailand.. uiteraard wordt ze wel goed in de gaten gehouden, maar toch).

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:06

boeflover schreef:
gefeliciteerd jenny met jullie veulen!
mijn merrie is half april uitgerekend, begin het nu wel spannend te vinden. (en hoop dat ze niet te vroeg gaat zijn, ben zelf pas begin april terug uit Thailand.. uiteraard wordt ze wel goed in de gaten gehouden, maar toch).

dank je hoor!

Bij ons was de merrie precies op de dag. We hadden haar wel in d e gaten gehouden, maar eigenlijk gedacht dat ze nog wel een weekje zou overlopen.En ik had het zo vreselijk in mijn rug, dat ik de moed niet had om naar de stal te gaan. En als je dan 's ochtends vroeg te horen krijgt dat er een veulen is, en dat alles goed is, ben je wel blij hoor.
We hebben er zeker een stuk of 8 uit het vlies gehaald, die het dus overleefd hebben, maar ben je er niet bij en het gaat mis, tja, dan kun je je zelf wel voor het hoofd slaan.
Half april duurt niet zo heel lang meer! Maar dan zullen de geboortes overal wel een beetje beginnen. Succes hoor!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 12:37

Even een vraagje voor de mensen die lid zijn van het stamboek, ontvangen jullie ook, ongevraagd, het blad Hippisch Oost Nederland? Dit even om uit te zoeken hoezo ik en meer mensen die óók lid zjin van het stamboek, dit blad krijgen.