[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:10

Wow die Cadivor is gaaf!! Daar zou ik ook ooit wel een veulen van willen.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:10

Cemlys schreef:
Caesar schreef:
Ines, ook 2 mooie combinaties. Sprekend dier trouwens, die 2e combihengst. Staat die nog ergens ter dekking? Ik ben hem niet eerder tegengekomen, maar dat kan ook aan mijn eigen liggen natuurlijk.

Hier 27.04 een uitgerekende dame. V. Blanaeu Vail x MV. Criccieth Alladin.
Hoop heel erg op een roan merrie, maar als het maar gezond is dan ben ik al gelukkig!

Cadivor staat ter dekking bij gestut leybucht
http://www.welshgestuet-leybucht.de/hen ... n-cadivor/
Zn nakomelingen bekijk ik de laatste 3-4 jaar zo n beetje en er is me tot nu toe slecht eentje tegengevallen, alle andere konden geweldig bewegen. De hengst zelf vind ik gewoon ontzettend mooi.

mooie dingen gezien van Vail! benieuwd naar je veulen. Vail is niet groot of wel?

Diana is Pierre niets voor je arwr merrie? die staat bij heidepark ter dekking, daar zit uiteindelijk ook wel weer arwr achter. Hier ook wel eentje staan die zou passen, maar ook arwr erin, en te dicht vind ik.
Patries heeft nog een aantal leuke hengsten staan die passen op die arwr merrie, mss daar nog even informeren.

Ja vond Pierre ook leuk. En Patries heeft mooie hengsten, maar daarvan is de website niet up to date. Vind ik jammer. Heb haar wel op FB.
Ik ga de merries een jaar leeg laten, dus genoeg tijd om hengsten voor 2016 uit te zoeken. Wil ze het liefst IRL hebben gezien voor ik ze gebruik.
Rosa gaat weer een tijdje uitgebracht worden, heeft nu een paar wedstrijdjes gedaan en is nu B+5 bij de paarden. Dolly zal verder doorgereden worden en Rosa en Dolly gaan samen in tweespan.
Jorja mag even bijkomen, want ze is nu 7 en dit wordt het 4e veulen. En het dragen en zogen vraagt best veel van haar (al zal ze straks in het voorjaarsgras lekker snel bijtrekken), bovendien willen we die ook verder beleren onder het zadel en voor de wagen.
En dan gaan we in 2016 weer naar de hengst waarschijnlijk

Cemlys

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:41

Nee maar ze heeft een hele gave 4 jarige hengst (tenminste ik gok dat die 4 is), dan heeft ze nicton carreg en serock fairy arwr. Die hengst die nu bij Siemers ter dekking staat, Cemaes Floyd, is ook van haar. En dan heb je nog Penboeth Axle.
Axle en Fairy Arwr waar dus zowiezo arwr achterzit, carreg is ook mooi familie ;), want die komt ook uit de moeder van arwr.
Die weston lady killer vind ik ook wel gaaf!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:46

Ines jij hebt gave combi's, ben benieuwd!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:47

Cemlys schreef:
Nee maar ze heeft een hele gave 4 jarige hengst (tenminste ik gok dat die 4 is), dan heeft ze nicton carreg en serock fairy arwr. Die hengst die nu bij Siemers ter dekking staat, Cemaes Floyd, is ook van haar. En dan heb je nog Penboeth Axle.
Axle en Fairy Arwr waar dus zowiezo arwr achterzit, carreg is ook mooi familie ;), want die komt ook uit de moeder van arwr.
Die weston lady killer vind ik ook wel gaaf!

Jaa die Weston Lady Killer zagen we in stal, toen wisten we nog niet wie hij was, wát een uitstraling zeg. Ja vind Carreg ook heel gaaf. Serock Fairy Arwr is een halfbroer, dat vind ik dan wel een risico, ik fok pas 5 à 6 jaar dus vind dat ik te weinig kennis heb om dat te doen. Bij Axle zit hij dan weer één lijntje verder. Vind dat ook een mooie hengst. De 4-jarige weet ik even niet? Dat is niet PCS seven toch? Die vond ik ook gaaf. Maar zou wel graag weer wat recente foto's van de hengsten en hun nakomelingen zien. Die van jou is SF Arwr x Shorebrooks-bloed toch? Vind SB ook mooie pony's.
Floyd moet ik even opzoeken, kan ik me niet voor de geest halen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:50

nee niet seven, die is naar duitsland gegaan. ja serock fairy arwr x shore brooks chin chin
Wordt echt een mooie pony (alleen is hij zo aan het rommelen met het gebit dat hij afgevallen is, overmorgen komt de tandarts).

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:52

Mijne is inderdaad weer drachtig van Echo.
Heb voor dit jaar Lady killer of Leandro op mijn wensenlijstje staan. Maar wil ook nog wel eens een Cadivor weer, ben wijs met mijn 2-jarige.
Ben ook erg gecharmeerd van Penboeth Axle, jammer dat ie voor mij zo ver weg staat. Ook mooie nakomelingen van gezien.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:54

Ik ben nog steeds benieuwd naar je 2 jarige, die was als vuelen al zo leuk.

beide hengsten zijn leuk, lady killer en leandro, moeilijke keus.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:56

Hier komt de tandarts na de bevalling, aangezien 2 merries gesedeerd moeten worden. Zijn vorig jaar wel gedaan alle 3.

Weston Lady killer is gaaf. Qua kleur kan ik die dan weer niet op Rosa gebruiken. Roan x roan = 25% kans op een dood veulen

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:02

Mijn 2-jarige blijft leuk, al zeg ik hetzelf haha. Was de reis meer dan waard. Als ze eenmaal loopt, houd ze niet weer op en wat een beweging. En zo'n fijn karakter ook. Maar die van Echo doet er niet voor onder. Al is die in de beweging wel wat minder vind ik. Kom anders maar een keertje kijken als je zin hebt.
Moeilijke keus voor dit jaar inderdaad, maar ach daar komen we wel weer uit. Hoe dan ook passen beide hengsten wel op mijn merrie verwacht ik.
Ben ook errug wijs met het B-veulen van Dorcas die ik heb aangehouden. Die was laat geboren en die wordt nu zo mooi. Tevreden fokker op dit moment :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:07

mooi is dat he truselientje, waar zit jij dan precies? Als ik een keer in de buurt passeer...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:15

Naar mijn weten staat Vail nog steeds bij Theo en Engelien. Hij heeft wel te koop gestaan eind vorig jaar maar heb nog niet gehoord of ze hem nog hebben. Kan het wel voor je navragen hoor?

Hij is inderdaad niet groot, maar heeft wel ontzettend veel body. Vorig jaar hadden ze alle veulens 1e premie uit deze hengst. Nou zegt dat ook niet alles, maar het is voor mijn merrie met Blanaeu bloed wel een mooie aanvulling. Ben zelf erg benieuwd naar de combi. En zeker omdat mijn merrie echt bot nodig heeft, denk ik dat dat met Vail wel goed komt.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:32

Zit in Oldehove, boven Zuidhorn. Je bent welkom :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:34

oh lol daar zit ik vaak genoeg, werk nl zo nu en dan in zuidhorn. ik dacht dat jij veel verder woonde :)
pb anders even je nummer, dan spreken we een keer wat af.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:07

Caesar schreef:
Naar mijn weten staat Vail nog steeds bij Theo en Engelien. Hij heeft wel te koop gestaan eind vorig jaar maar heb nog niet gehoord of ze hem nog hebben. Kan het wel voor je navragen hoor?

Hij is inderdaad niet groot, maar heeft wel ontzettend veel body. Vorig jaar hadden ze alle veulens 1e premie uit deze hengst. Nou zegt dat ook niet alles, maar het is voor mijn merrie met Blanaeu bloed wel een mooie aanvulling. Ben zelf erg benieuwd naar de combi. En zeker omdat mijn merrie echt bot nodig heeft, denk ik dat dat met Vail wel goed komt.

Als je dat wil doen, graag.
Theo was ringmeester in Utrecht en sprak mij aan. Hij wilde Vail aanbevelen voor Dolly, toen was ze al drachtig. Later zag ik hem te koop staan

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:49

Diane_Basje schreef:
Caesar schreef:

Als je dat wil doen, graag.
Theo was ringmeester in Utrecht en sprak mij aan. Hij wilde Vail aanbevelen voor Dolly, toen was ze al drachtig. Later zag ik hem te koop staan

Ze hebben hem nog steeds ter dekking staan. Dus als je wilt, is dat mogelijk! :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:11

Ik.heb een zwarte jaarling merrie van vail. Groot beestje en beste beweging.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:12

Ja die is ook gaaf

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:51

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:21

Melanie, wat zat er ook alweer achter deze lijn? Ysselvliedt hengst toch?

Zelf zou ik liever een wat rastypischer hoofdje zien, met kleine oortjes en een wat groter oog. Maar dat is iets waar ik zelf altijd meteen naar kijk en ook echt op val.

Het is wel een heel mooi getekend veulentje! En in het DBT topic had ik natuurlijk ook al gereageerd. Die kleintjes zijn altijd zó schattig.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:12

Ik hou idd ook van rassig maar niet te. En dat zie ik ook veel. Overdreven grote ogen en deuken in de neus. Bah kan dat overdreven echt niet mooi vinden. :o

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:12

Leuke combi's komen er voorbij! (zit zelf meer in de sectie NWR dus kan er verder weinig over meepraten)
Wel altijd weer leuk, de veulen periode!

Bij ons is afgelopen zaterdagdagochtend het eerste veulentje geboren, een (nu iig nog) bruine merrie v. Emir R uit een Kojak x Abke merrie. Sommige hebben 'm wellicht al voorbij zien komen via FB :).
Verwachten verder nog 5 welsh veulens. 2x v. King William, 2x v. Vip & 1x Cyklon Texass.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:53

Wij verwachten dit jaar één veulen, en wel binnen 15 dagen (5 April). Moeder is Sumrin Timea, de laatste dochter van Sumrin Taru. Hier een foto van haar als tweejarige, ze is veel veranderd sinds die tijd, maar ik heb wat gedoe met mijn internetprovider, waardoor ik even geen foto's kan opladen naar mijn website.

Afbeelding

Voor het vaderschap tekent Lowland Danny Boy

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:02

Dat word een vosje joost,ben benieuwd naar het veulen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:27

Anders ik wel. We hebben nog nooit een vos merrie bij een vos hengst gedekt (wel eens een vos bij een schimmel, waar dan weer een vos uit kwam). Overigens, ik kan me niet eens meer herinneren wanneer we een niet-schimmel merrie bij een niet-schimmel hengst hebben gedekt. Dat moet nog in onze Maastrichtse tijd geweest zijn, vóór 1974, als het al ooit gebeurd is.

Overigens maakt de kleur me niet zo heel veel uit. Als hij een schimmel was geweest, had ik er ook gewoon bij gedekt.