[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

T3mptati0n

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:58

Hier gaat mevr. eind april op date. Mits ze tegen die tijd natuurlijk hengstig is :j.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:03

hier de keuzes bijna allemaal gemaakt. Voor 1 merrie hoeven we niets te bedenken want zij gaat terug naar Wales. Wellicht dat de jonge B naar Polen gaat dus daar hoeven we ook niets voor te zoeken.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:06

Girlgamer @ hadden? of hebben we dezelfde smaak? doet er ook niet toe. Een aantal van de nietgenomen hengsten die jij en ik goed genoeg vinden, oftewel die bij onze fokrichting passen, staan evengoed ter dekking hoor!
En anders ben je ook welkom bij onze Drummer Boy.Hij is (nog) niet op de CHK geweest, maar door een aantal echte kenners al "goed"gekeurd.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:10

"goed"gekeurd wil natuurlijk niet zeggen dat ze goedgekeurd zijn . . . . . .Eerst de merries op de brink hebben zeggen ze hier

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:16

patrick76 schreef:
"goed"gekeurd wil natuurlijk niet zeggen dat ze goedgekeurd zijn . . . . . .Eerst de merries op de brink hebben zeggen ze hier

Da's het probleem niet.

en de reacties waren van mensen die hun sporen ruimschoots verdiend hebben in de fokkerij/hengstenhouderij.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:18

das mooi. de tijd zal het leren

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:21

patrick76 schreef:
das mooi. de tijd zal het leren

dat vind ik nou ook!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:45

drummer boy stond volgens mij ook in de journal? Klopt dat?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:57

hier ook al keuzes gemaakt, winoa gaat eind april ergens bij vlonderzichts harm...

pepper moet ik het veulen nog van afwachten voor ik een definitieve keus heb gemaakt.
en presca is nog lang niet aan de beurt haha.

pffff,gisteren met presca langs de weg ''gewandeld''.
ze deed niks anders dan dansen,staart in de lucht en draven maar...kreeg verschillen goedkeurende blikken van oude paarden-boertjes die ik onderweg tegenkwam haha

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:53

Hummer zou volgens vele "kenners"ook beter zijn dan zijn broer. Ik denk dat iedereen die hem gezien heeft iets anders denkt nu. Of stond hij er gewoon niet goed genoeg op?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:39

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:51

Gefeliciteerd Rienne.
Wat betreft bespiering en conditie, ze was op die keuring nog jong. Dat komt nog wel.
Wat voor afstamming heeft je merrie en wat voor veulen wil je fokken?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:13

zitake schreef:
drummer boy stond volgens mij ook in de journal? Klopt dat?

Geen idee, zou best kunnen. Wij hebben de journal nog niet thuis...

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:16

yorick schreef:
Hummer zou volgens vele "kenners"ook beter zijn dan zijn broer. Ik denk dat iedereen die hem gezien heeft iets anders denkt nu. Of stond hij er gewoon niet goed genoeg op?

Te goed , denk ik. Ikzelf vond hem vorig jaar Maart veel mooier. Zijn hals kwam beter uit.
Overigens ben ik wel van mening dat er wel veel mindere goedgekeurd zijn. Zo door de jaren heen. Wat vind jij?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:32

rienne, gefeliciteerd met je verjaardag!

regtur schreef:
Girlgamer @ Uit een dochter van Coelenhages Jarno. We hebben de merrie een poosje te koop gehad, ze is niet helemaal ons type. Maar eigenlijk wel een verschrikkelijk beste pony. je moet alleen een beetje hard kunnen rennen om haar in de wei te pakken. Of heeeeeeeeel slim zijn. Heb je haar dan is ze te hanteren door een kind. Als ze een leuk veulen krijgt, zouden we haar wel willen showen voor vlk. Hummer vond ik vorig voorjaar, in zijn daagse pak beter dan nu. Dat kan dus ook nog. Maar waarom de jury hen te weinig postuur vond hebben ontgaat me ten enenmale.Er zijn echt wel mindere goedgekeurd.
Aan de hand van de kwaliteit van het veulen gaan we bepalen wie de volgende date wordt van de merrie.

Haha, ja dat kennen we.
Wij hebben Hummer voor het eerst gezien op de HK. Ik kan dus geen vergelijking maken, maar we vinden het een leuke hengst om te zien. Hij had voor ons geen "wow" factor maar het is wel een komplete hengst en wij vonden hem mooi in zijn belijning/aansluitingen.
Hengsten met zo'n wow factor zijn er ook niet in overvloed.
Dat laatste is logisch natuurlijk.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:46

jij ook gefeliciteerd grilgamer

ik heb hummer helaas niet gezien maar ben wel nieuwsgierig

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:54

Gefeliciteerd rienne en girlgamer!

Ik heb hummer waarschijnlijk wel gezien, maar om eerlijk te zijn kan ik hem niet echt meer voor de geest halen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:08

Heeft iemand een foto van Hummer?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:24

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:27

Gefeliciteerd Girlgamer en Rienne!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 01:05

Qua bot echt wel mijn type, die Hummer. Ik vind hem alleen wat lang in de rug, kan ook door de foto komen, die is schuin genomen. Ook zijn kont vind ik niet geweldig. Hoe beweegt hij?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 02:33

In het echt (en op de foto ook) heeft Hummer wel zijn beperkingen. Toch kan ik ook wel zien dat hij op een aantal punten beter is dan zijn kampioen halfbroer. Het is maar net wat je nodig hebt bij je merrie.

Qua dekkeuze hebben wij al een shortlist. Het gaat tussen twee stamboekhengsten. Onder voorbehoud dat Taru überhaupt gedekt wordt, want met haar 23 jaar moeten we toch eerst zien hoe gemakkelijk ze door de laatste en de eerste maanden van het veulen komt. Op een gegeven moment moet je durven te beslissen dat het genoeg is geweest.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:05

regtur schreef:
yorick schreef:

Te goed , denk ik. Ikzelf vond hem vorig jaar Maart veel mooier. Zijn hals kwam beter uit.
Overigens ben ik wel van mening dat er wel veel mindere goedgekeurd zijn. Zo door de jaren heen. Wat vind jij?

Jazeker, helemaal mee eens. Er zijn zeker minder goede hengsten goed gekeurd. Het is alleen zo jammer dat je veel van die hengsten nooit weer ziet om te kijken of ze positief zijn uitgegroeit. Ik weet niet of Hummer er te goed op stond. Volgens mij nog niet 100 % door zijn haar heen om maar wat te noemen. Ik blijf toch bij Santa Fe als ik de hengsten moet vergelijken ( niet naar de moeder kijkend)

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:06

joostvangestel schreef:
In het echt (en op de foto ook) heeft Hummer wel zijn beperkingen. Toch kan ik ook wel zien dat hij op een aantal punten beter is dan zijn kampioen halfbroer. Het is maar net wat je nodig hebt bij je merrie.

Qua dekkeuze hebben wij al een shortlist. Het gaat tussen twee stamboekhengsten. Onder voorbehoud dat Taru überhaupt gedekt wordt, want met haar 23 jaar moeten we toch eerst zien hoe gemakkelijk ze door de laatste en de eerste maanden van het veulen komt. Op een gegeven moment moet je durven te beslissen dat het genoeg is geweest.

En ist een geheim welke. Wij zijn er nog niet uit iig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:16

Zo 23 jaar is een mooie leeftijd al. Idd gewoon kijken hoe ze de komende maanden het gaat doen. En vaak geeft de natuur het ook zelf aan dat het genoeg geweest is, worden ze gewoon niet meer drachtig.

Eind deze week verhuist de 3 jarige even, komen we dicht bij een binnenbak te staan, kan de beleerfase echt beginnen en heel mss ook keuringsklaar maken, maar daar twijfel ik nog over, we zien wel hoe het loopt.