Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
yorick schreef:Hummer zou volgens vele "kenners"ook beter zijn dan zijn broer. Ik denk dat iedereen die hem gezien heeft iets anders denkt nu. Of stond hij er gewoon niet goed genoeg op?
regtur schreef:Girlgamer @ Uit een dochter van Coelenhages Jarno. We hebben de merrie een poosje te koop gehad, ze is niet helemaal ons type. Maar eigenlijk wel een verschrikkelijk beste pony. je moet alleen een beetje hard kunnen rennen om haar in de wei te pakken. Of heeeeeeeeel slim zijn. Heb je haar dan is ze te hanteren door een kind. Als ze een leuk veulen krijgt, zouden we haar wel willen showen voor vlk. Hummer vond ik vorig voorjaar, in zijn daagse pak beter dan nu. Dat kan dus ook nog. Maar waarom de jury hen te weinig postuur vond hebben ontgaat me ten enenmale.Er zijn echt wel mindere goedgekeurd.
Aan de hand van de kwaliteit van het veulen gaan we bepalen wie de volgende date wordt van de merrie.
regtur schreef:yorick schreef:Hummer zou volgens vele "kenners"ook beter zijn dan zijn broer. Ik denk dat iedereen die hem gezien heeft iets anders denkt nu. Of stond hij er gewoon niet goed genoeg op?
Te goed , denk ik. Ikzelf vond hem vorig jaar Maart veel mooier. Zijn hals kwam beter uit.
Overigens ben ik wel van mening dat er wel veel mindere goedgekeurd zijn. Zo door de jaren heen. Wat vind jij?
joostvangestel schreef:In het echt (en op de foto ook) heeft Hummer wel zijn beperkingen. Toch kan ik ook wel zien dat hij op een aantal punten beter is dan zijn kampioen halfbroer. Het is maar net wat je nodig hebt bij je merrie.
Qua dekkeuze hebben wij al een shortlist. Het gaat tussen twee stamboekhengsten. Onder voorbehoud dat Taru überhaupt gedekt wordt, want met haar 23 jaar moeten we toch eerst zien hoe gemakkelijk ze door de laatste en de eerste maanden van het veulen komt. Op een gegeven moment moet je durven te beslissen dat het genoeg is geweest.