[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:11

na steeds stil mee te lezen :o kom ik ook weer eens binnen vallen...
ik heb een vraagje: hoe krijg je een jonge welsh in de keurings-stand?
die van mij gaat steeds een stapje naar voren met zijn achterbenen.
hoe trainen jullie dat?

Eilinora

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:14

gewoon oefenen en oefenen en oefenen....op tijd corrigeren als hij een stap naar voor wil doen.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:17

@ Peewij, en dat bewijst maar weer eens hoe braaf de welshjes zijn! Ik ken er niet veel waar je gewoon op kan zitten en wegrijden alsof ze het al jaren doen.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:01

rienne schreef:
@ Peewij, en dat bewijst maar weer eens hoe braaf de welshjes zijn! Ik ken er niet veel waar je gewoon op kan zitten en wegrijden alsof ze het al jaren doen.

Tot op heden bij ons allemaal. Zowel de aangekochte fokmerries(al op oudere leeftijd) als de aanfok! We hebben er voor het voorjaar 2 die beleerd gaan worden! :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:18

Hier tot nu toe ook allemaal. Ik blijf ze geweldig vinden als kinderpony, maar daar streef ik deels ook wel naar.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:59

ik had het over pony's en paarden algemeen :D wij gaan eind van het jaar beginnen op het gemak met onze 2jarige we willen ze voor de koets dus lekker beginnen met het sturen. Ik vind dat ook heel belangrijk dat ze braaf zijn, pit hebben oke, maar wel eerlijk blijven

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:04

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mijn drachtige dametje, al mooi rond, maar gaat nog super braaf mee op buitenrit

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:11

Net eventjes op mijn dikkert gestapt, dikke 3/4 weken niet bereden geweest, stap erop zonder zadel en stap een rondje, niks aan het handje. Brave dikke pony, toch echt maar eens op zoek naar een stoer klein ruitertje. Groeiden die maar aan een boom ofzo :+

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:53

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:58

Ben zelf ook redelijk klein ( 1,65/1.68? ), vind mezelf te zwaar voor mijn eigen merrie. Die moet eerst nog spiertjes kweken. Heel misschien gaat ze op bootcamp deze zomer, en komt ze terug als bodybuilder :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:59

Jaimyliefje schreef:
Blij dat, tegen de tijd dat ik een welsh pony heb, ik me daar nooit druk om hoef te maken.. Ik pas nog prima op de kleintjes :D En ik word dit jaar ook alweer 18.. (op een shetxwelsh http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 1267_n.jpg )

Lijkt me anders best lastig! :(:)

Ik pas er in principe ook nog op, ene merrie kan het met gemak nog, daar maak ik af en toe nog een buitenritje mee, en af en toe zelf ook even doorrijden. de 3jarige is maar 1.15 dus die zal er meer moeite mee hebben. Hoop dat mn hengst een stoere 1.20 wordt. ;)
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:24

ik stap af en toe ook wel eens op winoa,afgelopen maandag nog een buitenrit gemaakt onder zadel.
winoa kun je na 3 maanden stilstaan of zelfs 1 jaar stilstaan gewoon uit de weide plukken,zadel erop en hoofdstel in en rijden maar.
die geeft er niks om.

http://img547.imageshack.us/img547/5061 ... rijden.jpg

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:31

inowa heb je nog een ruitertje voor je pony? Zou een leuke zijn voor de leading rein of het bestgaand!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:44

ik heb een ruitertje voor haar ja...klein meisje van 11 jaar en soms haar zusje van 9.
voor bestgaande moet winoa ietswat braver worden op vreemd terrein,die weet net wat te goed dat het meisje niks bij te zetten heeft.

meisje van 11
http://img838.imageshack.us/img838/2335 ... sharon.jpg

http://img269.imageshack.us/img269/1763/netjesstap.jpg

http://94.100.121.13/1144200001-1144250 ... _lpxE.jpeg

zusje van 9 op winoa (winoa was al een half jaar niet meer onder zadel geweest)
meisje heeft nog nooit les gehad of wat dan ook,wel af en toe op een pony gezeten maar verder niet

http://94.100.120.14/1169650001-1169700 ... _BiS7.jpeg

soms zou ik winoa best wel weg willen brengen om echt goed door te laten rijden..

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:08

Zijn er bij jullie geen Bixie wedstrijdtjes in de buurt! Leren ze heel veel van en je mag in de AA klasse nog mee lopen en vast houden! Geeft zo'n ruitertje ook een vertrouwd gevoel dat je ernaast loopt. Dion en Noukie zijn ook zo begonnen maar al gaauw mocht ik van Dion niet meer in de ring staan. Onze Noukie is soms ook niet de gemakkelijkste om mee te rijden en durft soms ook wel eens flink te keer te gaan.Ook bij ons stap er wel eens iemand op Noukie om even weer door te pakken. Maar over het algemeen rijdt Dion gewoon zelf haar pony want wat ik wel vind dat er oudere kinders op rijden is dat ze daar heel sterk van worden en het moet toch wel te rijden blijven voor de kleintjes. Maar dat is mijn mening hoor! Ieder denk daar anders over hihi Wel leuk dat ze zo braaf is!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:14

nee er zijn bijna geen bixiewedstrijdjes in de buurt hier,sevenum is het enige wat ik me kan bedenken...leiding rein dan.

is wel jammer want winoa is erg lief met kleine kindjes,tijdje terug is een oud collega geweest met zijn 2,5 jarig zoontje.
was erg leuk om te zien hoe voorzichtig winoa was,en dat jochie vond het maar wat leuk toen hij ontdekte hoe hij winoa in draf kreeg.
en papa maar meerennen,die was doodmoe

en zaterdag komt een collega van mijn instuctrice met zijn dochtertje even rondhobbelen.

meeste kinderen zijn vaak meteen verkocht en willen erna perse gaan paardrijden.

kan winoa ook niet meenemen naar sevenum,als het goed is heb ik dan al 3 pony,s mee
presca en pepper met veulen mits het een goed veulen is...

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:58

Misschien domme vraag, welke maat hoody moet ik hebben voor ponybil?

Lavablokje begint te werken }:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:45

Waar kun je eigelijk zien waar bixiewedstrijdjes gehouden worden? Mss domme vraag ;). Ik wil volgend jaar een van de merries ook even de sport in.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:18

ik denk bij maneges en pony clubs?

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:21

zitake schreef:
Waar kun je eigelijk zien waar bixiewedstrijdjes gehouden worden? Mss domme vraag ;). Ik wil volgend jaar een van de merries ook even de sport in.

Startlijsten.nl en dan zoeken op ponywedstrijden in de omgeving waar je wilt starten! Pony heeft geen startkaart nodig maar de ruiter moet wel lid zijn van de KNHS!

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:45

zitake schreef:

Zitake bixie is tot de leeftijd van 14 jaar *\o/* sorrie GRAPJE!! :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:46

Haha uiteraard niet voor mij ;). Nee meisje op stal wil volgend jaar wedstrijd rijden, en ik zoek ruiter om mijn pony uit te brengen. Maar is wel handig denk ik om ervaring op te doen in die bixie wedstrijden.

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:56

Bixie rijden is echt leuk! Ze krijgen altijd een mooi lint! En iets van een kadotje of een mooie BEKER!! Kinders vinden dat altijd leuk dat ze iets krijgen. Ook doe je veel ervaring op alles gaat speels gewijs. Kijk maar een op de site van khns daar vind je van alles over bixie.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:59

bixie is idd wel leuk...vorig jaar zouden de dames hier mee gaan doen met een bixie speldag in eindhoven,helaas is die op het laatste moment afgelast vanwege te weinig deelname

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:15

Damon heeft ook een Bixie proefje gelopen. De rijvereniging zit 2 huizen verderop, dus lekker dichtbij. Echt een super ervaring voor kleine kinderen. Je mag meelopen en begeleiden, maar ze mogen ook los.