Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SANEX schreef:Nah helaas gaat het dus weer niet goed. Kreeg net telefoontje dat ze wéér die buien heeft. Hele dag is het goed gegaan en nu vanavond was ze weer steeds aan het rollen, schrapen en persen met haar buik.
Ze poept goed, eet goed, drinkt goed dus het lijkt ons niet dat het aan de darmen ligt maar toch echt een overreactie op het hormonale gebeuren. Ze is ook niet ziek, niet sloom, niet bezweet, voldoende eetlust, alleen dus continu rollen schrapen en knijpen met haar lijf. Iets doet haar pijn of jeukt/irriteert haar. Bij de eerste keer scannen bij hun had de veearts wel gezegd dat ze kietelig was op haar rechter- eierstok. Hoefde niks verontrustends te zijn, maar misschien heeft het toch wel een verband.
Ik haal haar morgen weer op, ze hebben haar nog geschouwd vandaag maar ze was ook niet hengstig meer.
Morgen dan maar kijken of ze thuis ook die buien heeft of dat ze weer tot rust komt.
Anders hier maar verder doktoren, dan wil ik haar nog een keer laten scannen om te kijken wat er aan de hand is in haar baarmoeder. Het is zo vreemd, de HH vond het ook een raar beeld, had dit nog nooit mee gemaakt op deze manier. Nu weer een veearts erbij halen leek ons van beide kanten onzinnig. Eerst maar weer naar huis en dan maar zien.
Ben heel benieuwd en wil toch nog een keer de fokker vragen of hij iets weet over haar fokverleden. Ik weet dat ze in Wales een aantal keer heen en weer verkocht is en dat de fokker haar 2 keer teruggekocht heeft als fokmerrie. Hij zou haar verkocht hebben omdat haar valkkleurige halfbroer daar de dekdienst in ging en dan had hij teveel van hetzelfde bloed en kleurtje, maar wie weet heeft hij haar wel verkocht omdat ze vruchtbaarheidsproblemen had. Toen ik haar net gekocht had heb ik hem gevraagd naar nakomelingen, hij gaf toen aan dat zo niet precies meer te weten omdat hij zo veel pony's had.
Ik kan ook niks vinden aan nakomelingen van haar, en begin me nu dus af te vragen of ze überhaupt wel drachtig kan worden.... spookt van alles door mn kop nu. Misschien valt alles mee, maar ga dus wel aan het uitpluizen nu. Eerst morgen de merrie maar weer lekker thuis en hopen dat alles gewoon weer goed komt en ze wel gewoon drachtig wordt, alhoewel ik denk dat dit gebeuren van vandaag en gister niet echt heel erg bevorderlijk is voor het ontstaan van een vruchtje...
Cemlys schreef:Al hoorde ik laatst ook een merrie die ze hengstig gespoten hadden en die had ook koliekerig erop gereageerd. was volgens mij ook iemand op bokt, uit het dbt 2011. eierstokken zijn normaal gescand? Hopelijk komt ze thuis weer wat tot rust.