Hengstenkeuze 2008!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stalmilagro

Re: Hengstenkeuze 2008!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:04

Ja die schetsers hebben ook geen verstand van kleuren.
De mijne is of koffievos of smokey black ... en wat staat er op de papieren ... zwart bruin :S
Red prince is inderdaad gewoon een donkerbruine.
De moeder weet ik niet, maar ik zal eens gaan opletten op de keuring of ik ze zie, want ik ben wel benieuwd Tong uitsteken

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 01:57

Haha, nog even en ze schrjven bij geslacht: merriehengst... of ruin

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 05:50

Och, Brierwood Rocket II staat ook geregistreerd als vos. Toch wel sterk, met zwarte manen en staart Tong uitsteken

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:33

joostvangestel schreef:
Och, Brierwood Rocket II staat ook geregistreerd als vos. Toch wel sterk, met zwarte manen en staart Tong uitsteken

Hij kan natuurlijk nog wel vos geboren zijn !

Zo één hebben wij ook gehad...van vos naar roodbruin gekleurd binnen een paar maand.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:32

Ik vind die schetsers gewoon een beetje dom hoor :S Ze moeten toch wel verstand van kleuren hebben vind ik, want ze maken soms echt domme fouten.
Bij mijn veulen ook :S
Die was al verhaart toen de schetser kwam ... ze heeft duidelijk bruine benen, manen en staart.
Verder is ze wel heel donker (dus koffievos of smokey black) en dan schrijft die man zwart bruin op :S
Dat kan niet eens als een paard bruine benen heeft, want dan had ze zowieso zwarte benen moeten hebben.
Nu laten we haar maar testen op creme gen.
Eens kijken wie gelijk heeft ... ik of de schetser Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:11

Wij hebben een valk merrie. Vos geboren en als veulen dus ook vos geschetst. Jammer dat dit bij de stamboekopname niet aangepast is. Voor de predikaten moest het papier ook terug dus kan je dat net zo goed ook even meenemen.

Is trouwens niet alleen bij het welsh zo. Ik heb ook appaloosa's gehad en kwamen de schetsers van het stamboek aan mij vragen welke kleur/tekening het beestje had Clown .

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 15:39

Dat moet inderdaad wel snel aangepast, als jij plannen hebt tot showen/wedstrijden kom je anders snel in de problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:57

Merrie is 4 jaar geshowd en als 4 jarige voorlopig keur geworden. Is nu geloof ik 8 keer op een keuring geweest (4 regionaal en 4 nationaal) en het papier is 3 keer terug geweest, voor stamboekopname, sterpredikaat en voorl. keur predikaat. We hebben het elke keer aangegeven maar er is bij het secretariaat of op de keuring zelf geen haan die er naar kraait. Ze staat nu in de fokkerij en wordt dus ook niet uitgebracht op wedstrijden.

We kunnen inmiddels de uiteindelijke kleur van de veulens wel goed inschatten als de schetser er is. De muisgrijzen gaan op papier meteen op zwart en de bruine met een gele ondervacht en een gele bril op valk.

Ik denk dat het chipnummer nu toch wel leidend is. Kleur en aftekeningen zijn door komst van de chip niet meer zo belangrijk.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 17:03

Toch vreemd. Als het zodanig afwijkt. Nagelbijten / Gniffelen

Ik was laatst op wedstrijd en daar letten ze er nog wel op. Knipoog Vooral vossen zijn tijdens schetsen heel onduidelijk, liep daar een vos rond die meer wit had dan aangegeven op papier. Knipoog Werd ze aangeraden het aan te laten passen, mocht ze hogere klasses gaan rijden kan ze gediskwalificeerd worden omdat het niet de 'juiste pony' is. Zodoende. Knipoog

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:09

test gedaan en mijn veulen is geen smokey black ... dus ze is gewoon een donkere koffievos ... ik ga echt even naar de welsh club bellen om te zeggen dat ze koffievos op de papieren moeten zetten, want nu staat er zwart bruin :S

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 12:12

Daarvoor moet jij je papier opsturen, dan krijg je een nieuw papier. Knipoog

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 00:09

Ze hebben zelf het papier nog, dus ik moest foto's gaan sturen van mijn veulen omdat ze het niet geloven pff wat een gedoe weer ... waarom zou ik in godsnaam verzinnen dat t veulen koffievos is Tong uitsteken