Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Charmotte schreef:Maar stond die K nou voor een maat? Zoals a, b, c...?
Dan zijn dat ook allemaal verzinsels? Is een NWR dan geen type, maar een ander ras dan de welsh a, b,..?
Perzik schreef:Ik heb een welsh k van 13, ze is wat aan de dikke kant. Maar super ondeugend maar af en toe wel moeilijk te berijden. Ze hebben wel allemaal een super lief karakter!
moniquejimmy schreef:Patrick heet mijn Welsh k, wat betekent dat er 28% welshbloed in moet zitten. Zijn vader was Kompas Solferino 25% welsh, die weer een zoon was van de Engels volbloed Cocky Dundas.
Patrick zijn moeder was Patricia 30,5 % welsh. Behalve Engels volbloed zit er ook nog een flinke scheut arabisch bloed in mijn welsh k.
Ik noem hem Jimmy. Heb hem al meer dan 10 jaar, hij is nu bijna 17 en ik heb een kast vol bekers en lintjes behaald bij: springen dressuur western -reining -trail -horsemenship en zelfs een lintje endurance.
4 jaar geleden is cushing bij hem geconstateerd. Hij krijgt nu elke dag medicijnen, ik rij alleen nog maar recreatief. Ik ben nog niet zo'n lieve leergierige werkwillige pony tegengekomen.
Nog nooit ben ik van hem gevallen, hij bokt nl nooit, wel is hij zelf 1x gevallen met springen. Ook wil hij altijd de snelste zijn.
Cocky dundas heeft dus goede afstammelingen.