[HK]Welshpraat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: [HK]Welshpraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:41

Devi schreef:
Sjoert, wat jammer dat je je hebt ingehouden, ik had best wel wat mooie foto's willen zien van Devi tijdens keuring a.d. hand en het Bestgaande. De volgende keer mag je je best wel laten gaan hoor, vinden we helemaal niet erg! Wat een mooie foto's kan je maken, die van mezelf zijn altijd net op het verkeerde moment geschoten.

Ik wist niet dat je mee ging doen. Bloos!
Anders had ik je wel op de foto gezet!
Je mag naar de CK toch?

Laat het van te voren nog even weten, dan schrijf ik het op. Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:43

toptoys schreef:
Ik heb alleen maar de A pony's. Ik weet niet of de grote welsh pony's het zelfde karakter hebben. Als ik een A vind, maar dan rond de 1.65 is ie voor mij....qua karakter dan, he.

Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:44

Overigens.. ik ben nu dus in Breukelen en Heteren geweest en wat mij en Marielle opviel was dat er best veel A'tjes hoesten. Verward
Zouden ze serieus allemaal te lang op stal staan?

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:19

ik meld me ook even in dit topic Haha!

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:51

nou sjoerd het staat er om bekent dat ze de pony's paar weken van te voren soms wel langer op stal staan dat ze mooi gaan maken als ze het ligt zien.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:23

Misschien later als ik groot en rijk ben, ga ik naar engeland en zoek de grootste cob die er is! Ben ook erg blij met het paard die ik nu heb, hoor!
Zouden ze de pony's echt binnen houden een paar weken? Ik haal ze wel altijd naar huis 1 a 2 weken van tevoren, maar dan staan ze wel de hele dag buiten in de paddocks. We hebben bij huis geen gras, dus staan ze op het zand met onbeperkt hooi. Dat ze naar huis komen is om met de veulens te oefenen, dat lukt in de wei slecht met die andere pony's erbij. Die gaan zich er verschrikkelijk mee bemoeien.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:33

NadjaThaBest schreef:
nou sjoerd het staat er om bekent dat ze de pony's paar weken van te voren soms wel langer op stal staan dat ze mooi gaan maken als ze het ligt zien.

Als dat tot gevolg heeft dat paarden gaan hoesten zou ik er voor passen. Maar goed. Dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. Haha!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:05

Sjoert schreef:
NadjaThaBest schreef:

Als dat tot gevolg heeft dat paarden gaan hoesten zou ik er voor passen. Maar goed. Dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. Haha!

Ik zou er zowiezo mee oppassen Knipoog
Maar inderdaad, hoe sommige mensen hun pony 'keuringsklaar' maken... mijn methode is het niet om pony's meerdere dagen in een stal en hoog in het voer te zetten.
Dan maar niet op kop lopen.

Schimmels, ze verschillen heel erg! We hebben een schone en één die haar mest het liefst als lekker warm kussentje gebruikt in de stal. Haha!

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:14

ik zet mijn pony ook niet binnen weken van te voren Koe , maar ieder zijn eigen ideen hierover! Haha!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:53

ik laat ze het liefste ook buiten
maar ik heb er nu ook nog 1 binnen staan
maar dat is puur overmacht en het veulen is nog zo klein
en met die temperaturen die er geweest zijn vind ik het het beste dat ze nu nog binnen is
het is een zwart veulen en ze is nog niet heledagen in de wei geweest
nu loopt ze sávonds met haar moeder lekker buiten

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:38

Wij hebben zowiezo de pony's niet om mee op kop te lopen.
Wij komen voor de gebruiksrubrieken en als we er dan toch zijn, zijn we niet te beroerd om ook nog even in de keuringsring te verschijnen met ons sportspul.
Die zet ik dus niet weken van te voren binnen en ook niet op massa's voer. (Zou leuk worden bij het bestgaand, best bokkend Haha! )
Maar vorig jaar in Waregem heb ik echt met verbijstering staan kijken hoe sommige Atjes letterlijk volle emmers krachtvoer te eten kregen . En daar sta je dan tussen met je grote Cob, die niet meer dan een pondje per dag krijgt.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:06

Sjoert schreef:
NadjaThaBest schreef:

Dan trek je wel aandacht van de mensen, misschien doen ze het daarom Tong uitsteken

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:18

LadyF schreef:
Dan trek je wel aandacht van de mensen, misschien doen ze het daarom Tong uitsteken

Dat hoesten?

(kijkt ondertussen schijnheilig omhoog)

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:05

De Atjes worden inderdaad baggervet in de ring verwacht, tegen het bevangen aan. Ik vind het heel moeilijk om ze op gewicht ( conditie) te krijgen. Een hoop mensen hoor je er over dat hun pony's groeien van de lucht, nou mijn pony's niet hoor! Ik voer me suf om ze in keurings contidie te krijgen.

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:09

Wij hebben allebei de soorten... De soort die groeit van lucht en de soort waarbij je je suf moet voeren om ze in conditie te krijgen... Beide heeft voor en nadelen.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:14

Dat is waar. Maar het blijft lastig. Van mij zouden ze wel wat minder zwaar in de ring mogen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:18

toptoys schreef:
Ik zag net in je profile dat Buster niet helemaal wit is nog. Ik heb er 3 die al spierwit zijn. Bij Buster zie je denk ik wel als je een krijtblok gebruikt, dan is dat stuk spierwit.

haha nee hij is gelukkig nog niet spierwit...Tong uitsteken echt t is net een toverbal die van mij in de zomer krijgt hij helemaal bruine vlekjes in de herfst worden de vlekjes donkergrijs en in de winter word t een appelschimmel en in t voorjaar word t weer ee toverbal aan vlekjes..

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:54

Leuk, heb je steeds een "andere" pony Haha!

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:08

ja vind het echt raar.
wij doen het ook niet binnen zetten.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:28

idje schreef:
LadyF schreef:

Dat hoesten?

(kijkt ondertussen schijnheilig omhoog)

Grapje natuurlijk Clown

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:09

:Snou ik moet toegeven dat ik sommige welshjes op de keuring echt moddervet vind....
daarbij is mijn welsh maar wat slank...:p

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:20

Ik had het er nog met Yorick over.
Het "volle" moet passen bij de pony.
Ik heb er, vooral in breukelen, nogal wat zien lopen die zo vet waren dat ik het zware vermoeden had dat ze daardoor beperkt werden in hun bewegingen. Bloos

Devi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:23

Mijn welsh cob is ook niet zo zwaar hoor, ik heb haar wel wat meer gevoerd voor de keuring a.d. hand maar voor de rest krijgt ze ook een pondje per dag en dan goed hooi erbij. En dat terwijl ze bijna iedewre dag gereden wordt. Als ze te zwaar zijn kunnen ze ook niet meer bewegen. Ze mogen er van mij wel goed gevoed uitzien, maar niet vet.

Devi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:30

Sjoert schreef:
Devi schreef:
Sjoert, wat jammer dat je je hebt ingehouden, ik had best wel wat mooie foto's willen zien van Devi tijdens keuring a.d. hand en het Bestgaande. De volgende keer mag je je best wel laten gaan hoor, vinden we helemaal niet erg! Wat een mooie foto's kan je maken, die van mezelf zijn altijd net op het verkeerde moment geschoten.

Ik wist niet dat je mee ging doen. Bloos!
Anders had ik je wel op de foto gezet!
Je mag naar de CK toch?

Laat het van te voren nog even weten, dan schrijf ik het op. Haha!

OK, dat is dan afgesproken, ik rijdt in dezelfde rubriek als Madeni Tomos van Idje en Milou, dus kan je ons mooi tegelijk schieten.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:59

@Devi, ten eerste, goed idee.
Ten tweede, ik heb je vandaag twee uitgebreide PM's gestuurd, maar kennelijk zit er een PM-vretertje in mijn PC, want ze verdwenen allebei spoorloos toen ik op verzenden klikte.
Ik zal het morgen nog wel eens proberen.