Het is geen vrijwaringsbewijs zoals bij een auto
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Op dezelfde stoeterij maar prefix Blackvein
zitake schreef:Jeetje die van swinford stud, het hebben gevoel komt weer vlot op
Toch zullen er niet veel Nederlandse fokkers zijn die een hengst met zoveel wit en ook nog es blauwe ogen zouden gebruiken. Daar liep hij in de kudde en er waren ook al veulens van. Een jonge hengst met heel veel kwaliteit in het front en beenwerk.Wel gesleten door het dekseizoen, maar toch erg mooi!
regtur schreef:Ik heb altijd de indruk dat er bij de cobs meer wit aan de ponies zit dan bij de A's of'B's. En bij de NWR's zie je maar heel weinig wit. Zou dit bewust zo gefokt of niet gefokt worden?
. Mooie van splash is dat je daar wel redelijk gericht mee op hoeveelheid kunt fokken, kruis er twee met die graag gewilde aftekeningen en het veulen heeft een ontzettend grote kans om nog meer wit te krijgen, kruis die ook weer met meer wit dan zullen die veulens ook steeds witter worden. Als je de bloedlijnen gaat nakijken van de 'bonte' welshjes zul je een patroon gaan herkennen in de aftekeningen, zowel in hoeveelheid wit als hoe het wit over het lichaam loopt.
echt wit hoofd blauwe ogen met zwarte oogleden en je kan me opvegen 
.
IcePrincess schreef:Deels, er wordt bewust maar een bepaald soort aftekening gefokt, en vooral bij de paarden die meer voor de show en voor de wagen gefokt worden zijn de 4 witte sokjes en het mooie blesje graag gewenst, dus vooral bij de cob en A.
uryanne schreef:Ik hou best van royaal wit, maar maanogen zijn uit den boze. Ik heb weleens ponies gehad maar dan met 2 maanogen. Vind het een beetje eng-ig![]()
Die 2e foto van regtur (prefix Blackvein) is een look-a-like van mijn merrie. Iets minder bles en meer wit aan de benen en ik zou geloven dat je mijn merrie had gefotografeerd

regtur schreef:Er is verschil in maanogen en blauwe ogen, Bij een maanoog zie je een duidelijke ring en gewone blauwe ogen zijn gespikkeld, soms ook maar voor een deel blauw en vaak donkerblauw. Dat laatste stoort mij niet en soms vind ik zelfs dat een hoofd er nog meer uitdrukking door krijgt.
regtur schreef:Wat mij opvalt als liefhebber van "gespikkelt", dat er idd een duidelijk patroon is aan te geven, van de mate van wit, het verloop van de tekening, al of niet gemarmerd, kin-en of buikvlek. Dit zie je in bepaalde lijnen vaak terugkomen. Zoals op de Blaenaustud, waar denk ik de invloed van Halcyon en later ook Shorebrooks Stanley er voor zorgen dat er veel ponies met hetzelfde "type" wit zijn en, heel opvallend, ook weer gekleurde vlekken in het wit.