WPCV keuring Noord in Nunspeet , wie gaat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

regtur

Re: WPCV keuring Noord in Nunspeet , wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 06:12

merrieveulen@ ik vond de schimmel ook een beste pony, maar erg groot voor een a. Is het een volle broer van Santa Fe?
Gewoon vaker meedoen, leuk toch?!

link2thepast

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:47

@Melanie5

Ik heb de foto's van sectie A en B 's morgens online. Foto nr 4597

Linkje

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:59

Hier ook dik tevreden over zaterdag. 3 Amity pony's op de show en alle 3 aan kop. De verkochte 3 jarige B werd zelfs reserve jeugdkampioen. King deed zijn ding en daarover weer veel positieve reacties gekregen dus dat is ook altijd leuk. @ melanie, super mooie 2 jarige merrie.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:42

gefeliciteerd Yorick.
En iedereen natuurlijk. Zaterdag maar heel even langs geweest dus weinig gezien en mensen gesproken

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:55

yorick schreef:
@ melanie, super mooie 2 jarige merrie.

Dank je wel. Ben super trots.

@ link2thepast, bedankt voor de link

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:41

regtur schreef:
merrieveulen@ ik vond de schimmel ook een beste pony, maar erg groot voor een a. Is het een volle broer van Santa Fe?

Een reactie van het zusje van Merrieveulen (gedeeltelijk verantwoordelijk voor de yel toen "Zneddie" zijn prijs in ontvangst mocht nemen ;) )
Maar Santiago is inderdaad een volle boer van Santa Fé. Alleen een jaartje ouder :) .

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:21

wij ook tevreden op zich. Concurentie in de rubriek jaarlingen was erg zwaar. Oude merrie en veulen hadden geen concurentie. Kon de keuze in het algemeen veulenkampioenschap niet volgen. Verder was het keuren van dit jurylid best goed te volgen al blijven sommige dingen kwestie van smaak.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 07:36

De meisjes hebben weer een leuke dag gehad, het voorbrengen ( ook al gaat dat nog niet vloeiend en zijn onze eigen pony's geen keuringswelshjes) vinden ze gewoon erg leuk om te doen.
Wel hebben we het idee dat er door het engelse jurylid veel waarde aan het engelse voorbrengkostuum wordt gehecht?
Gwendolyn had helaas geen concurrentie in het first Ridden, maar Rhythmical was zoals altijd de fijne leermeester. ( honest childeren pony was het commentaar :) )
De uitslag in het bestgaande rijpony was voor mij een compleet raadsel... :?
WW is als hij goed gereden wordt een super pony, maar dat was zaterdag met zijn nieuwe amazone nog niet zo.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 07:42

Zijn er nog foto's van de gebruiksrubrieken gemaakt????

link2thepast

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:00

ARhythmical schreef:
Zijn er nog foto's van de gebruiksrubrieken gemaakt????

Yes! Met een beetje geluk alles vanavond online.

MBFoto.eu

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:54

ARhythmical schreef:
De meisjes hebben weer een leuke dag gehad, het voorbrengen ( ook al gaat dat nog niet vloeiend en zijn onze eigen pony's geen keuringswelshjes) vinden ze gewoon erg leuk om te doen.
Wel hebben we het idee dat er door het engelse jurylid veel waarde aan het engelse voorbrengkostuum wordt gehecht?
Gwendolyn had helaas geen concurrentie in het first Ridden, maar Rhythmical was zoals altijd de fijne leermeester. ( honest childeren pony was het commentaar :) )
De uitslag in het bestgaande rijpony was voor mij een compleet raadsel... :?
WW is als hij goed gereden wordt een super pony, maar dat was zaterdag met zijn nieuwe amazone nog niet zo.

waren wel meer mensen langs de kant die de uitslag anders in gedachten hadden in deze rubriek. WW oogt wel als een mooie complete pony en rijkelijk in conditie. Plaatje was misschien net wat mooier maar rijtechnisch klopte deze uitslag niet. Engels jurylid maakt het niets uit in welk kostuum je een pony showt zolang het maar correct is.

moskowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:11

Nr 1 en 2 lagen redelijk op hetzelfde niveau. Verbazingwekkend vond ik het uitvallen van waarschijnlijk de moeder van nr 2 tegenover het meisje die op WW reed. Met klapperende oren heb ik aan de rand van de ring staan luisteren hoe zij al schreeuwend uitviel tegen dat kind. Als volwassene zou je je toch een beetje genuanceerder mogen gedragen. Laten we alsjeblieft op een waardige manier blijven genieten van deze prachtige pony's en de kinderen die er lol in hebben ze te rijden.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 13:39

??? Er werd applaus gegevens voor de nr 2 en de amazone kreeg van alle kanten te horen dat ze top gereden had en de pony super aan het lopen had :)
De moeder van de nieuwe amazone van WW was het daar niet mee eens en merkte dat op.
Waarop er tegen het meisje gezegd werd, dat de prijs fijn was, maar dat ze WW nog moest leren rijden, en dat dat wel zou komen met zo'n goede leermeester !
Daarna werd door de moeder van de amazone van WW gezegd , dat dat niet hoefde want het meisje had al veel ervaring...
Wij zijn met een trotse amazone over het fijn lopen van haar nr 2 weggegaan en gezellig naar de Mac Donalds gegaan *\o/*
Dus wie volgens Moskowgirl nou uitviel????
Het was zoals ik schreef daarboven, de meisjes hebben een leuke dag gehad en genoten van hun pony's!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:35

regtur schreef:

hij meet om precies te zijn 1,24, weliswaar gemeten met een zelfgemaakte maatstok. eigenlijk zou hij dus te hoog zijn, hoewel hij natuurlijk ook op ijzers staat, met voor ook nog eens leren zooltjes ertussen. ik heb Santa Fé ook gevolgd, ik denk dat ze twee druppels water zouden zijn geweest als de mijne niet geruind was, maar Santa Fé komt wat minder 'hyperig' over, Zneddie is heel snel nerveus en wat angstiger van natuur. maar goed hij is ook nog jong natuurlijk.

@ pietsie, dankjewel! leuk om zo eens te horen, meestal hoor ik er nl niks over terug van kenners, zeg maar.
wel jammer dat we dit jaar niks gezien hebben van de gebruiksrubrieken, vorig jaar hebben we die wel gezien op Zuid. Bruinderinks Arno, zwijmel...

maar goed, ik wacht in spanning op de foto's! wat dat betreft lag de ring wel gunstig, een flink stuk zonder publiek dus hopelijk mooie achtergrond!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:45

ARhythmical schreef:
Waarop er tegen het meisje gezegd werd, dat de prijs fijn was, maar dat ze WW nog moest leren rijden, en dat dat wel zou komen met zo'n goede leermeester !
Daarna werd door de moeder van de amazone van WW gezegd , dat dat niet hoefde want het meisje had al veel ervaring...

Als je met zo'n instelling je kinderen in de sport begeleidt, beetje sneu voor het kind. WW is een super pony, maar om mu te zeggen dat het niet nodig is om hem te leren rijden... >;)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:31

regtur schreef:
Willie Wortel had 2x een eerste plek: aan de hand en onder het zadel.
Nieuwe amazone helemaal blij. Ze vond zelf dat ze in Houten nog beter had gereden, maar toen had ze vooraf getraind en nu al weer een maand niet.

Afbeelding

Even een spoedcursus foto's plaatsen gehad.. Deze miste nog.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:43

Jenny! Je snapt het! Ik ben helemaal trots op je haha.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:33

Melanie5 schreef:
Jenny! Je snapt het! Ik ben helemaal trots op je haha.

Ikke zelf ook, :P :)

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:29

wie heeft die spoedcurses gegeven?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:31

Ik vermoed Melanie. ;)
Wat een leuke foto en fijn dat het gelukt is de foto te plaatsen.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:36

ik denk iemand anders van dit topic ,maar regtur ze heeft het vast beter uitgelegt dan ik haha

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:46

pietsie schreef:
ik denk iemand anders van dit topic ,maar regtur ze heeft het vast beter uitgelegt dan ik haha

We hadden toen niet zoveel tijd, en nu heb ik het opgeschreven en ga net zo lang oefenen tot ik het blind kan doen....