Regionale keuring Gieten 18 juli

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SerikaIekje

Re: Regionale keuring Gieten 18 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:01

beetje laat maar wie heeft tips voor mij hoe ik een a welsh veulen klaar moet maken voor de keuring. Wat mag je wel knippen en wat niet?? Vlechten mag in ieder geval niet maar wat wel??

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:36

inderdaad niet invlechten. De oortjes mag je de haartjes bij knippen. Verder branden we dit altijd weg.
Afbeelding
Verder gewoon tijdens de keuring babyolie op neus rond ogen en manen.

Ben der ook voor nummer 3,40 en nummer 15

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:46

sa, ben alweer een poosje thuis. We hadden et op een gegeven moment wel gezien, kampieonsuitslag hoor ik wel viavia.

Was eenleuke keuring, veel kwaliteit gezien. En eht viel me reuze mee met het weer. Wel koud, maar de regen ging toch voor een groot deel bij ons langs, op die ene dikke bui na :+

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:53

1a geplaatst met ck en kampioen 3-jarigen.meegelopen met kampioenskeuring,helaas geen kampioen. Mooie dag!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:27

Ook alweer even thuis. :)

Mooie keuring, gelukkig grotendeels droog gehouden. Liepen zeker érg mooie pony's tussen!

Foto's staan in de loop v/d avond online. ;)

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:13

Ben ik op een andere keuring geweest ofzo. Heb alleen maar de A gevolgd en vond de kwaliteit over het algemeen eigenlijk bedroevend. Ik denk dat de meeste pony's die hier vandaag weggestuurd werden, vorige week in Sevenum blij hadden moeten zijn met een eerste premie.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:18

Sectie A heb ik deels bekeken, enkele rubrieken gezien. Vond die niet verkeerd.
Maargoed, blijft een jurysport he, dus wat de een bedroevend noemt kan een ander wel heel blij mee zijn.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 20:30

Zowel merrie als veulen een 2e premie. Veulen liet zich niet helemaal zien. Galoppeerde eerst veel en tegen de tijd dat ie los kwam was het rondje al voorbij.
Merrie kon ik niet helemaal volgen, vorig jaar 1a geplaatst, niet dat dat wil zeggen dat dat nu ook weer zo gaat, dat bedoel ik er niet mee. Vorig jaar had ze meer vlees mogen hebben. Dus ze was nu voller, en nu was ze weer te zwaar, terwijl ze echt niet superdik was, alleen had ze nu dus vlees op het lijf.
Nou ja, het blijft afhankelijk van de jury.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:39

Ik heb de foto's inmiddels online. ;)

*Zie onderschrift voor link.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:25

Ik ben vanmiddag wel wezen kijken met de fokker van mijn pony. (Waar ik jullie nog naar vroeg!!) Heb alleen bij de NWR ring gestaan, zaten zeker hele goede tussen, het enige wat ik wel een beetje raar vond was dat er vier stermerries waren die voor keur gingen en die allemaal een 2e premie kregen. Iedereen aan de kant vond dit heel raar, iemand die daar wat van heeft mee gekregen?

jootje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:49

PeeWij schreef:
Ben ik op een andere keuring geweest ofzo. Heb alleen maar de A gevolgd en vond de kwaliteit over het algemeen eigenlijk bedroevend. Ik denk dat de meeste pony's die hier vandaag weggestuurd werden, vorige week in Sevenum blij hadden moeten zijn met een eerste premie.

Ben het niet met je eens liepen toch goede pony's tussen en ze kunnen niet allemaal goed zijn toch? Vind dat er streng maar rechtvaardig gejureerd werd ze waren er goed met het hoofd bij.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 01:21

jootje77 schreef:
PeeWij schreef:

Ben het niet met je eens liepen toch goede pony's tussen en ze kunnen niet allemaal goed zijn toch? Vind dat er streng maar rechtvaardig gejureerd werd ze waren er goed met het hoofd bij.

We zullen het zien in Kootwijk. Op de enkele uitschieters na zullen de pony's uit Gieten terug te vinden zijn in het achterste gedeelte van de plaatsing daar!

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 01:30

iemand foto's van nr 180?

Carina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:23

Ik heb een 1e premie gekregen maar niet geselecteerd voor kootwiijk.
En van die 2e premies bij de ster merrie`s heb ik nog meegekregen, een man die naast mij stond met zijn trailer, die was erg boos omdat zijn merrie een tweede premie kreeg , niemand snapte er wat van.
heeft er nog iemand foto`s van mijn pony gemaakt, nr149

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:35

Ben het volledig eens met PeeWij. Kwaliteit viel in de gehele linie erg tegen. De kampioenen waren goed genoeg, maar de nummer 3 en lager waren in alle rubrieken echt een stuk minder van kwaliteit. B's heb ik ook met een half oog gevolgt en die vielen ook niet echt mee. Bij NWR 1 mooie pony gezien, de latere reserve dagkampioen.

regientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:27

In de b ring heb ik een paar mooie pony's gezien... al vond ik dat er dit keer veel pony's liepen die net dat beetje uitstraling missen. Voor het veulenkampioenschap had ik persoonlijk een ander veulen in gedachten, daar was ik het dus niet helemaal mee eens.
En dan het veulen sectie a kampioenschap... een blunder!
Eerst zou het veulen van smit kampioen zijn... foutje! het was toch het veulen van dijkstra, die ik het ook van harte gun. Maar het veulen van smit liet zich in de ere ronde toch echt beter zien en qua model was deze ook kloppend.
Maarja... ik ben geen a fokker... dus ik zou het mis kunnen hebben!

Peter: de volgende keer mag je ook wel vriendelijk gedag zeggen hoor! in plaats van stug doorlopen:P

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:41

regientje schreef:
Peter: de volgende keer mag je ook wel vriendelijk gedag zeggen hoor! in plaats van stug doorlopen:P

Sorry heb je helemaal niet gezien. Ben jevolgende week in Hellendoorn? Dan maakik het helemaal goed met je :(:)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:16

was die strakke keurig in het wit Peter!!! Zul jij niet gezien hebben. :D :D :D

Regientje: ere ronde telt niet mee voor het kampioenschap hoor. Dan is het al besloten haha.
Ja was wel een foutje door het verkeerde nummer op te noemen. Dikke fout van de ringmeester. Krijg je als je niet oplet en totaal geen idee hebt wat er die dag aan je voorbij is gekomen.
Het B kampioensveulen liet zich het best zien tijdens het kampioenschap dus de jurykeuze is wat dat betreft wel te verdedigen denk ik.
Vond zelf het palomino veulen de mooiste.

regientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:45

Citaat:
Regientje: ere ronde telt niet mee voor het kampioenschap hoor. Dan is het al besloten haha.

zo slim ben ik zelf ook nog wel hoor patrick:P maar ik bedoel maar te zeggen dat het in de ere ronde naar mijn mening naar voren kwam dat ze misschien de verkeerde gepakt hebben...

palomino veulen was inderdaad een mooi veulen:)

pa3hgq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:44

Ik ben ook met een 4 jarige merrie met veulen in Gieten geweest voor de stamboek keuring.
Ze heeft een eerste premie behaald, en is geselecteerd voor Kootwijk.
Haar nummer was 138 een donkere vos van Kooihuster Folkert.

John

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 15:40

Ben mijn boekje kwijt, dus ik weet niet meer welke nrs de veulens van Woldhoeves Bart hebben. Zou iemand mij kunnen vertellen welke nrs dit waren of hoe ze geplaatst stonden?

pa3hgq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:40

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 21:42

Ja dat weet ik, maar de afstamming staat er niet bij dus ik weet niet meer om welke veulens het gaat ;)

pa3hgq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:39

ok ik heb even gekenen naar de veulens van Woldhoeve´s Bart.
nr 117, 128, 134, 140 dit zijn de veulens.
Gr.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 13:16

Dank je +:)+