welsh cobs in dressuur sport: wie oh wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femkefloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 08:53

mijn god
de welsh cob pony's zijn supper mooi maar de meeste echt gewoon veel te hard in de mond.
verder springt die van mij echt supper hoor dus dat oordeel van ze kunnen niet springen klopt gewoon helemaal niet.
met dressuur merk ik wel dat hij moeilijker aan de teugel te rijden is dan een new forest pony bijv.

liiisette

Re: welsh cobs in dressuur sport: wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 09:01

mijn welsh - cob pony heeft bij de vorige eigenaresse Z2 dressuur gelopen
en ik ben nu met haar L1 en hoop binnenkort L2 te starten :D

MAD_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 09:05

Ik ga dit even volgen. Ik heb een drie-jarige cob die eigenlijk als gezelschap diende voor mijn merrie. Maar nu is ie drie en oh zo leuk... Wil hem eigenlijk niet meer kwijt. Misschien is straks starten niet zo'n gek idee...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:39

femkefloris schreef:
maar de meeste echt gewoon veel te hard in de mond.

Ieder paard wordt anders geboren met een zacht mondje, dat ze hard worden in de mond ligt aan de ruiter en niet aan het ras.
Dat een Welsh Cob sterk kan worden door zijn nek erop te zetten kan prima kloppen maar dat is wat anders. Dat heb je trouwens met elk paard met massa en veel front.

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:21

Op deze foto zie je mijn welsh-cob ruin Frodo (1.46). Vorig jaar werd hij onder de ruiter op de foto Bestgaande Welsh-cob op het CK en in Hellendoorn had hij ook nog een eerste premie aan de hand.

Afbeelding

Nu rij ik op hem en ben best klein :o 11 jaar, 1.42m en maar 31 kilo, heb helaas nog geen foto van hem en mij. Hij kan super lopen en er zit behoorlijk wat in deze pony. Is alles behalve hard in de mond, maar er zit wel een "kop" op. Heb altijd even nodig om er te van overtuigen dat hij toch echt aan het werk moet, maar als hij dan loskomt weet je niet wat je onder je hebt. Wat een power!

Ben een aantal weken geleden wedstrijden met hem te rijden en heb er nu 3 (nog binnen) gereden en 6 winstpunten! met 196, 199 en 204 punten en alle 3x 1e!.

Ik vind mijn Cob echt TOP!

Lauraloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:37

haaj :P
Ik heb ook een welsh-cob, van 1.46 hoog, en ben hem nog veel aan het leren, ik weet zeker dat hij het kan, misschien kunnen we eind deze zomer starten. ;) maar we gaan er gewoon voor. Maar even een ding: ze zijn niet hard in de mond, die van mij teminste niet.. (hij heet btw Bounty) en zijn gangen zijn ook goed *D, verder is hij heel leergierig en werkt graag voor je. Maar ook hij heeft wel het eigenwijze van een shetlander weg.. XD. Maar volgens mij is er dus geen reden om perse geen welsh-cob te kopen. En btw, het zijn absoluut geen karrepaarden!!!!
Xx

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:03

Hard in de mond lijkt me inderdaad niet echt een raskenmerk! Het is vaak wel zo dat pony's met een zware hals wat meer moeite hebben om af te buigen, dat merk ik met mijn 50% Welsh Cob (behoorlijk cobtypisch) ook. En inderdaad, ook zij heeft wat overtuiging nodig om aan het werk te gaan, maar als ze één keer aan het sjouwen is.. :D . Maar goed, dat is geen echte cob natuurlijk. En verder, geen goede sportpony's... Ik geloof wel dat (de meeste!!) cobs niet geschikt zijn om de echte spring-/dressuurtop te halen, maar dat zijn de meeste ruiters gelukkig ook niet! Dat geldt ook voor zoveel rassen. En als ik onze vorige ruin, Carolina's Lord Cyrus (Z2 bij de paarden, niet met mij overigens!) wel eens zag lopen op een keuring/wedstrijd... Daar zou menig ' sportpony' jaloers op zijn!

esther83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:54

Mijn merrie liep bij de vorige eigenaar zz- mennen, hij heeft ermee gesprongen en zijn vrouw reed er dressuur mee. eigenlijk deden ze alles met haar.
maar geen harde mond, is met een los teugeltje te rijden, en na 2 uur intensief rijden heeft zij nog steeds zoiets van "ja en wat gaan we nu doen?" dus ook niet bepaald te lui om te werken!

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:43

Ondanks het stuntelwerk van mn moeder (alle foto's wazig), sorry ma :P .., plaats ik toch nog deze even:

Afbeelding

Makkertje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:58

Haai,

Telt een welch kop/ arabier ook??
ik heb namelijk een 6jarige e ruin.. die ga ik in okt starten me wedstrijden
hij loopt echt sterke voorhand...

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:25

Het gaat hier echt om welsh cobs, en verder kan ik uit je bericht niet veel wijs worden ;)

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:04

Ik ga morgen voor het eerst starten met een Welsh Cob ruin (4.5 jaar)
Gewoon B dressuur dus, ik verwact er niet heel veel van maar heb er wel zin in!