[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Re: nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:45

inowa schreef:
een kennis van mijn zusje heeft een probleem,
hij had met iemand die een oudere welsh cob had afgesproken dat hij zou over bieden zodat mensen hoger zouden bieden.
maar nu heeft niemand hoger geboden dus hij heeft de welsh cob noodgedwongen moeten kopen.
maar hij weet er echt helemaal niks vanaf,

Zoals ik het begrijp hebben ze de Cob dus op een veiling verkocht en bood niemand hoger dan de kennis, waarmee van tevoren was afgesproken dat hij op die pony zou bieden.
En hebben de verkoper en die kennis van tevoren niet gesproken over de gevolgen als niemand hen zou overbieden ?

Hoe is de koop tot stand gekomen ? Via internet of op een veiling/ executieverkoop ?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:26

als de bieder in opdracht was, draait de opdrachtgever ervoor op. Dat is dus de verkoper in dit geval, die nu dus ook koper is. Als er een commissie aan een veiling moet worden afgedragen, is dat dus voor de verkoper. Hij mag zijn paard wel houden.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:29

ik weet zelf niet hoe het zit,dit is eigenlijk alles wat ik ervan weet.

van de week krijg ik meer info,maar die mensen hebben waarschijnlijk zelf al een oplossing gevonden...

ik heb vanmiddag via de dierenarts een wormenkuur gekocht,
ze hebben nu een wormenkuur net nieuw op de markt gebracht.
schijnt een hele goeie voor drachtige merrie,s te zijn....

en kost maar 6,95 euro.

ik was me al helemaal arm aan het rekenen maar het valt reuze mee

equimectin heet het
volgens die veearts was het nieuw maar weet het niet zeker.
volgens mij heb ik er wel eens wat van gehoord
het is een ontwormingsgel met een lekker smaakje.....

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:32

Werkt het ook via ivermectine?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:36

ja,met ivermectine

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:11

Nieuwe naam, oud middel...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:21

en goedkoper,dus het scheelt wel...haha

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:44

Nou dan kan ik nu ook niet meer achter blijven. Vind het trouwens een heel leuk idee om een topic als dit te hebben en ik hoop wat van jullie te kunnen leren.
Ik ben Mieke, 22 jaar oud en heb dit jaar voor het eerst helemaal mijn eigen veulen gefokt.
We hebben nu zon 9 jaar ponys. We zijn begonnen met een exmoor, deze is op een gegeven moment gedekt door een A-welsh en zo zijn we de welshjes ingerold.

8 jaar geleden heb ik mijn eerste welsh gekregen en ze is hier nog steeds. Haar naam is Natascha en ze is een NWR-merrie van Purpur (arabier). Ze is inmiddels 17 jaar oud.
Afbeelding

Dit jaar heeft ze een veulen gehad van Orchard D'avranches en is opnieuw gedekt door Wolthoeves Bart.

Mijn eerste veulen is dus dit jaar geboren. Vroeger was het de hobby van mijn vader en mij, maar hij leeft niet meer, dus vandaar dat het nu echt mijn eigengefokte veulen is.
Het is een hengstje met de naam Ikemaheerds No Fear, geboren in juni. Ik hou hem eerst nog een tijdje maar het is toch wel de bedoeling dat hij ergens volgend jaar wel verkocht word, aangezien er nieuwe veulens aankomen
Afbeelding

En dan tot slot mijn grote trots Lianne. Een A-tje van 4 jaar, afstamming Springbourne Huckleberry x Ciejans Lynn (Vechtzichts Cymro Bach). Ik heb haar nu een jaar, maar ben helemaal verkocht aan haar.
Ik heb dit jaar voor het eerst meegedaan met de keuring en daar werd ze 1A opgesteld. Een resultaat waar ben ik best trots op ben Bloos
Ze is nu voor het eerst drachtig, van Frairs Osbek.
Afbeelding

Dit zijn mijn paardjes dus. Lianne is mijn eerste A-welsh en ik moet eerlijk zeggen dat ik nu al meer met de A's heb dan met de NWR. Ook vind ik de Cob (en dan vooral de D) heel leuk om te zien.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:33

welkom!!

leuk merrietje die a...mooi model

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:54

leuk topic, ik stel me hier ook maar even voor. Lachen

Ik ben Laura en heb een eigen fokstal bij me thuis. ( http://www.staltervissen.com is dat )
Ons merriebestand bestaat momenteel uit 2 sectie B's, Sandy's Lady Di (een Eyarth Rio X Kortehoeve's Arthur X Knolton Playboy) en Downland Circe (D. Arcady X D. Calypso)
Tevens nog een jaarling sectie A, Lange Voren Lynette (L. V Napels X Polaris Royal Flush (moeder is Polaris Lynette) )
En een 2-jarige NWR van Keulse Hoeve's Zico X Tetworth Crimson Lake.

Meer info over m'n merrietjes staat op onze site.

Volgend jaar verwachten we maar 1 veulen uit Downland Circe (van Plains Wesley), het zat in de planning om ze volgend jaar naar Seigneur D'Alleray te brengen maar die is jammer genoeg dit jaar gestorven. Nors opkijken
Dus nu maar weer op zoek naar een andere Volbloed hengst.
Of ze gaat naar FS Pearcy Pearson...
We zijn er nog niet uit Koe

Sandy's Lady Di gaat wsl weer naar FS Golden Highlight (het wil maar niet lukken om hier iets aan over te houden...) maar als het deze keer weer niet pakt doe ik ze naar een goeie sectie B voor een natuurlijke dekking.

Of ik de NWR ga dekken weet ik nog niet, speel met de gedachte om deze te verkopen.

De sectie A, Lynette, gaat over enkele jaren naar Lange Voren Claudius Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:57

Zou er iemand eens naar dit papier willen kijken?
Is dit wat om mee te fokken, of niet...
Ik heb er nl een heel mooi type jaarling-merrie van die ik eigenlijk mee wil nemen naar een keuring volgend jaar.

http://www.allbreedpedigree.com/voorthoeves+beauty

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:04

Als ze net zo typisch is als het papier doet vermoeden, kan ze wel meedoen op de internationale keuring.Wie is de vader van je jaarling?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:32

Ik heb een jaarling-merrie van deze merrie van Foxhunter Pantheon en een hengstveulen van 6 maanden van Vennebos Pretty Gamble.
Voorthoeve's Beauty met haar hengstveulen van dit jaar:

Afbeelding

De achterste is het hengstveulen nu:

Afbeelding

jaarling-merrie van Pantheon:

Afbeelding

Betere foto's heb ik even niet... sorry.

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:58

Die foxhunters pantheonnen is bijna eng zoveel dat die allemaal op elkaar lijken! Wij hebben er eentje verkocht naar Zweden.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:49

Nee hoor, er zit veel verschil tussen. Ik heb net nog eens een videootje van Pantheon als 2-jarige en driejarige bekeken. Ik heb vroeger veel Pantheonnetjes gezien en er zaten echt wel grote verschillen tussen Knipoog

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:37

Hahaha, is wel weer duidelijk hoeveel verstand ik ervan heb Lachen

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:11

inowa schreef:
welkom!!

leuk merrietje die a...mooi model

Dank je wel, ben zelf ook heel blij met haar. Er zit ook een superkarakter in, ze zal nooit slaan of zoiets. Ben dus ook heel benieuwd naar haar veulen voor volgend jaar.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 01:06

Ohw hier wil ik me ook melden!

Helaas zelf geen fokmerrie in bezit, maar sinds een jaar of 5/6 wel zeer geintresseerd in de fokkerij en dan voornamelijk in de NWR's. Verder ook wel actief voor het Welsh Magazine en daarmee krijg ik ook wel het een en ander mee van de andere secties. Die ik trouwens allemaal hun eigen charmes vind hebben!
En als het schip met geld een binnenkomt, komt er eerst een leuke NWR merrie en dan een leuk sportpaard (alst even kan ook een merrie Schijnheilig Tong uitsteken)

Maar als iemand graag wat wil weten over NWR's kan ik het altijd wat opzoeken en kleurvererving heb ik mij ook in verdiept.

@ Loolapalooza, ben erg benieuwd naar jouw nakomeling van Keulse Hoeve's Zico, heb zelf een halfzus van hem (uit zelfde moeder) gereden en vind het een erg leuke hengst!

@ dingetje, even de stamboom bekeken die jij hier melde. De grootmoeder, Maesgwyn Heatherite, heb ik nog gekend. Ze stond bij een vriendin van mij op stal. Helaas is ze een jaar of 2 terug op respectabele leeftijd overleden.
Heb ergens ver weg in het archief nog wel foto's van haar als het goed is en dit voor jaar nog haar laatste 2 nakomelingen gezien en een fototje van gemaakt.
Tevens de halfzus van Heatherite meegemaakt, die heeft op een fokkerij gestaan waar ik zelf gereden heb.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:06

AniekR schreef:
@ dingetje, even de stamboom bekeken die jij hier melde. De grootmoeder, Maesgwyn Heatherite, heb ik nog gekend. Ze stond bij een vriendin van mij op stal. Helaas is ze een jaar of 2 terug op respectabele leeftijd overleden.
Heb ergens ver weg in het archief nog wel foto's van haar als het goed is en dit voor jaar nog haar laatste 2 nakomelingen gezien en een fototje van gemaakt.
Tevens de halfzus van Heatherite meegemaakt, die heeft op een fokkerij gestaan waar ik zelf gereden heb.

Zou je die foto's kunnen plaatsen? Daar ben ik namelijk wel heel erg benieuwd naar.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:30

Abbertshome Hello Boy is in '96 goedgekeurd. Er staat een foto van hem in het jaarboek van '97. In datzelfde boek staat een foto van zijn moeder, op pagina 91.Ze staat daar vermeld bij de preferente merries.Voor zover ik me herinner heeft ze ook nog een zoon van Vardra Julius gehad, welke op de CHK geweest is, een paar jaar later.
Misschien heb je wat aan deze tip, als je tenminste een jaarboek hebt.
Ik kan geen foto's plaatsen, dom he?

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:41

Hoihoi,
ik meld me ook maar even.
Ik ben Corine, 27 en ik ben sinds kort bezig met de NWR fokkerij.
Ik heb 4 merries:
een 6 jr valkmerrie v. Rietheim's Walter,
3 jr zwarte merrie van Bodo, drachtig van Heitrak's Marvin
4 jr bruinroan merrie v. Orchard Boginov, drachtig van Heidehofs Don Diego
en een 21 jr vosmerrie van Bokkesprong Czardas, drachtig van een NRPS hengst.

Eigenlijk ben ik fan van goede springpony's, dus een Bodo drachtig van Marvin is waarschijnlijk niet zo'n gelukkige keus.....(maar ja, ze was zwart he.....)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:02

Leuk topicje! Ff doorlezen hoor. Knipoog Maar meld me hier dus ook.

Ik rijd op stal Heidehof, een welbekende Welsh NWR fokkerij en bemoei me ook zo nu en dan met het hele fokkerijgebeuren. Heb er mijn eigen NWR jaarlingmerrie staan, waar ik uiteraard op termijn eens een veulen bij zou willen fokken. Ja Maar dat komt wel. Knipoog

Verder hier dit jaar Heidehof's Don Diëgo goedgekeurd gekregen. Erg gaaf! Hij zal zijn opwachting maken aankomende HK voor een leuke premie en misschien nog wel veel meer leuks. *LOL*

Hier geen merries drachtig van de eigen hengst, wel bij Bowe en Kielshoop Honeyhill. In totaal 4 NWR merries drachtig. 6 werd wel een beetje teveel van het goede, bovendien is Jellow dit jaar met pensioen gegaan. Welverdiend, die snoept nu uit de tuin. Knipoog

De website, die ik overigens (momenteel een beetje achterstallig) in onderhoud heb, is http://www.stalheidehofs.nl daar vind je enige info over alle fokmerries etc.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:11

Vraag: ik heb vandaag de aanvraag gehad voor basisboekhengst
nu moet ik haar hebben zowel van mijn hengst alsvan zijn moeder zijn moeder is dus niet in mijn bezit is dit noodzakelijk dat er DNA van de moeder komt ..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:56

roy heeft papier ja,dus dan is er geregistreerd wie zijn moeder is.
volgens mij hoef je dan geen dna bewijs te hebben van de moeder denk ik..

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:04

ok zal even bellen