[Aan de Welsh experts, wat is dit hengstveulen waard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sarosxx

Re: [Aan de Welsh experts, wat is dit hengstveulen waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:08

Ik vind het een leuk beestje om te zien. Leuk koppie zit erop, foto is natuurlijk een moment opname, je moet hem wel in het echt zien lopen, vader mag er denk ik ook wel wezen. Prijs vind ik ook wel leuk voor een pony met leuk papier. Als je bekijkt wat het kost om een veulen te krijgen bij een merrie, dek kosten, dierenarts en alles. Als je zelf een veulentje zou fokken en zelf geen hengst hebt ben je denk ik duurder uit. Of het een leuk dekhengstje zal gaan worden is de vraag, het diertje is in de groei en is de vraag hoe hij er over een paar jaar is Knipoog
Mijn mening, laat de hoefsmid ook bij een veulen tijdig komen en zo nu en dan laten kijken hoe de beenstand is, nu is hij nog in de groei en kan hij eventueel nog iets corrigeren. Een veulen is naar mijn mening altijd wel een gok. Een minder mooi veulen kan uitgroeien tot een prachtpony of paard, en andersom natuurlijk ook.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:50

Is het veulen inmiddels van eigenaar veranderd?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 19:30

PeeWij schreef:
Als het echt zo een goed veulen was, hadden ze hem zelf wel opgefokt of al eerder verkocht voor de opfok. Ik verkocht dit jaar een hengstveulen van 5 dagen oud voor de opfok voor een hele mooie prijs, maar dat was zeker geen 300,= Dit hengstveulen is aangekocht door mensen met heel veel inzicht in de fokkerij en meerdere goedgekeurde hengsten.

300 is gewoon een extreem hoog bedrag!!!

die man wou er ook zelf mee verder maar inverband de man al op een aardige hoge leeftijd is en zen grond moet verkopen omdat hij gaat verhuizen kan hij hem niet zelf opfokken, hij heeft het veulen zelf gefokt en heeft de moeder ook nog staan, van al eerder verkocht is dus complete onzin want de man heeft nog zelfs foto's dat het veulen werdt geboren en film en op paspoort staat ook hem zen naam als fokker,

conclusie: hij is vanaf zen geboort bij deze man maar de man wordt te oud en kan ze niet meer onderhouden en daarom gaan ze weg!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:15

Ik zou het doen, Zo op de foto heeft ie een mooie ruime draf, Wil je hem voor de mensport of recreatief?

xx

P.s. je kan altijd eerst gaan kijken, als hij je bevalt kan je overwegen hem te gaan kopen:)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:43

Heb je hem nu gekocht? Ik zag hem vandaag nog op MP staan. Ziet er uit als een mooi hengstje.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:47