[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:32

Ja ze wordt 4 inderdaad. Nog niet onder het zadel, ben even wat 'alternatiever' bezig met haar, met o.a. grondwerk etcetera. Madam is namelijk niet op haar mondje gevallen en ik merk dat grondwerken (Parelli) een enorm positieve invloed heeft op haar. Dus van daaruit ook verder opbouwen naar onder het zadel. :j

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:17

Melanie5 schreef:
Welke hengsten gaan weg regtur? Ik zag aardig wat ponies staan op de NWPCS site. Is de Dyfed al weg?

De beide 3 jarigen. Lijkt een heel goed span te zijn( toevallig) en gaan voor de sport. De een is nog veel donkerder, maar dat kleurt zo bij. Dyfed is wel belangstelling voor, en ook voor het vosje, terwijl ik gedacht had dat de palomino het eerst zou gaan. Wij zijn niet de enigen, die niet heel erg bang voor een "witkop"zijn..... Maar het is ook echt een beste, vanaf het eerste moment dat ik hem bij Mrs Thomas zag staan. En nu nog.En , ik meen dat zijn moeder op de laatste RWS ook hoog geplaatst was.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:28

boeflover schreef:
wow wat een buiken hebben die pony's al! hoe lang moeten deze nog?
die van mij heeft wel wat, maar kan ook nog door als 'gewoon vet', die is half april uitgerekend.

De merrie met de donkere manen krijgt, als alles goed gaat, haar veulen al over 3 weken. Ik kijk er alle dagen onder, maar nog geen uiervorming te zien. Uit voorzorg gaan we haar wel op stal zetten, a.s. zaterdag. De rest veulent vanaf eind April, tot zeg maar half Juni zo'n beetje.
Joost@ ik zie wel graag een beetje vlees op de rug van een drachtige merrie. Als het veulen er eenmaal is, gaat het er snel genoeg vanaf.Dit zijn overigens de brutaalste merries en die zorgen goed voor zichzelf.Een beetje ten koste van het jonge spul, dus we moeten binnenkort de groepen een beetje aanpassen.

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:51

Afbeelding

Nou bij deze wil ik ook graag mijn fok produkt van vorig jaar laten zien!! :D
Daioni's Welsh Flyer (v. Liezelshof Magic)
Voor dit jaar heb ik geen merrie's drachtig. Mijn stallen staan vol en wat er staat wil ik graag zelf aanhouden. :j

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:22

oei wat een mooi kleurtje !ziet er goed uit

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:02

Mooi beesie ;) ! Hoe groot word hij?

K wil zelf ook ooit nog eens een Cob ( grote maat ) aanschaffen. Dus als ik een leuk beetje voor een leuk prijsje tegen kom..

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:07

regtur schreef:
Joost@ ik zie wel graag een beetje vlees op de rug van een drachtige merrie. Als het veulen er eenmaal is, gaat het er snel genoeg vanaf.

Helemaal mee eens en als de merrie maar 3 weken vanaf uitgerekend is, dan ziet ze er heel prima uit.

Maar ik ken een aantal (redelijke beroemde) merries die door hyperlipemie zijn gestorven, binnen twee weken naar het veulenen. Dat is overigens een complicatie van te vet zijn en daarna teveel honger hebben (door bijvoorbeeld slechte tanden oid)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:19

Hyperlipamie ontstaat door een stoornis in de lever die ontstaat als een te vette pony op rantsoen komt. Als een pony een veulen heeft denk ik dat dit niet zo snel gebeurt. Overigens ben ik daar met deze pony niet zo bang voor. Ze is gewoon royaal gebouwd en heeft niet eens een hele harde kap. Dat is zo'n beetje ons criterium voor gevaarlijk vet. Maar ik ben het eens dat te vet niet echt best is.

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:10

pietsie schreef:
oei wat een mooi kleurtje !ziet er goed uit

Dank je pietsie!! En ja hij heeft een heel apart :# kleurtje ben ook heel trots op mijn stoere <3 jongen!

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:19

Honeys schreef:

K wil zelf ook ooit nog eens een Cob ( grote maat ) aanschaffen. Dus als ik een leuk beetje voor een leuk prijsje tegen kom..

Thanks Honeys!! Denk dat het wel :j een grote gaat worden! Geef voor mij totaal niet :n want het is er toch eentje die de sport in zal gaan! Heb hem ook gefokt als opvolger voor zijn mama. Als hij zo braaf blijft mag hij ook hengst blijven maar anders.... _/-\o_
Cob's zijn hele leuke :j beesten vind ik maar ieder heeft zijn eigen voorkeur! Volgens mij zijn er genoeg leuke Cob's te koop!!! :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:06

Mooi kleurtje heeft ie dion1anouk. vind hem erg leuk!

Mijn 3jarige heeft weer eens bewezen wat een geweldige pony ze is, longeren ging erg goed de laatste paar keren. bijrijdster van mijn andere pony was erbij vandaag. Even erover gehangen en ging best goed, naja dan maar even gaan zitten. 1 minuut spanning en klaar, heeft ze aan de hand doodbraaf een rondje in de bak gestapt, met meisje op haar rug :). Geweldige pony's zijn het toch.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:10

Mooi zo Zitake, zo moet het! Ze wordt vast een super rijpony.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 23:54

@Jody: tjee wat een mooie NWR! (dat is het toch? of vergis ik me nu? :o ) Ik ben normaal een echt Welsh A mens, met uitstapjes naar de sectie C en heel soms sectie B (graishall Kiwi, glansevin Graffiti) dus vaak vind ik nwr's helemaal niks, veel te weinig type. Maar deze heeft ook een bouw die me erg aanspreekt!
Ik ben benieuwd hoe die onder het zadel wordt!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 00:04

zitake wat fijn hoe ze het oppakt ,die kun je zelf wel zadelmak maken.

O zo leuk WW staat weer even hier op stal, ik heb dat gekke beest meer gemist als dat ik gedacht had !

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 00:07

ja ik denk dat er zo mee weggereden wordt :). Maar eerst even een iets kleiner ruitertje vinden. Ben er zelf echt wel te groot voor, maar longe en lange lijnenwerk is wel voor mij.

Leuk dat hij weer even op stal staat, zag het al op hyves. Hij krijgt weer een verwen (en werk)weekje ;).

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 00:13

Jolinda is ook zo gruwelijk makkelijk met zadel + gewicht + rijden. Was ook opstappen en wegrijden met haar. Zaterdag kom ik WW bekijken Pietsie! :j

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:01

dion1anouk schreef:
Honeys schreef:

Thanks Honeys!! Denk dat het wel :j een grote gaat worden! Geef voor mij totaal niet :n want het is er toch eentje die de sport in zal gaan! Heb hem ook gefokt als opvolger voor zijn mama. Als hij zo braaf blijft mag hij ook hengst blijven maar anders.... _/-\o_
Cob's zijn hele leuke :j beesten vind ik maar ieder heeft zijn eigen voorkeur! Volgens mij zijn er genoeg leuke Cob's te koop!!! :D

als hij de bewegingen van paps en mams heeft gaat dat toch zeker goed komen of niet? Die kunnen allebei mooi lopen

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:01

Afbeelding

Dan wil ook even weten wat de bokkers van ons eerste (zelfgefokte) veulen vinden.

Hij is nog wat jong, maar dit heeft nog te maken met de zware medicijnen die hij gehad heeft in augustus vanwege zijn zware koliek. De DA heeft mij dit ook gezegt maar dit zou nog wel bijtrekken. Deze foto is van 27/11/2010 op de Youngstock show, momenteel heb ik geen recente foto's

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:19

rienne schreef:
Afbeelding

Dan wil ook even weten wat de bokkers van ons eerste (zelfgefokte) veulen vinden.

Hij is nog wat jong, maar dit heeft nog te maken met de zware medicijnen die hij gehad heeft in augustus vanwege zijn zware koliek. De DA heeft mij dit ook gezegt maar dit zou nog wel bijtrekken. Deze foto is van 27/11/2010 op de Youngstock show, momenteel heb ik geen recente foto's

welk ras? ;)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:23

inowa schreef:
pepper (beetje heel erg vies maar de weide is 1 grote modderpoel)
op deze foto is pepper 7 maanden drachtig,krijgt haar 3de veulen
Afbeelding

Afbeelding

Als ik die foto zo bekijk zo ik gewoon niet geloven dat die merrie drachtig is. Wat een verschil in ponies he?
Ik vind nog steeds dat je een heel mooi veulen hebt!!
Als de volgende ook zo wordt...

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 02:36

patrick76 schreef:
welk ras? ;)

Sectie C veulen van 2010, v. Gristhills Lion King (C)
Zie haar profiel ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:22

@regtur; vind het zelf af en toe ook moeilijk te geloven,maar in gedrag is duidelijk te merken dat ze drachtig is....langzaam bij beetje begint ze de hoogste rang te krijgen,en winoa lijkt zich er ook bij neer te leggen.
maar winoa heeft al de nodige opdonders van pepper gehad (bijten en dreigen)

hoop zelf op een nog typischer veulen maar presca doet het wel erg goed ja...

overigens komt dit veulen wel te koop aangezien ik presca nog even houd.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:41

Inowa@ Straks vind je het nieuwe veulen nog beter en dan kun je niet beslissen, of houd je ze allletwee.....

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:47

nee houd ze absoluut niet alle 2...is gewoon niet mogelijk..

als er een hengstje uitkomt dan gaat hij zowiezo voor de verkoop.
merrie waarschijnlijk ook wel...maar dan alleen voor een plekje waar ze echt voor fokkerij en show word ingezet mits ze daar ook goed genoeg voor is.

presca ben ik bijna kwijt geweest tijdens pepper haar dracht,en presca kreeg zelf met 3 weken oud longontsteking.
ze is ook het eerste zelfgefokte veulen wat op de keuring verscheen en met goed resultaat.

presca is dus wel een beetje speciaal voor mij,daarom mag ze voorlopig wel even blijven.

Danny_DJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:10

dion1anouk schreef:
Honeys schreef:

Hallo,

heb nog een mooie 2 jarige hengst van een zoon van Liezelshof Magic uit de volle zuster van Magic te koop.
Je vind er alles over terug op de verkooplijst van het NWPCS bij de sectie D.
Mvg,
Danny
Stal Liezelshof