[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:10

Cemlys heerlijk dier! :D

Spritz bah zeg wat naar, sterkte ermee.

Kadans heeft trouwens dezelfde opa als mijn merrie als vader heeft zag ik vrijdag nog. Heel leuk.

Oke andere vraag. Ik zou dit jaar graag met mijn jaarling naar een keuring willen. Deze heeft een paspoort van het WPCV, kan ik dan alleen aan keuringen van daar meedoen? En welke zijn dat en wanneer? Kan ik ook aan keuringen van het NWPCS meedoen? Daarnaast is m'n oudere merrie bij het NWPCS ingeschreven maar haar veulen straks krijgt papier van het WPCV, betekent dat dat ik merrie en veulen niet op dezelfde keuring kan laten zien maar alleen ieder bij een ander? Wat zijn de verschillen met de keuringen van de een en de ander? En kan er van WPCV naar NWPCS overgeschreven worden?
Vind het zo lastig. NWPCS bekent mee maar WPCV niet en wordt er niet zo wijs van..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:07

vivana schreef:
Ik heb E.T niet eerder zien lopen, het enige positieve vond ik dat hij in zijn beweging wat wilde gaan zitten....
En dat voorbeen kan ook niet spectaculair naar voren gezien zijn stijle schouder.
Gin Power vond ik kwa type leuker om te zien,deed heel braaf zijn ding helaas ook niet spectaculair..
Geen van beide zouden kwa kwaliteiten en hengst zijn die ik uit zou kiezen,niet op dit moment...
@keresa; zoals ook de jury verschillende keren riep; super stoer (in dit geval)jouw dochtertje!
Orchard Red Prince dié zag ik graag lopen...naar mijn idee had hij heel veel tact in swung in zijn beweging...

E.T. is ook nooit eerder op een andere locatie geweest. Best een risico neem je dan, als je daar niet op traint. In mijn ogen neem je het dan niet zo serieus, je wilt je hengst toch optimaal voorstellen. Dat het dier niet zo bevestigd is, prima, maar ik zou toch een paar keer op een ander terrein getraind hebben.

Sterkte Spritz, altijd zo ontzettend sneu als ze gaan. En zeker dragend. Je schrikt je kapot.

Anouk, Cato was ook WPCV ingeschreven. Ik heb een vriendenkring keuring meegelopen en show in Houten en haar het jaar erop ingeschreven bij het NWPCS. Veulen is toen ook op de keuring van NWPCS geweest. Het WPCV is makkelijker, daar kan je gewoon aan shows meedoen ook al ben je geen lid. Alleen betaal je dan iets meer. Voordeel van WPCV is, is dat het niet allemaal zo ingewikkeld is en vaak wat vriendelijker met je omgegaan wordt. NWPCS vind ik een logge en rommelig gebeuren als je er zaken mee moet regelen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:00

absque_dubio schreef:
Cemlys heerlijk dier! :D

Spritz bah zeg wat naar, sterkte ermee.

Kadans heeft trouwens dezelfde opa als mijn merrie als vader heeft zag ik vrijdag nog. Heel leuk.

Oke andere vraag. Ik zou dit jaar graag met mijn jaarling naar een keuring willen. Deze heeft een paspoort van het WPCV, kan ik dan alleen aan keuringen van daar meedoen? En welke zijn dat en wanneer? Kan ik ook aan keuringen van het NWPCS meedoen? Daarnaast is m'n oudere merrie bij het NWPCS ingeschreven maar haar veulen straks krijgt papier van het WPCV, betekent dat dat ik merrie en veulen niet op dezelfde keuring kan laten zien maar alleen ieder bij een ander? Wat zijn de verschillen met de keuringen van de een en de ander? En kan er van WPCV naar NWPCS overgeschreven worden?
Vind het zo lastig. NWPCS bekent mee maar WPCV niet en wordt er niet zo wijs van..

Ik geloof dat je met jaarlingen wel gewoon kunt deelnemen met een wpcv paspoort aan een nwpcs keuring. Wel betaal je extra voor administratie.je kunt met 3 jaar inschrijven bij het nwpcs. Merrie en veulen kun je wel gewoon op dezelfde show tonen. Tot 3 jaar maakt het paspoort weinig uit.

Zijn er hier nog die een pony bij een Duits stamboek hebben ingeschreven staan. Heb het eigendomspapier wel maar moet er dan nog iets op naam gezet worden?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:59

Caesar schreef:
E.T. is ook nooit eerder op een andere locatie geweest. Best een risico neem je dan, als je daar niet op traint. In mijn ogen neem je het dan niet zo serieus, je wilt je hengst toch optimaal voorstellen. Dat het dier niet zo bevestigd is, prima, maar ik zou toch een paar keer op een ander terrein getraind hebben.

Sterkte Spritz, altijd zo ontzettend sneu als ze gaan. En zeker dragend. Je schrikt je kapot.

Anouk, Cato was ook WPCV ingeschreven. Ik heb een vriendenkring keuring meegelopen en show in Houten en haar het jaar erop ingeschreven bij het NWPCS. Veulen is toen ook op de keuring van NWPCS geweest. Het WPCV is makkelijker, daar kan je gewoon aan shows meedoen ook al ben je geen lid. Alleen betaal je dan iets meer. Voordeel van WPCV is, is dat het niet allemaal zo ingewikkeld is en vaak wat vriendelijker met je omgegaan wordt. NWPCS vind ik een logge en rommelig gebeuren als je er zaken mee moet regelen.

E.T is vorig jaar al GGK bij het NRPS dus die is echt welal van huis geweest.... net als Gin Power (?!)..
Daar moeten zij ook losspringen wat ook niet verkeerd is en erg leerzaam.
Ik weet dat ze zelf erg gek van hem zijn...gelukkig,smaken verschillen anders zou iedereen met dezelfde hengst gaan dekken ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:06

Ook onder het zadel Vivana? Heb via FB namelijk gelezen dat het de eerste keer was in nieuwe omgeving etc. Wellicht op zo'n manier.

Gin Power vond ik eigenlijk helemaal geen verkeerde hengst. Kwam goed over.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:13

Caesar schreef:
Ook onder het zadel Vivana? Heb via FB namelijk gelezen dat het de eerste keer was in nieuwe omgeving etc. Wellicht op zo'n manier.

Gin Power vond ik eigenlijk helemaal geen verkeerde hengst. Kwam goed over.

OHZ spr dat niet wel los.
Werdt dat vroeger ook niet gedaan bij de Welsh K's?!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:26

E.T is toch helemaal niet bij het NRPS voor gebracht? Of leef ik nu onder een steen? Ik weet dat GP dat wel is geweest en daar is goedgekeurd.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:29

ET vind ik niks aan maar smaken verschillen gelukkig. :) GP heeft wel wat vind ik maar ik vind z'n voorbeen wat kort oid?

Kan op internet trouwens eigenlijk geen foto's of filmpjes via Google of YouTube vinden van GP?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:11

Kun je het ook niet meer terugvinden via dat kanaal? Of is dat maar een paar dagen beschikbaar?

Vivana, ik moet je dat antwoord schuldig blijven. Weet niet of hij al NRPS goedgekeurd was,maar aangezien er op fb zo uitgebreid in werd gegaan hoe geweldig de pony wel niet was omdat hij nog nooit ergens was geweest, vond ik het zo vreemd. Vandaar mijn opmerking. Stel je je pony voor op een moment dat hij moet knallen en dan kom je met zo'n verhaal.

Ik geloof Fifty/Fifty viel totaal weg bij de groep vanwege een tekenbeet en randje van de dood bungelen. Is best een risico ook. Je toont toch een dier wat voor je fokkers hét ideale vaderdier moet zijn en zo toonde hij nu niet, ondanks kwaliteit.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:13

Caesar schreef:
Kun je het ook niet meer terugvinden via dat kanaal? Of is dat maar een paar dagen beschikbaar?

Vivana, ik moet je dat antwoord schuldig blijven. Weet niet of hij al NRPS goedgekeurd was,maar aangezien er op fb zo uitgebreid in werd gegaan hoe geweldig de pony wel niet was omdat hij nog nooit ergens was geweest, vond ik het zo vreemd. Vandaar mijn opmerking. Stel je je pony voor op een moment dat hij moet knallen en dan kom je met zo'n verhaal.

Of...,in ieder geval heeft hij al een goedkeuring achter de rug...ben dr bijna zeker van..
Op 18mei 2014 is hij op een keuring geweest...Daar is ie ook PROK verklaard...
Onder het kopje
Citaat:
Kwaliteit heeft een Naam: ORCHARD E.T nu ter Dekking PROK !
Quality has A Name : Orchard E.T. at Orchardstud
— met Paul Van T Veer

(dat staat op hun FB pagina mét foto's...

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:54

Tsja die E.T..... Deze vergelijking kwam ik tegen. Onherkenbaar, ook al is het niet de perfecte foto. Echt heel jammer want vorig jaar vond ik het een superstoer dier!
Persoonlijk had ik hem niet o.h. zadel getoond. Het was immers niet verplicht voor hem.
Ondanks dat hij veel kwaliteit heeft snapte ik de plaatsing dus ook niet (aan de hand). Ik dacht ook dat Gin Power aan kop zou gaan.

Afbeelding

Maar verder heb ik wel genoten van alle mooie pony's! Gefeliciteerd voor degenen hier die er eentje door hebben, goedgekeurd of naar de verrichtingen.
Ik ben benieuwd wat er nog naar de her- en nakeuring komt. Bij de NWR's is nog wel plek tijdens de verrichtingen, 6 is niet veel als je bekijkt dat er vorig jaar 13 waren.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:14

Ja heel zonde van E.T! Ik heb gehoord dat hij ziek is geweest, het had fijn geweest als dat bijvoorbeeld omgeroepen zou worden. Ook ik had Gin Power op de 2e plek verwacht, snap die keuze helaas niet. :n Volgens mij tonen ze Gin Power ook pas weer als hij onder het zadel is, omdat hun de keuze ook niet begrijpen!

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:14

Pff wat erg Spritz! Sterkte ermee..

Vivian, bedankt voor de foto's!
Trots op mn kleine draak. Vandaag mocht ie weer aan het werk. Lekker gelongeerd met een longeersingeltje om. Nu weer wat verder door gaan trainen en straks ook eens een zadeltje erop!

Afbeelding

Afbeelding

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:21

Bedankt allemaal! :)

Jeetje die foto's hierboven van ET, wat een verschil. Zonde!
Heb hem zaterdag niet gezien onder het zadel helaas, word nu wel nieuwsgierig.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:47

Naja,E.T stond toch volop in trainig....
Maar ik vind dat je beter zijn beweging kunt beoordelen va een film (vd dag zelf) en niet va een foto...
Hier wordt nl elke keer het juiste moment genomen...zie het eens in zijn geheel.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:13

Vandaar dat ik wel nieuwsgierig was geworden. Zal eens kijken of ik iets terug kan vinden.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:07

Hey, ik wil even een vraag stellen in dit topic. Ik heb nu een welsh veulen lopen, en ben benieuwd naar hoe het zit met keuringen etc. Ik heb geprobeerd om het op internet te vinden, maar word er niet wijs uit. Is er iemand die ik een PB zou mogen doen voor informatie?

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:06

Kun je de beelden nog ergens terug zien? Heb het één en ander gemist o.a. 4 en 5 jarigen onder het zadel. Heb alleen de laatste pony's onder het zadel gezien (incl. E.T, die hadden ze inderdaad misschien beter niet onder het zadel kunnen laten zien als dat niet verplicht was).

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:54

kwii schreef:
Hey, ik wil even een vraag stellen in dit topic. Ik heb nu een welsh veulen lopen, en ben benieuwd naar hoe het zit met keuringen etc. Ik heb geprobeerd om het op internet te vinden, maar word er niet wijs uit. Is er iemand die ik een PB zou mogen doen voor informatie?

ja hoor geen probleem.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:06

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:31

Jeetje Mel ik schrik hiervan. Maar klinkt alsof je goed handelt. Bas heeft ook ooit bloedwormen gehad. Gaan vaak in de darmwand zitten en daar komen niet alle wormmiddelen. Basje kwam er weer bovenop. Ik duim voor je

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:39

Volgens de va heeft hij het ook heel erg. Andere hengsten ook gelijk laten testen en die zijn schoon.
Heb ontwormt met pramox en zijn niet meer op het land geweest. Dus waar het vandaan komt weet ik niet.
Die equest pramox werkt ook tegen ingekapselde bloed worm.

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 01:37

Pff wat erg Rivendell! Hoop dat je kleine ventje er snel weer bovenop komt. Heel veel sterkte!

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:14

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:10

Dank Kelly, handig om even bepaalde hengsten nog terug te kijken.

Rivendell, wat vervelend van je kleine vent! Hoop dat hij snel weer opknapt en weer helemaal hersteld.