[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:31

Vandaag de moeilijke beslissing genomen om mijn merrie te koop te zetten.
Afbeelding

Diane_Basje

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 00:04

O dat zal even moeilijk zijn. Sterkte

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 00:06

Heeft hier iemand nog een oud (maar bruikbaar) bruin menhoofdstel? Heb een 2-spantuig maar krijg de hoofdstellen niet passend.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 01:38

Kimme wat is het voor merrie?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 09:08

Kimmie14, lastig hoor. Mooie merrie.

Wij zullen dit jaar ook wat moeten verkopen, want anders worden hrt er gewoon teveel. Blijft lastig wanneer ze allemaal zo leuk en goed zijn....
maar wil eerst de keuring afwachten. Wie er mee gaat en welke we dan gaan verkopen.

We hebben nog wel een super gave en brave sectie b ruin trouwens. Lichte manen en staart, valt wel op.
Mocht die eerder verkocht worden is dat ook goed.
Anders gaat hij ook voor de keuring. Verwacht wel dat hij een 1a premie zal halen voor zijn moeder. Als veulen was hij ook eerste.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:18

Hier moet ook wat weg gok ik, tenminste alle jonge spul wil ik eigelijk houden op dit moment, als het veulen van beyonce een hengst wordt dan wordt die verkocht, merrie is nog twijfelgeval.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:17

elfje72 schreef:
absque_dubio schreef:
Ik hoop ook dat je er zaterdag bent, zou leuk zijn! Al zenuwachtig?

:=
Hebben jullie al een programmaboekje? Zou wel willen weten hoe laat die van mij ongeveer aan de beurt is.

ik begreep dat de eerste hengst die we mee moeten nemen om 10 uur in de ring moet zijn... (nu weet ik alleen niet wie de eerste vd twee is hahaha)

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:49

klopt, er staat inmiddels een programma op de Welshsite en het is niet die van mij :D dus de andere. Die van mij heeft nummer 25.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:59

Hengsten van Henk Roel Krol zijn terug getrokken liet hij vandaag weten...ivm virus op stal, erg jammer maar uitermate sportief!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:06

Jeetje dat is even balen voor hem! Hopen dat het snel weer opknapt daar en volgend jaar beter.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:29

Nakeuring halen ze hopelijk nog. Wel echt heel zuur zeg, zo'n virus is al niet leuk maar dit is wel echt een verkeerde timing...

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:23

Ohh balen zeg voor hem! Maar inderdaad wel heel sportief!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 08:57

Nou ik weet het niet...het is het Streptococcus Equi virus ofwel droes,daar ben je niet 1,2,3 vanaf....
(hopen dat er niet eentje aan onderdoor gaat,ze kunnen het maar gehad hebben)....
Weet niet wanneer de nakeuring is? Maart?

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:10

Er staat ook in het bericht dat het al enige tijd geleden is bij Henk Roel, dus dat zou kunnen betekenen dat de pony's nu wel in gezonde staat zijn, maar vanwege het feit van eventuele besmetting wil hij dat risico niet nemen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:39

LdJ schreef:
Er staat ook in het bericht dat het al enige tijd geleden is bij Henk Roel, dus dat zou kunnen betekenen dat de pony's nu wel in gezonde staat zijn, maar vanwege het feit van eventuele besmetting wil hij dat risico niet nemen.

Ja,maar het komt er pas uit na 2wk dat ze besmet zjjn geraakt,wie weet hoeveel pony's Henk heeft ...
Ik hoop voor hem dat hij nog met de nakeuring mee kan doen.
Is toch zonde zo van al je werk.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:48

Mijn merrie is van de goedgekeurde hengst: voermanhof Quicksilver. Haar moeder is de stermerrie: vechtzichts Hydra.
Vind het inderdaad een hele lastige beslissing! En vooral omdat ik weet dat ze als het goed is naar Duitsland vertrekt en haar niet zomaar op kan gaan zoeken.

Heb zoveel reacties op haar gehad. Maar als alles doorgaat gaat ze naar een mooi plekje.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:56

En dat is het belangrijkste toch! Het blijft altijd moeilijk. Overigens hoef ik van sommige niet te weten waar ze zitten :) zeker in het begin niet, als je ze een paar jaar later weer een terug ontmoet is iets anders.

Wat betreft de droes is eigenlijk maar normaal. Hoe egoïstisch zou het zijn om toch te gaan als je niet weet of het nog overdraagbaar is.maar alles zal ook niet uitgeziekt zijn vermoed ik. En om ze dan weer in de goede conditie te hebben gelijk. Groot gelijk dat hij even langer de tijd neemt. Nare ziekte. Ik heb een aantal jaar mijn jonge pony s gevaccineerd ertegen toen ze naar een bedrijf gingen waar het ooit geheerst had. Moet vandaag ook op een bedrijf zijn waar de veulens in het laatste stadium zitten, staan wel in quarantaine en ik moet niet op dat gedeelte van de stal zijn maar alles gaat zodra ik thuis kom linea recta in de wasmachine/onder douche etc voor ik de stal inga. Moet er niet aan denken :)

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:28

elfje72 schreef:
klopt, er staat inmiddels een programma op de Welshsite en het is niet die van mij :D dus de andere. Die van mij heeft nummer 25.

hihi hoorde het gister idd dat die van jou in groep 4 zit !! we zien elkaar vrijdag !! Gezellig !!
ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen ... iedereen veel succes alvast *\o/*

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:00

Cemlys schreef:
Wat betreft de droes is eigenlijk maar normaal. Nare ziekte. Ik heb een aantal jaar mijn jonge pony s gevaccineerd ertegen toen ze naar een bedrijf gingen waar het ooit geheerst had.

Ik heb me van vroeger uit al laten vertellen dat het beter is dat ze het al vroeg krijgen (meestal hebben veulens een verkoudheid en niet meer dan dat..).. in ernstigere gevallen ontstaan abcessen...heb dr ooit eentje meegemaakt (2,5jr) kwam er bij de keel ,op de schoft en bij het kruis uit.
Hij was dood en dood ziek,vel over been maar heeft het gered.

Ik denk niet dat het goed is om er tegen te vaccineren...wij zien het als een kinderziekte....

Gezien ik op een handelsstal in pension sta en daar niet gevaccineerd wordt en daar van alles in en uit gaat is gelukkig onze Fellow nog nooit ziek geworden door een of andere.(ik vaccineer altijd netjes).
Daar zie ik er dus ook die nooit ziek worden,jonge beesten die al zo'n 3jr moeten blijven alleer ze beleerd kunnen worden...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:18

Ik heb er ook nooit een ziek gehad tot nu toe. Tja het is niet zonder risico die droes. Op dat bedrijf zijn er toen verschillende aan dood gegaan. Het kan ook naar binnen slaan en dan is het gebeurd. Of luchtzakstenen aan overhouden bv. Is toen op advies van de dierenarts gedaan. Ik doe ze verder niet standaard.

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:14

Wat jammer dat je haar verkoopt Kimmie14.
Maar dan is natuurlijk wel het fijnste dat ze naar een goed huisje gaat!

Ik ben al op van de zenuwen voor de hk haha. Alles regelen, klaarmaken etc.

Morgen avond zou ik eigenlijk met een vriendin naar de Ladies Night van 50 Shades Of Grey gaan. Maar vorige week is een vriend van haar overleden en laat de crematie nou net verzet zijn naar morgen..
Nu kunnen we helaas niet gaan.
Gaat iemand van jullie toevallig wel?

(oh en als iemand nog 2 kaarten zoekt, Pathé Rembrandt Utrecht, ik verkoop ze dus!)

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:01

_Fer_ schreef:
elfje72 schreef:

hihi hoorde het gister idd dat die van jou in groep 4 zit !! we zien elkaar vrijdag !! Gezellig !!
ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen ... iedereen veel succes alvast *\o/*

Gezellig! Ik ben ook benieuwd. Het is niet z'n held dus ik hoop dat hij zich wel een beetje laat zien.

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:19

Ik hoorde net dat t geen droes was maar iets aan de longen ofzo...

Ohh ik ben nu al zenuwachtig haha!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:55

Als iemand nog hulp nodig heeft morgen?

Ik kom sowieso wel kijken :)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:56

Heel veel succes morgen allemaal! Ik ben benieuwd wie er zaterdag over zijn, morgen kan ik helaas niet.