[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:43

Wij danken U Peter. Gelukkig Atjes en Btjes gewoon ant end.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:45

T3mptati0n schreef:
Chantal; ze heeft echt al een aardig buikje! Mooi kleurtje heeft ze ook, van welke hengst is ze drachtig?

Ik doe een wilde gok: Alex Dai :D

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:53

yorick schreef:
Wij danken U Peter. Gelukkig Atjes en Btjes gewoon ant end.
Voordeel is daarbij ook dat t smorgens eerst nog rustig is en je nog een mooi plekje vinden.
Maar begrijp ik nu goed dat t om 9.00 pas begint ipv 8.30?

PeeWij

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:15

En voor de mensen die de rijrubrieken willen zien. Deze zijn niet meer op zaterdag, maar worden nu op de vrijdagavond verreden tijdens de Night of the Stallions!

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:32

PeeWij schreef:
En voor de mensen die de rijrubrieken willen zien. Deze zijn niet meer op zaterdag, maar worden nu op de vrijdagavond verreden tijdens de Night of the Stallions!

gelukkig.......... *\o/*

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:01

Vond t altijd toch wel leuk de goedgekeurde NWR en WPB onder het zadel te zien. |(

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:36

Girlgamer schreef:
T3mptati0n schreef:
Chantal; ze heeft echt al een aardig buikje! Mooi kleurtje heeft ze ook, van welke hengst is ze drachtig?

Ik doe een wilde gok: Alex Dai :D

Haha Heel goed Alex Dai is ze drachtig van ...

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:58

Hahaha, sorry zie nu pas dat het in je onderschrift staat. Heb soms wel eens van die blonde acties.... :+ :D

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:03

Schimpie heeft een inderdaad een apart kleurtje ... Ze is een schimmelvosje
Alex heeft meer de kleur van een donkere vos met hele lichte witte manen ...
Erg benieuwd wat eruit komt.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:17

dus dan moet je vrijdag naar de keuring en blijven voor de night of the stallions BD

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:41

Ja, dat begrijp ik...
Maar de dag is al een hele zit, je moet nog eens entree betalen (alles bij elkaar al erg prijzig: parkeergeld, cathelogus en entree), savonds laat thuis en de volgende morgen weer er vroeg uit.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:06

vond de rijrubrieken ook altijd een leuke afwisseling in het zaterdag programma.
ik ga (mits mn collega nog wilt ruilen) alleen de zaterdag, is natuurlijk best een eind rijden om 2 dagen te gaan, ms volgend jaar met een overnachting erbij :)

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:14

Het is idd vanaf hier ook een eind toeren. Ik ga denk ik alleen de vrijdag, en wss samen rijden met Pietsie??

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:18

boeflover schreef:
vond de rijrubrieken ook altijd een leuke afwisseling in het zaterdag programma.

Om een hamburger te eten en koffie te drinken! ;)

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 02:29

PeeWij schreef:
Om een hamburger te eten en koffie te drinken! ;)
Gelukkig maar dat bij de mensheid niet zo snel geoordeeld wordt dan over wat bij de paarden het overschot van de fokkerij is. :P

Wat was alweer het eerste wat ik tegen kwam op je website.... O:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 10:18

Jammer dat er zo over gedacht wordt, juist rijrubrieken tonen wat een pony nu dat ietsje meer kan. Snap niet wat de redenering nu weer is, maar het zegt juist veel over de pony, karakter, ... Denk dat veel fokdieren net daar zouden afvallen, mss daarom de weinige interesse van sommige fokkers? Sommige vergeten dat fokken meer is dan enkel mooi wezen ;), voor anderen speelt gebruik ook een rol.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 10:24

zitake schreef:
Jammer dat er zo over gedacht wordt, juist rijrubrieken tonen wat een pony nu dat ietsje meer kan. Snap niet wat de redenering nu weer is, maar het zegt juist veel over de pony, karakter, ... Denk dat veel fokdieren net daar zouden afvallen, mss daarom de weinige interesse van sommige fokkers? Sommige vergeten dat fokken meer is dan enkel mooi wezen ;), voor anderen speelt gebruik ook een rol.

En daar is de sportdag voor uitgevonden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 10:28

Dus het mag volgens jou niet op een hengstenkeuring? Reden voor?
Daarbij als het puur om de sport gaat, dan zijn er genoeg wedstrijden die net iets belangrijker zijn dan de sportdag. Het gaat vooral om hoe een pony zich onder het zadel laat voorstellen, weerspiegelt toch een mooi stuk over het karakter. Maar goed dat is waarschijnlijk bijzaak dan?

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 10:40

zitake schreef:
Dus het mag volgens jou niet op een hengstenkeuring? Reden voor?
Daarbij als het puur om de sport gaat, dan zijn er genoeg wedstrijden die net iets belangrijker zijn dan de sportdag. Het gaat vooral om hoe een pony zich onder het zadel laat voorstellen, weerspiegelt toch een mooi stuk over het karakter. Maar goed dat is waarschijnlijk bijzaak dan?

Yep.

ik zeg overigens niet dat het niet mag he. Ik zeg dat ik er niet op zit te wachten tijdens de HK. Dat is een mening. Als we alleen de dingen doen op de Hk die ik wil zien dan wordt het voor een aantal mensen geen leuke HK. En zolang ik niet in het bestuur zit ga ik dus niet oiver de organisatie en heb ik dus niks te vertellen. Alleen kan ik mijn mening natuurlijk wel uiten en dat doe ik graaaaag.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 12:58

Persoonlijk denk ik dat met name voor de grote sekties, de sport een doelstelling is. Als sportpony presenteren geeft mijns inziens wel degelijk wat informatie over de sportkwaliteiten van de hengst, al is natuurlijk het een en ander wel erg afhankelijk van de ruiter. Maar dat geldt ook aan de hand. Hoe ene hengst getraind en gevoerd wordt voor de keuring maakt veel uit, en dat geldt niet alleen voor hengsten ;)

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:20

Natuurlijk heeft het invloed op het voorkomen maar feitelijk wordt het exterieur er niet anders van en een beetje geoefend oog zou daar doorheen moeten kijken. De ware aard komt altijd weer boven en dat is uiteindelijk voor mij wat telt. :j

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:13

ik vind onder het zadel zelf niet zo spannend, omdat ik geen grote ponies heb. Maar voor de fokkers van grote maten is dit een ideale manier om hun dieren te tonen.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:22

joostvangestel schreef:
Persoonlijk denk ik dat met name voor de grote sekties, de sport een doelstelling is. Als sportpony presenteren geeft mijns inziens wel degelijk wat informatie over de sportkwaliteiten van de hengst, al is natuurlijk het een en ander wel erg afhankelijk van de ruiter. Maar dat geldt ook aan de hand. Hoe ene hengst getraind en gevoerd wordt voor de keuring maakt veel uit, en dat geldt niet alleen voor hengsten ;)

naar mijn bescheiden mening is de sport ook voor de kleine maat belangrijk

Ik ben wel eens benieuwd welke fokkers van
de kleine maat regelmatig een gewoon concours bezoeken.
Het zal iedereen toch wel opvallen dat de categorie A en B pony's bijna 100% welshjes zijn terwijl in de
grote maat meerdere rassen vertegenwoordigd zijn. En de klasse A en B pony's zijn veel deelnemers
Ik neem even aan dat iedere fokker voor zich zelf bekijkt welke aanfok blijft en waar je verder mee gaat en dat je soms wat moet verkopen, ik denk dat ( deze schatting is nergens op gebaseerd maar puur eigen inzicht) ong 80% van deze verkoop de sport in gaat want het aantal fokkers cq.
Liefhebbers is denk ik kleiner dan het aantal sportende kinderen.
Nou is mijn mening dat de meeste kleine welshjes toch wel een eigen karakter hebben en dus niet altijd kinderpony's zijn, de pony die wel een
werkwillig goed karakter hebben zijn goud waard.
Deze pony's komen haast niet in de verkoop maar gaan van broer op zus op buurmeisje ect ect.
Ik kan een voorbeeld noemen...een kennis van mij
kocht voor haar 7 jarige dochter een welsh A van 19 jaar oud, een zwart zeer chiq ding, was kampioen L springen en kampioen L dressuur op de regio bij vorige eigenaar, zij heeft hier voor betaald (schrik niet )4000 euro.
In mijn ogen belachelijk geld maar het word
betaald voor brave betrouwbare dieren.
Zij had al verschillende pony's geprobeerd maar ieder keer op de koffie gekomen,zij is trouwens niet iemand die geen verstand van paarden heeft maar heeft een springstal en fokt kwpn ers en niet
onverdienstelijk.
Ik denk dus dat als fokkers niet alleen naar exterieur en basisangen kijken maar ook naar het karakter en werkwilligheid en hoe de hengst dat doorfokt het zeker een aanwinst voor het stamboek
is.
En als een zadelrubriek daar bij helpt voor de merriehouders hun keus te bepalen kan dat zeker
ook in de kleine maat het geval zijn.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:31

kleine toevoeging
het is toch zeker niet zo dat je als fokker , 3 jaar lang je dier met veel zorg omringt en goed verzorgd en je hem om wat voor reden verkoopt omdat hij niet voldoet aan je fokplan het je niet meer interesseert wat er van het dier terecht komt!nadat hij je erf heeft verlaten !

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:33

Amen!