joostvangestel schreef:Blackdevils: je loopt een dikke 50 jaar achter met je wensenEr waren toen wel een aantal tegenstanders voor het sluiten van het stamboek, maar die verloren het duidelijk van de voorstanders. Daarnaast is de breedte in de Welsh populatie groot genoeg. Als je geen Welsh pony wil fokken heb je altijd de vrijheid om je eigen ras op te starten..
Misschien wel voor.

Nee hoor, ik heb niet de intentie om een bestaand ras aan te passen of een nieuwe te starten. Binnen de huidige stamboeken (Welsh en NRPS) zijn er ook wel mogelijkheden.
Een ieder heeft een eigen doel voor ogen wanneer je naar een pony kijkt. Voor mij als ook gebruiker zal dat anders liggen dan voor de rasfokker. Deze laatste groep zal zich misschien in zijn eer aangetast voelen wanneer ik mijn bezwaren noem maar ook zijn er gelukkig fokkers die dit beeld wel zien. In de breedte heb je gelijk dat er ook nog wel mogelijkheden liggen.
Momenteel hoop ik mijn uit de kluiten gewassen A-merrie drachtig te hebben van een hengst met 68,75% Arabisch bloed uit een Welsh moederlijn.
Dit is Idzard (keur, preferent, prestatie, sport & fok, fokklasse 1).
Kun jij wat zeggen over de Welsh-achtergond van deze hengst Joost?