Welsh taxatie topic.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:48

Hoe duur is mijn super leuke Nina:

Info:
7 jaar
Vader: Coelenhage's Let's Be The Best
Vos
merrie
1.40
Dressuur M1+14
Mooie bouw (verhoudingen)
Veel prijsen.
Mennen dressuur M+3
Der uit een mega knuffel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:54

NinaTijger, het zou leuk zijn als ook jij even leest, dus eerst even taxeert, mensen zo moeilijk is het toch niet?

Armanda

Re: Welsh taxatie topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:15

Ik doe ook een poging.

nathalie1987: Ongeveer 1500 tot 2000

chesty: ongeveer 4500 tot 5000

En verder ben ik natuurlijk ook heel nieuwschierig hoe jullie mijn schatjes schatten

Naam: Jane Jungle Juice.
Leeftijd: 4
Ras: Welsh.
Papier: Nee.
geslacht: Merrie.
hoogte: 123.

Een lieve pony maar op stal duidelijk met een eigen willetje. Ze kan super springen, loopt makkelijk aan de teugel. En is verder ook makkelijk te rijden. Is 99,99% verkeersmak en ze vind het leuk als je met haar bezig bent. (Verzin iets geks en ze vind het geweldig. )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naam: Baps Go-Go Juice.
Leeftijd: 4
Ras: Welsh.
Papier: Nee.
geslacht: Merrie.
Hoogte: 122.

Ook een lieve pony maar een rustiger karrakter. Baps kan ook goed springen maar niet zo als Jane. Verder is ook baps 99,99% verkeersmak, makkelijk te rijden. Makkelijk aan de teugel te rijden, en goed aan het been.
Wel is ze gevoelig voor hoefbevangenheid.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:09

Ik dacht altijd dat welshjes niet bont konden/mochten zijn..
Ben benieuwd wie mij dit nu weer geleerd heeft

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:59

Cow_horse, dat dacht ik ook! maar ik zit nu te twijfelen tussen niet mogen of niet vaak voorkomen!

Armanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:19

Wie bepaalt dat het niet mag . Ze zijn er echt, maar ze worden idd niet opgenomen in het stamboek.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:22

haha, dan MOGEN ze dus niet worden opgenomen :p

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:52

Ik snap het nu ook

Otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 03:58

robin, de c/z pony hooguit 3500.- in het 'goede seizoen' blijft een C pony, uitleg: er staan geen springresultaten bij, verder blijft het een C pony waardoor de overstap naar paard te groot is en het is net geen D pony ... tja beter kan ik het niet verwoorden.

Dan de bonte koe ...

Jane, geen wedstrijdervaring .. doet alles maar geen scores, geen papieren, erg jong maar leuk koppie 750.- max. misschien 850,-

baps oogt op de foto wat minder in sportconditie .... kan de foto zijn, maar in deze hoedanigheid zonder papieren, zonder ervaring ,maar gouden karakter 650.- hooguit 700,- ze is nog erg jong weet je ......

En Nina, tja ziet er leuk uit maar zie voor een pony van 1.40 geen ruitertje die erbij past ... ze loopt M en ment M .... laten we eerlijk zijn een pony van dzez afmeting met een ruitertje van 10 (is het toch voor bedoeld?) is goud waard maar deze amazone kan mij niet overtuigen hem voor een 10jarige te kopen, waar deze 1.40 wel naar zou moeten gaan in de sport... ik bied hooguit 2500.-

Ik post morgen onze eigen pony, en geloof me ook veel te veel voor betaald, maar ik taxeer even als ponymoeder .. even iet wat is in en wat is uit .... puur voor als ik jullie advertenties zou zien staan ...

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:06

naam:Jetske
ras:Welsh
stokmaat:1.35m
geslacht:merrie
leeftijd: rond de 10

mega rlxt en coowl paardje !

pollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:17

Jetske: meer info graag/ en zelf eerst ook anderen taxeren

ik heb er een paar uitgekozen!

Pinky: Welsh A/ 1.11 dus echt een ukkie / braaf/ loopt les/ mooie leeftijd/ beginnende dressuurwedstrijden/ betuigd: 850 / springwedstrijden niet geschikt

Spirit: merrie met goed keuringresultaat/ ingereden/ zeer mooie leeftijd/ zeer klein voor een welsh a: 700

Fellow: ruin/ mooie maat voor welsh a/ perfecte kinderpony( braaf, ideaal voor jonge kinderen/ wedstrijden gelopen, brave springer/ mooie leeftijd/ ook betuigd en met potentie: 1000 zal niet mistaan( als wedstrijden begonnen zijn stijgt waarde)

fleur: 1e premie/ leuke leeftijd/ interessante fokmerrie/ goede moeder/ bereden/ springpotentie/ zeer mooie maat/ leuk voor kinderen/ moet nog wel leren onder het zadel: 1100

Kaya: aparte kleur, zwart komt niet vaak voor bij welshen! mooie afstamming, moet nog wel groeien, interessant voor de fok, als ze bereden en betuigd is stijgt haar waarde stuk meer: 500

Marjon: vosmerrie/ wat ouder/ redelijke keuringresultaten/ niet groot voor welsh a/ goede moeder/ bereden: 900

De veulens van drachtige merries later voor ze naar de keuring gaan ongeveer 200 mits merries en braaf( papier, goede afstamming en schimmel of vos) Hengsten rond de 125

Ik ben trouwens geen expert,

ik kom snel weer langs

MisPeggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:36

Ik heb er ook een paar uitgekozen!

Winoa; mooie merrie/ 1 jaar/ 1e premie/ papieren/ goede ouders/ welsh B.. Moeilijk.. rond 450?

Pepper: papieren/ geen kruringsrelsutaten/ jong: 150?

Nina(van deze bladzijde) 2500 euro, M dressuur maar vrij pittig en kleine D pony.

Jane, geen wedstrijdervaring .. doet alles maar geen scores, geen papieren, erg jong maar das voordelig, leuke kinderpony maar voor fokker minder interessant: 700

baps : zonder papieren, zonder ervaring ,maar gouden karakter ongeveer 600 euro

Spirit: mooie merrie, ingereden en alles wel heel klein voor welsh a met papier: 600

Fleur: leuk voor de fokker/ goed op keuring/ mooie maat/ ingereden en veel toekomst: 1100 euro

Marjon: 13 jaar, vrij goede resultaten, niet voor echte beginners, wel mooie pony met papieren dus geschikt voor fok iets van 900 euries..

Aan meer waag ik me niet..

Wie wil Rusty taxeren?

Naam: Rusty( hij heet officeel anders)
Geslacht:Hengst
Leeftijd: 4 jaar en paar maanden
Hij heeft papieren, chip, en staat netjes op ijzers.
Geen hengstenstreken alleen als een merrie hengstig is moet je een beetje opassen. Hij loopt nu een klein jaartje onder het zadel en pikt alles snel op! hij springt een klein parcoursje en loopt een B proefje. hij heeft een paar keer een tuigje opgehad en word nu beleerd voor de wagen. hij is nog niet naar de keuring geweest. zal hij meer waard zijn als hij ruin is en wat is hij waard?oja hij loopt netjes nageeflijk en kan ook wijken. Binnenkort hebben we onze eerste wedstrijd. hij is laatst gemeten op maat van 1.17 nog net een A welsh. Boomproof je kunt een zeil naast hem laten klapperen of vuurwerk afsteken hikj schrikt niet. 99 % verkeersmak. het enigste wat hij eng vind zijn hele grote tractoren en vrachtwagens die veel lawaai maken

Ik heb toestemming gevraagd om een foto op iemand site te zetten zodat jullie het kunnen zien

http://groups.msn.com/paardenspelezjuud ... omemessage

groetjes martha

floorlayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:06

Ik heb helemaal geen verstand van waardes van pony's..

Nina: 2600( M dressuurpony, D pony, wel pittig)
Jane( bont, geen papier, jong, braaf, kan veel, 625 euries)
Babs: bont, geen papier, leuke leeftijd, gouden karakter, B pony: 600
Rusty: moeilijk.. als je naar de keuring gaat en hij goede premie haalt stijgt zijn waarde stuk meer.. dan kan hij namelijk ook dekken en leveren zijn veulens ook wat op. Mooie maat voor Welsh A, aparte kleur. Jong maar nog veel aan te leren, bereden en talent voor dressuur ik denk iets van 650?

Winoa: merrie/ jong/ geen dingen aangeleerd/ niet aardig tegen vreemden/ wel 1e premie: 300

Pepper: merrie/ veulen/ papier/ braaf: 175 ( leuke pony)

Fleur: schimmelmerrie, mooie leeftijd, braaf, bereden, papieren, keuringresultaten, mooie maat, goede moeder.. das moeilijk zeg. vergeef me als ik helemaal fout zit.. 950? ik bedoel ze is niet erg groot, loopt geen wedstrijden maar wel premies en fokmerrie..

Marjon: vos, 13 jaar, merrie, redelijke premies, bereden maar niet voor kleine kinderen, goede moeder, geeft mooie veulens, geen wedstrijden gelopen: 800

Kaya: leuke kleurtje voor welsh komt niet vaak voor, word grote maat welsh, papieren, veel talent, 2 jaar oud: ik denk dat 475- niet zal mistaan.

Ik moet gaan

_MelisDayka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:16

sanne
leeftijd: 13 jaar
hoogte: 1.13m(a-pony dus)
geslacht: merrie
Sanne is altijd een beetje koppig loopt op dit moment wedstrijdjes met me broertje bij de bixies, en heeft met mij nog in het B dressuur gekomen, en ze loopt ook nog zo af en toe voor de kar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IloveKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:15

zelf de 5 vorige pony's ook taxeren voor je je eigen pony plaatst A. U.B

Jennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:53

naam: Mistery
leeftijd: 11 jaar.
hoogte: 1.30
geslacht: ruin
karakter: is af en toe sloom, maar als hij in een goede bui is, kan hij echt supersnel gaan . Hij kan wel goed bokken. In de stal is het echt een lieverd. Dan kan je alles met hem. Hij zou het volgens mij echt super doen op keuringen, hij kan echt heel prachtig lopen.
Niveau: Kan rond de 1,20 springen en kan L dressuur.

Het is de bruine pony :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben niet zo goed hierin hoor, maar ik heb het geprobeert:

Nina: 2700
chesty:4500 plusmin.
nathalie : 2000
Chestnutlady: 2000 plusmin.
leunsveld gibby: 2000

floorlayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:03

welke pony's taxeer jij? ik bedoel er staan op deze pagina ook 5, en die van Mispeggy is ook nog niet getaxeerd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:58

Jennii, wat zijn de ouders?

Jennii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:07

De ouders Oei, weet ik eigenlijk niet :^) Ik heb de papieren niet, maar hij heeft ze wel Het is mn verzorgpony, dus de eigenaar heeft de papieren.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:41

Armanda schreef:
Wie bepaalt dat het niet mag . Ze zijn er echt, maar ze worden idd niet opgenomen in het stamboek.

Bont komt bij raszuivere Welsh pony's toch echt niet voor. Sabino wel, en soms zijn de sabino tekeningen zodanig, dat het lijkt alsof je met een bonte te maken hebt.

Maar echt bonte? Ahmenooitniet dat dat voorkomt!

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:18

bont komt wel eens per ongeluk voor bij de welsh maar ze mogen niet in het stamboek komen omdat de kleur niet erkend is,voor de rest mogen alle kleuren.
trouwens,bij raszuivere welsh pony,s komen ze wel degelijk voor,sabino ook maar meestal is het verschil toch redelijk duidelijk te zien.
overigens komt er heel weinig de kleur perlino voor,het lijkt een beetje op cremmello.

heb dit alles even uit het regel en fokvoorschriften gehaald(als toekomstig fokker zal ik het toch moeten leren)

wechelshof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:37

aan iedereen met een bonte welshkruising:

die kunnen wel officiele stamboekpapieren krijgen indien ofwel moeder,
ofwel vader gekend als welsh is en die dus welshstamboekpapieren heeft, gelijk welke sektie...

De bonte kan je namelijk inschrijven in het welsh partbred register bij
het moederstamboek in Groot-Brittanie. dit is een officiële dochterstamboek van de WPCS

dus : enige vereiste is dat 1 van de twee ouders een geregistreerde
welsh is

meer info gewenst ? stuur gewoon een PB'tje

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:54

jennii: Leuk beestje komt me bekend voor. (heeft hij wedstrijdervaring?)
Mijn schatting: 900 - 1100 euro

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:10

Naam: Dollands balito
Geslacht: Ruin
Ras + hoogte: Welsh Pony. 1.16m
Leeftijd: 3.5
Afstamming/Papier: Afstamming bekend, ook papier maar heb ik niet hier
Sport: Dressuur, en doet zn baan als kinderpony
Prestaties: geen
Afbeelding
Afbeelding
Voorste pony

Naam: Rosa van de tipsterweide
Geslacht: Merrie
Ras + hoogte: Welsh Pony. 1.20m
Leeftijd: 3
Afstamming/Papier: afstamming bekend papier heb ik hier niet
Sport: Net begonnen met opleiding tot kinderpony
Prestaties: geen

Afbeelding

Ik zal morgen of vanavond even anderen taxeren.

Jennii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:13

Cow_horse schreef:
jennii: Leuk beestje komt me bekend voor. (heeft hij wedstrijdervaring?)
Mijn schatting: 900 - 1100 euro

Uhh.. kan wel ik ken hem pas 1,5 jaar . Daarvoor had een andere vrouw hem. Ik weet niet wat ze met hem heeft gedaan :S