Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
inowa schreef:oke,en nu wat vraagjes van mij
pepper is vos geboren(haar vader en moeder ook)
draagt pepper dan het vos gen?
en ze is drachtig van een vos hengst met een vos moeder en palomino vader
pepper zelf is schimmel
hoe groot is de kans op vos dan?
zou wel leuk zijn een vosje te krijgen...
Muzefee schreef:Hmm, dat zijn 3 dezelfde tabelletjes, klopt niet denk ik?
inowa schreef:oke,en nu wat vraagjes van mij
pepper is vos geboren(haar vader en moeder ook)
draagt pepper dan het vos gen?
en ze is drachtig van een vos hengst met een vos moeder en palomino vader
pepper zelf is schimmel
hoe groot is de kans op vos dan?
zou wel leuk zijn een vosje te krijgen...
Muzefee schreef:Oké, maar gebasseerd op dat, dan is Boomer dus geen fokzuivere zwarte geweest?
Muzefee schreef:Oké, maar gebasseerd op dat, dan is Boomer dus geen fokzuivere zwarte geweest?
AniekR schreef:Muzefee schreef:Oké, maar gebasseerd op dat, dan is Boomer dus geen fokzuivere zwarte geweest?
Nee, een fokzuivere 'zwarte' kan wel bruine nakomelingen krijgen, maar geen voskleurige nakomelingen...
BlackDevils schreef:Heb het ook een beetje verkeerd gezegd zie ik wel; ik denk dat er veel A-tjes zijn die vrij zijn van heet Agouti-gen.
Natuurlijk zijn er ook bruine A-tjes.
Muzefee schreef:AniekR schreef:Nee, een fokzuivere 'zwarte' kan wel bruine nakomelingen krijgen, maar geen voskleurige nakomelingen...
Oké! Weet jij ook heel toevallig of er fokzuivere zwarte NWR/WPBR hengsten zijn? Coelenhage's Promise bijv. Weet niet of er nakomelingen van bekend zijn..
inowa schreef:dus eigenlijk zou ik moeten afwachtten tot het veulen komt..
en als het veulen vos geboren word en ook vos blijft dan is pepper dus heterozygoot voor schimmel....dus zal ze geen schimmel doorgeven
snap ik dat nu dan goed??
BlackDevils schreef:Promise heeft ook vos en palominonakomelingen en is dus ook niet fokzuiver.
Muzefee schreef:Vind dat wel jammer hoor, weinige zwarten. Ik had graag een zwarte NWR gehad, maar vrees dat ik dan aan het verfen moet.
@ Aniek, nee denk dat Promise dan inderdaad de enige was.
Muzefee schreef:Een hengst kiezen om kleur is zeker niet de intentie! Een goed paard heeft geen kleur, maar je hebt zo je voorkeur en als dat gecombineerd met andere fokdoelen behaald kan worden is dat áltijd leuk meegenomen.![]()