[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:26

vandaag had ik 2 lieve kleine kindjes op bezoek die wel al vaker kwamen mee rijden met de kar en lekker knuffelen met mijn merrie :)
maar vandaag was wel bijzonder de jongste van 4 had voor sinterklaas een cap gekregen dus ze wou graag rijden er had nog nooit iemand op mijn merrie gereden maar ja ze is wel heel braaf dus ach we proberen het wel :)
zadel erop moeder hield kind vast en ik pony en ze stapt erop en de pony gaat braaf aan de teugel lopen en doet alles super braaf :D heb het meisje nog uitgebreid uit kunnen leggen hoe ze de teugels vast moest houden en netjes rechtop zitten was ook haar eerste keer :)
hele trotse baas :D
wat zijn die kleintjes toch leuk :D

PaysBas

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 00:04

Fijne kerstdagen iedereen!

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 03:11

Afbeelding

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:18

Alvast een gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat we maar flink mogen genieten van de knappe welshjes en natuurlijk van de gezonde veulentjes!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:22

Same to you!

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:24

Daar is ie dan! Met mijn fokmerrie Maya's Martine op de voorpagina en nog veel meer.
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:33

Leuk Elfje! Helemaal vergeten om gebruik te maken van die actie! Ik ben wel benieuwd naar het artikel, is het in te scannen ☺️?

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 23:35

Ik heb het al gescand. :o Maar weet niet of ik de rest er een plezier mee doe om het hier te plaatsen. Weet trouwens niet of je het wel kunt lezen want maar misschien kun je het vergroten? Via pb of mail kan natuurlijk ook.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 03:06

Gelukkig nieuwjaar! Dat 2015 een mooi jaar mag worden!

Sanniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:24

Sorry dat ik hier zomaar binnen kom vallen, ben geen fokker heb nu voor de eerste en als het goed is laatste keer een welsh a veulen gefokt bij mijn eigen merrie :)

Nu is hij ondertussen ruim 6 maanden (ja was een laat veulen) en ben ik langzaam aan het zoeken naar een opfok/ groep kleine hengsten. Maar het is nog knap lastig iets te vinden.. Aangezien alles wat ik vind met grote paarden is. Nu dacht ik laat ik eens hier vragen wat hier geadviseerd wordt te doen met de hengstveulens. Ik denk dat de meeste van jullie ze zelf thuis houden/verkocht hebben maar als dit niet mogelijk is wat doen jullie dan met ze? . Uiteindelijk kan hij aan huis staan maar wil hem graag laten opgroeien met leeftijdgenootjes en niet alleen met zijn moeder.

Mijn vraag is dus hebben jullie tips over een opfok of wat jullie hier mee zouden doen? Bedankt alvast voor een reactie :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:36

Is er niet gewoon een groepje met shetjes met ruintjes ofzo waar hij bij kan? Mijn hengstje heeft altijd gestaan met een welsh A ruintje die 2 jaar ouder was, en samen dan gewoon tussen de grote paarden, ook hengsten, dat ging prima.

Sanniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:23

Toydoll schreef:
Is er niet gewoon een groepje met shetjes met ruintjes ofzo waar hij bij kan? Mijn hengstje heeft altijd gestaan met een welsh A ruintje die 2 jaar ouder was, en samen dan gewoon tussen de grote paarden, ook hengsten, dat ging prima.

waar ik nu sta niet. 1 shet en de rest zijn combi merrie met ruinen (grote paarden waar hij ook onder de draden door kan)
Maar als ik zoiets zou vinden is ook ideaal maar dat zie ik ook nergens..

lisawouda93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:09

Hoi sanniie in welke regio zoek je een plekje voor hem? (Of lees ik er over heen )

Sanniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:51

lisawouda93 schreef:
Hoi sanniie in welke regio zoek je een plekje voor hem? (Of lees ik er over heen )

Maakt me niet heel veel uit. Ik woon nu zelf in lunteren (Gelderland) werk in zaandam (noord holland) dat is natuurlijk het fijnst maar als ik verder moet rijden geen probleem! ;) en al is het Friesland als hij maar goed staat :)

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:57

Mijn a hengst veulen heeft gewoon in een opfok gestaan tussen de paarden veulens.

Wil je wat meer info.... Pb me gerust.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:34

Ik heb een vraagje viavia; Heeft er iemand een welsh veulen of jaarling over voor niet al te veel geld? Is voor een stalgenoot! Graag pb (merrie hengst)..
Gewoon voor bij een shettie gaat hier om een oude vrouw.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:20

Afbeelding

Schimpie (Lakeway's Glorious Hazel) moet nog twee maandjes en dan verwachten we haar 5de veulen, schiet alweer lekker op :-D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:43

Mooi buikje van schimpie. Mijne eind april en begin mei.

Afbeelding

Afbeelding

De jongste merrie is de uier al wakker geschoten.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:02

Nu al Cemlys ? Schimp heeft echt nog van die afgezogen lebbertietjes. Minipannekoeken :-D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:16

Van helemaal niks naar flapjes, is haar eerste veulen. Andere merrie zit er ook nog niets
Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:30

Sanniie schreef:
Sorry dat ik hier zomaar binnen kom vallen, ben geen fokker heb nu voor de eerste en als het goed is laatste keer een welsh a veulen gefokt bij mijn eigen merrie :)

Nu is hij ondertussen ruim 6 maanden (ja was een laat veulen) en ben ik langzaam aan het zoeken naar een opfok/ groep kleine hengsten. Maar het is nog knap lastig iets te vinden.. Aangezien alles wat ik vind met grote paarden is. Nu dacht ik laat ik eens hier vragen wat hier geadviseerd wordt te doen met de hengstveulens. Ik denk dat de meeste van jullie ze zelf thuis houden/verkocht hebben maar als dit niet mogelijk is wat doen jullie dan met ze? . Uiteindelijk kan hij aan huis staan maar wil hem graag laten opgroeien met leeftijdgenootjes en niet alleen met zijn moeder.

Mijn vraag is dus hebben jullie tips over een opfok of wat jullie hier mee zouden doen? Bedankt alvast voor een reactie :)

Neem even contact op met Tineke vd Weerd, die scharen dit jaar weer hengstjes in. Als je echt wil zorg dan wel dat je snel bent, want er is vaak meer vraag dan ruimte.
Hun land is hier pakweg een km of 4 vandaan en ziet er prima uit, Ik kan het aanraden en weet van iemand die er dit jaar 4 stuks heenbrengt.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:00

Bij deze,ivm m'n oproepje, die mensen zijn geslaagd voor een jaarlingetje.
Bedankt voor de reakties.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:37

Mijn hengst vandaag nog eens van dichtbij bekeken. Hij is nu 2,5, groeit nog lekker Door.

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:05

Mooie drachtige buikjes zie ik voorbij komen!

die groeit mooi uit Clemys, ga je er in 2016 mee naar de keuring?

Dilys groeit ook weer lekker, wordt in mei alweer 2 jaar en is 1m10 groot op het moment.
Begint eindelijk de buiging in haar hals te krijgen en wat welsher te staan als eerst. Krijgt een mooie dikke poep
Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:11

Misschien maar dat zien we dan wel. Moeilijk te zeggen.

Leuk hoofdje. Die is typisch welsh