[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:33

Dan is een kleurtje wel handig inderdaad, als daar nog eens kwaliteit en mooi karakter bijkomen is het helemaal super natuurlijk. Nee ik weet wel dat er kans is hoor, veulen van dit jaar kan mogelijk ook gekleurd zijn, maar het is geen teleurstelling als het niet zo is. Ik heb een kleurtje staan en daar ben ik heel blij mee :).

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:41

zitake schreef:
Dan is een kleurtje wel handig inderdaad, als daar nog eens kwaliteit en mooi karakter bijkomen is het helemaal super natuurlijk. Nee ik weet wel dat er kans is hoor, veulen van dit jaar kan mogelijk ook gekleurd zijn, maar het is geen teleurstelling als het niet zo is. Ik heb een kleurtje staan en daar ben ik heel blij mee :).

En nog mooi ook!

Maar er is ook niets mis met een schimmel. Dit jaar had Thunder bijna uitsluitend schimmelmerries te dekken, machtig gezicht hoor!Zo'n koppel van een kleine 20 stuks, en als je dan de wei in komt en ze kijken je aan met die stuiters van ogen. Daar kan geen lint tegen op hoor!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:45

regtur schreef:
zitake schreef:

En nog mooi ook!

Maar er is ook niets mis met een schimmel. Dit jaar had Thunder bijna uitsluitend schimmelmerries te dekken, machtig gezicht hoor!Zo'n koppel van een kleine 20 stuks, en als je dan de wei in komt en ze kijken je aan met die stuiters van ogen. Daar kan geen lint tegen op hoor!

Ik vind mijn 3 met stuiters van ogen al geweldig kijken als ik s avonds op stal kom, wat moet dat dan niet met 20 stuks zijn :D Hoeveel Thunder-veulentjes krijg je? En wanneer komt de eerste, ben heel erg benieuwd namelijk.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:58

regtur schreef:
T3mptati0n schreef:
Als ik de misschien aanstaande echtgenoot van Jolinda heb bekeken ben ik eruit wie het word :P heb er 2 op het oog, 1 is al bekend := de andere is idd ook een verrassing. Na de CHK even naar WW kijken. Als hij bevalt word hij het.

Heb al even via kleurgenerator bekeken welke kleur het kan worden en ben daar wel heel blij mee. Kwa gangen en hoofdje zou hij ideaal bij Jolinda passen, nou straks alleen karakter en bouw nog ff nachecken.

Als je een serie foto's van WW wilt zien kijk dan even hier op Bokt ITP : een jaar lang in the picture Zomerdijks Willie Wortel.
Als je in de buurt van Emmen woont, hij komt binnenkort nog niet zo ver daarvandaan te staan....

Oké kijk aan. Idd een ruitertje ervoor gevonden?

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:28

Iemand trouwens meer info over Foxhunter Pantheon? Lijkt me ook een erg goede aanstaande echtgenoot..

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:38

zitake schreef:
Nieuwe ruiter voor hem gevonden regtur?

Ik fok zowiezo niet op kleur, gaat niet zo makkelijk met twee schimmelmerries ;), voor mijn part kan er zelfs een paarse op ;).

hallo Ines , ik woon vlak bij Emmen ! Of ben je dat vergeten die paar keer dat je hier bent geweest haha

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:51

T3mptati0n schreef:
Iemand trouwens meer info over Foxhunter Pantheon? Lijkt me ook een erg goede aanstaande echtgenoot..

op de site van stal polhaar staat hij bij hengsten die ter dekking staan,weet alleen niet of dit recent is..
http://www.freewebs.com/stalpolhaar/

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:01

pietsie schreef:
zitake schreef:
Nieuwe ruiter voor hem gevonden regtur?

Ik fok zowiezo niet op kleur, gaat niet zo makkelijk met twee schimmelmerries ;), voor mijn part kan er zelfs een paarse op ;).

hallo Ines , ik woon vlak bij Emmen ! Of ben je dat vergeten die paar keer dat je hier bent geweest haha

Owwww ;) ik weet emmen eerlijk gezegd niet echt liggen, maar nu dus wel haha :D dus hij komt weer even bij jullie te staan?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:15

T3mptati0n schreef:

Daar is veel over te vinden (google, allbreed ed.) Hele bekende hengst. Volgens mij staat hij nog steeds bij Polhaar.
Laatst bijgewerkt door Girlgamer op 14-01-11 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:20

zitake schreef:
pietsie schreef:

Owwww ;) ik weet emmen eerlijk gezegd niet echt liggen, maar nu dus wel haha :D dus hij komt weer even bij jullie te staan?

Tssk en Emmen is nog wel zo'n mooie plaats. :D Waar zitten jullie precies Pietsie? En Regtur zat ook bij Emmen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:37

als er zoveel dichtbij emmen zitten moet ik ook maar eens een logeerpartij bij mijn oma regelen,kan ik wat mensen bezoeken..

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:44

In de buurt van Emmen zitten redelijk wat welsh pony fokkers :j

Pantheon staat idd. nog bij Stal Polhaar in Uelsen. Uelsen ligt bij Tubbergen nèt over de grens in DL en is ook goed te doen v.a. Emmen, Overigens erg leuk om daar eens te kijken, want ze hebben niet alleen leuke pony's (ook veel nakomelingen van Pantheon), maar ook een heel welsh pony café :)

Pantheon zelf is niet voor niets preferent ;)

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:07

pietsie schreef:

Owwww ;) ik weet emmen eerlijk gezegd niet echt liggen, maar nu dus wel haha :D dus hij komt weer even bij jullie te staan?[/quote]

Tssk en Emmen is nog wel zo'n mooie plaats. :D Waar zitten jullie precies Pietsie? En Regtur zat ook bij Emmen?[/quote]

ik zit in wachtum ong 14 kilometer van Emmen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:29

inowa schreef:
als er zoveel dichtbij emmen zitten moet ik ook maar eens een logeerpartij bij mijn oma regelen,kan ik wat mensen bezoeken..

of een logeerpartij hier, zit ook heel wat in de buurt en ook maar een goed uur van emmen dus.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:04

Jullie mogen allemaal bij ons komen logeren :') Zit ook ongever 13 km van Emmen af. In't mooie Erica.

Pietsie, komt WW bij jullie te staan?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:15

Stal Zomerdijk zit in Noordeinde. Dus dat is niet zo ver uit elkaar.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:35

Hallo!
Zat druk te zoeken, kwam toevallig hier en zie dat de verkoper van mijn nieuwe aanwinst ook bokker is :)
Heb een hengstje van Patrick gekocht.
Zag dat T3mptati0n ook nog niet een doorgewinterde kenner is, ik nog minder dus voel me niet zo alleen ;)
Ben helemaal enthousiast geworden dus ik wil ook graag mee gaan doen aan keuringen, als dat uberhaupt kan (zo'n leek ben ik dus). En zag dat er aangeraden werd eerst een paar keer te gaan kijken. Kan iemand mij vertellen wanneer de eerst volgende hengstenkeuring is en waar? :o

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:44

De eerst volgende hengsten keuring is al in februari, dus dat gaat niet meer. Wil je echt naar een hengsten keuring of een gewone keuring? De eerste gewone keuring is dacht ik begin april.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:47

Alleen om te kijken hoor! Dus zonder pony nog!
Waar zou die in februari zijn?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:53

Dat is in Ermelo. Moet je even kijken op http://nwpcs.nl, daar staat alle info.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:06

Hey vesceron, leuk dat ik niet meer de enige leek ben :+. Op de HCK, in februari in Ermelo gaan we wss een meeting houden. Word voor mij ook de eerste show van de welshjes.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:08

T3mptati0n schreef:
Hey vesceron, leuk dat ik niet meer de enige leek ben :+. Op de HCK, in februari in Ermelo gaan we wss een meeting houden. Word voor mij ook de eerste show van de welshjes.

weer 2 toekomstige vaste show/keuringsgangers erbij ?

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:09

yorick schreef:
T3mptati0n schreef:

Ik iig, wil graag meer leren over de 'welshwereld'. Ben écht een leek in zulk soort dingen. Heb altijd gezegd dat ik graag wil dat mijn merrie hopelijk wat predikaten gaat winnen. Én natuurlijk hopelijk in de sport gaat lopen.

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:39

Vesceron schreef:
Hallo!
Zat druk te zoeken, kwam toevallig hier en zie dat de verkoper van mijn nieuwe aanwinst ook bokker is :)
Heb een hengstje van Patrick gekocht.
Zag dat T3mptati0n ook nog niet een doorgewinterde kenner is, ik nog minder dus voel me niet zo alleen ;)
Ben helemaal enthousiast geworden dus ik wil ook graag mee gaan doen aan keuringen, als dat uberhaupt kan (zo'n leek ben ik dus). En zag dat er aangeraden werd eerst een paar keer te gaan kijken. Kan iemand mij vertellen wanneer de eerst volgende hengstenkeuring is en waar? :o

Hoi hoi ik heb familie van jouw hengst op stal staan! De moeder van jouw hengst is de oma van onze merrie!!! Gefeliciteerd met je aanwinst!!!

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:48

yorick schreef:
T3mptati0n schreef:

Ik hopelijk ook!
Ben een complete leek, heb me inmiddels een beetje verdiept erin en me wat laten vertellen door mensen die er dan wel iets vanaf weten, hoor zo veel in één keer dat ik nog geen idee heb wat ik allemaal moet doen ;)
Ben begonnen met me lid te maken van het NWPCS en dan het op naam zetten van de pony.
Verder is het nog een beetje onduidelijk voor me, maar dat komt goed :) Hij is nog maar 2 jaar (1,5 jaar officieel) dus heb nog wel even de tijd gelukkig! Ben nu lekker aan het frutten en genieten van hem :D

@ dion1anouk, wat leuk, familie!! Heb je een foto??