[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:27

patrick76 schreef:
T3mptati0n schreef:
Patrick76, had het gelezen dank je! Nu nog even flink sparen.... }:0

Edit; Het enige wat ze moeten kunnen is meestappen en netjes meedraven + zo sexy staan toch? Hoe leer je ze dit aan?

wel benieuwd eigenlijk hoe je op onze site terecht bent gekomen

Heel eerlijk gezegd weet ik het niet eens meer := . Volgens mij via de site van welsh stamboek. Heb echt geen idee :=

Inowa; Hoe is het met je neefje trouwens?

Pff voel me best wel dom soms haha, weet eigenlijk niks over keuringen enzo.

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:28

Gewoon een paar gaan bekijken. Veel zien en luisteren, daar leer je een hoop mee.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:36

mijn neefje doet het super,hij heeft de eerste operatie gehad,volgende week de tweede en laatste.
hij is in 2 dagen tijd 250 gram aangekomen.
is van de beademing en alles af en mag nu proberen zelf te drinken..
is ook al van de intensive care af

hij zal in elk geval erg snel thuis zijn

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:46

Phoe! Gaat echt super dus! Het is nooit leuk als zo'n lief klein onschuldig hummeltje in het ziekenhuis moet blijven na zijn/haar geboorte. Ben wel erg blij voor jullie dat het zo goed gaat met hem!

pitjebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:52

patrick76 schreef:
joostvangestel schreef:
patrick: nee, valt wel mee.

Maar bokt is niet bepaald een openbaar orgaan van de NWPCS en dus ook niet de FTC, dus stel je je vraag op de verkeerde plek. Op de site van nwpcs staat een functionarissenlijst, sta ik ook bij. Een telefoontje doet wonderen, ik ben niet zo'n vervelende vent ;)

En verder is het gewoon waar dat de afstammingen van de hengsten bekeken worden, maar dat het er niet toe doet wie de eigenaar is. Foktechnisch gesproken doet de tweebener naast de vierbener er helemaal niet toe.

Ik ben op bokt op persoonlijke titel, al bijna 10 jaar.

kan aan mij liggen maar volgens mij suggereer ik nergens dat er naar fokkers of eigenaren wordt gekeken. Maar nu je er zelf over begint . . . . . .

Zijn er hier op bokt ook welsh kenners die op persoonlijke titel, op basis van de afstamming, al een lijstje met favorieten hebben. Ik reken mij niet tot de kenners maar vind de hengst Voermanhof Quicksilver interessant gefokt.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:03

14 drie jarigen voor de 2e bezichtiging en 6 a 7 goed te keuren

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:04

Ik ben erg nieuwschierig naar de Criccieth Hywel x Revel Humming Top. Een hengst die op papier perfect bij mijn ponies past. Ik ben echt heel benieuwd hoe hij is. Over het algemeen passen Shorebrook ponies wel erg in mijn fokkerij ideeen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:06

Daar ben ik ook benieuwd naar, Shore brook heeft zowiezo leuke pony's altijd, maar is er eentje die ik jammer genoeg niet kan gebruik of toch niet onmiddelijk.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:11

Hij kan wel op Pascha toch? Is die trouwens drachtig? Niet toch? Ben het alweer vergeten, sorry.
Ik zou graag een veulen willen van jouw Beyonce en mijn Hy Fidelity :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:18

Alles kan, maar daarvoor moet ik eerst de hengst zien, zal iets heel anders zijn dan pascha denk ik. Ze is inderdaad drachtig dit jaar (van Pendragon). Beyonce wordt dit jaar gedekt, door wie blijft nog even een verassing, heb er wel een paar op mijn verlanglijstje staan, voor haar heb ik iets heel specifieks voor ogen en als ik iets in mn hoofd heb, dan wordt het meestal dat :). Pascha wordt dit jaar niet gedekt denk ik, nog niet onmiddelijk iets gezien voor haar, maar ook nog niet echt in verdiept. Ik wil in principe kunnen aanhouden wat ik krijg, dus voorlopig even rustig aan.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:40

Zitake; Ben je van plan om de veulen(s) van Yonce en Pascha te houden of fok je voor de verkoop?

Zijn welshjes net zo slecht te verkopen als paarden tegenwoordig of is er nog wel interesse in de welshjes?

Wie gaan er trouwens allemaal op vrijdag naar de HCK? Ik denk dat ik alleen op de vrijdag ga...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:42

alles is op het moment slecht te verkopen in verhouding.
de hele paardenhandel loopt niet zo best...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:43

Ben van plan ze te houden als ik het is wat ik wil ;). Ik fok in elk geval niet voor de verkoop, maar denk moest er iets weg moeten dan zijn ze ook wel verkoopbaar, en als er een yonce veulen weg moet, dan zijn er ook wel kandidaten (en vrienden van mij wil ik eigelijk ooit nog een veulen van Yonce cadeau doen ;)). Dus we zien wel, is moeilijk te zeggen zo nu.

Gaat met de welshjes volgens mij net zo slecht als met de paarden hoor.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:46

Als ik de misschien aanstaande echtgenoot van Jolinda heb bekeken ben ik eruit wie het word :P heb er 2 op het oog, 1 is al bekend := de andere is idd ook een verrassing. Na de CHK even naar WW kijken. Als hij bevalt word hij het.

Heb al even via kleurgenerator bekeken welke kleur het kan worden en ben daar wel heel blij mee. Kwa gangen en hoofdje zou hij ideaal bij Jolinda passen, nou straks alleen karakter en bouw nog ff nachecken.

pitjebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:59

T3mptati0n schreef:
Als ik de misschien aanstaande echtgenoot van Jolinda heb bekeken ben ik eruit wie het word :P heb er 2 op het oog, 1 is al bekend := de andere is idd ook een verrassing. Na de CHK even naar WW kijken. Als hij bevalt word hij het.

Heb al even via kleurgenerator bekeken welke kleur het kan worden en ben daar wel heel blij mee. Kwa gangen en hoofdje zou hij ideaal bij Jolinda passen, nou straks alleen karakter en bouw nog ff nachecken.

Cordial's Torino in Nieuw Amsterdam al bekeken

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:20

Welshhandel slecht? ligt er maar aan wat je wilt verkopen. Het is net als met de paarden, het slechte en matige spul is moeilijk te verkopen. Iets aparts of gewoon iets goeds is nog steeds goed te verkopen hoor. Soms wel een beetje geluk nodig maar wij hebben alles gelukkig nog steeds goed kunnen verkopen.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:20

ik ben ook erg benieuwd naar verschillende 3 jarige a hengsten!

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:29

cuneracobs schreef:
ik ben ook erg benieuwd naar verschillende 3 jarige a hengsten!

zoals? en vanwaar de interesse in A hengsten?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:46

een liefhebber heeft toch interesse in alle secties? En de handel slecht valt wel mee toch? Laatste maanden meerdere pony's verkocht ook naar het buitenland toe. Als de kwaliteit er maar is wordt je ze wel kwijt en ook voor goede prijzen zo blijkt.
Laatst bijgewerkt door patrick76 op 13-01-11 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:46

T3mptati0n schreef:

Meestal doen wij het precies in omgekeerde volgorde. Ik fok liever een goede pony dan 1 met een mooi kleurtje.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:47

pitjebell schreef:
T3mptati0n schreef:

Cordial's Torino in Nieuw Amsterdam al bekeken

Heb 'm idd al bekeken. Mooie hengst, maar niet mijn type.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:47

Girlgamer schreef:
T3mptati0n schreef:

Meestal doen wij het precies in omgekeerde volgorde. Ik fok liever een goede pony dan 1 met een mooi kleurtje.

Daarom zeg ik, als zijn bouw en karakter in mijn ogen niet bij haar passen word hij het niet. :)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:48

Girlgamer schreef:
T3mptati0n schreef:

_/-\o_ +:)+ _/-\o_ +:)+

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:49

patrick76 schreef:
een liefhebber heeft toch interesse in alle secties? En de handel slecht valt wel mee toch? Laatste maanden meerdere pony's verkocht ook naar het buitenland toe. Als de kwaliteit er maar is wordt je ze wel kwijt en ook voor goede prijzen zo blijkt.

liefhebbers idd.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:50

Maar uh Pitjebell, de meeste nieuwkomers stellen zich even voor en aangezien er in uw (heb geleerd ouwe mensen met u aan te spreken) profiel weinig te vinden is, ga uw gang