[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lisawouda93

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 08:04

Bij Linda ligt nu op het moment de focus op de grote paarde. Maar daar doet ze het ook goed.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:02

Lisa, ze zat van oorsprong toch ook in de springsport?
En inderdaad, als je daar nog handig in bent, dan zal een groot paard trainen meer opbrengen dan een leuk A-tje in de stal ;)

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:18

Even een vraagje hier :D

Vinden jullie Paulientje drachtig lijken?
Volgens de fokker is ze niet drachtig, maar mijn mama vindt haar toch wel echt wat dikjes.

Is het normaal voor een 2,5j of lijkt dit toch verdacht? :D Ik zelf denk dat het gewoon het Welsh type is dat naar boven komt....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lisawouda93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:10

Linda zit ook in de spring sport om dat ze een collage nu ook spring paarden heeft staan bij haar. Hoe het helemaal zit weet ik ook niet.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:35

Michelle, ik durf het niet te zeggen. Maar mijn veulen heeft voor haar doen ook zo'n lekkere buik. Je kunt er weinig van zeggen. In het DBT heb je zelf ook gezien dat het enorm lastig in te schatten is. Enige uitsluitsel: scannen.

Ik ga volgende week woensdag voor controle. Merrie is al een tijdje zichzelf niet. Is 3 weken weg geweest voor beleren, behoorlijk vermagerd en blijft nu kwakkelen. Mist kracht, mist conditie en energie. Ze eet wel, geen koorts, niet vuilen. Maar het zit me niet lekker dus ik ga dingen uitsluiten. Kan een combinatie zijn, maar na 2 maanden had ze al veel meer bij moeten komen. En zwaar vermagerd is ze niet, maar van haar keuringsconditie is niets meer over en zelfs met haar wintervacht zie je de arme bespiering en haar heupen. Eerst maar kijken of het veulen nog goed zit, en anders maar eens een bloedonderzoekje of wat preparaten erin.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:24

FrieseMenner schreef:
Klopt helemaal regtur. Wij hebben haar afgelopen februari aangekocht, en ze is in april naar ons toe gekomen. Ze stond toen officieel niet te koop, maar had toendertijd een tweetal andere pony's geadverteerd op mp waarvan een me ook erg aansprak. Die merrie was toen al snel verkocht, maar bood toen deze aan. Ze sprak me al vanaf het begin aan, en nog steeds erg blij met haar! Ze heeft ondertussen ook al veel pony's verkocht ja, ze had laatst ook een palomino te koop maar ik weet dan niet welke dat was? Linda heeft ook een merrie bij ons laten dekken, die ook weer bij Patries Kok van de Peacockstud vandaan kwam. Kleine wereld inderdaad...

[ Afbeelding ]

Dat was Gleiniant Saffron, en Pontgam Alanah heeft ze verkocht en Zomerdijks Lilian. Allen voor de sport/kinderponies. Dat betekent dan dat ze ws alleen nog een witte merrie heeft, ben even de naam kwijt, naast Victoria.

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:31

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Heb wel een filmpje, zal eens kijken of ik die kan plaatsen.
Wat een mooie palomino Michelle, prachtige kleur! Tja, drachtig of niet is altijd moeilijk. Mijn merrie zit momenteel ook behoorlijk in de sportconditie, maar als alles nog goed zit moet ze toch al 5 maanden drachtig zijn haha.

Ander vraagje. Ik denk dat ik haar dit jaar bij een andere hengst breng. Mijn fokdoel is denk ik geheel anders dan de meeste fokkers die hier zitten, ik kijk voornamelijk sportgericht. De merrie heeft veel lengte, dit wil ik er ook inhouden. Daarnaast een goede, correcte beweging, hier wil ik absoluut niet op verliezen. Mooi hoofd, ook hier wil ik niet op verliezen maar speelt een minder belangrijke rol. Merrie heeft tevens een mooi front en voldoende bot. Kleur onbelangrijk, maar bij hengsten met dezelfde kwaliteiten kies ik eerder voor een kleurtje! Kortom; ik zoek een hengst met lengte, veel beweging zonder te verliezen op de rastypische kenmerken. Heb reeds een aantal hengsten in mijn hoofd, maar verneem graag welke hengst jullie adviseren!

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:37

regtur schreef:
FrieseMenner schreef:
Klopt helemaal regtur. Wij hebben haar afgelopen februari aangekocht, en ze is in april naar ons toe gekomen. Ze stond toen officieel niet te koop, maar had toendertijd een tweetal andere pony's geadverteerd op mp waarvan een me ook erg aansprak. Die merrie was toen al snel verkocht, maar bood toen deze aan. Ze sprak me al vanaf het begin aan, en nog steeds erg blij met haar! Ze heeft ondertussen ook al veel pony's verkocht ja, ze had laatst ook een palomino te koop maar ik weet dan niet welke dat was? Linda heeft ook een merrie bij ons laten dekken, die ook weer bij Patries Kok van de Peacockstud vandaan kwam. Kleine wereld inderdaad...

[ Afbeelding ]

Dat was Gleiniant Saffron, en Pontgam Alanah heeft ze verkocht en Zomerdijks Lilian. Allen voor de sport/kinderponies. Dat betekent dan dat ze ws alleen nog een witte merrie heeft, ben even de naam kwijt, naast Victoria.

Ja, dat klopt inderdaad. Ze heeft nog een witte merrie lopen, liep afgelopen jaar een schitterend hengstveulen bij. Deze merrie komt dus ook bij Patries vandaan, heet volgens mij Santeilo Avril als ik me het nog goed herrinner. Deze merrie is drachtig van mijn Twisthoeve's (G) Rhydaman. Ik weet dat ze ook te koop stond, maar geen idee of ze reeds verkocht is.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 00:00

Lisan wat balen, hopelijk kom je erachter wat het is en is ze snel de oude. Zoiets is echt lastig.

Ik vind t buikje wel meevallen. Dan zou mijn merrie EN mijn veulen drachtig moeten zijn van een tienling. :+

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 00:38

Caesar, wat jammer zeg dat ze nu zo slecht in haar vel zit. Ik hoop dat het onderzoek al bij al nog meevalt!

Toch even de situatie nagevraagd bij de vorige eigenaar van paulientje. Blijkbaar toen ze haar kochten met een hele hoop andere welshjes (20), is ze wel gedekt geweest (17/07/2014). Al deze welshjes zijn midden augustus gescand geweest en 5 waren leeg gescand, waaronder paulientje. Ik ga haar toch maar wat ok het oog houden dan...

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:23

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:34

Michelle, wat een popje zeg! Leuk topic heb je gemaakt. Hopen dat ze inderdaad gust is dit jaar, of zou je het niet erg vinden? Voor de zekerheid zou je haar altijd even kunnen laten scannen natuurlijk.. maar afwachten kan natuurlijk ook :). Evengoed is ze gewoon welvarend, haha.

Topic van Bibi ziet er ook goed uit Bellarose! Knap pony'tje.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 08:22

Dat was in Bodegraven of niet? Zag op fb al foto's voorbij komen. Ziet er goed uit! als ik dat zie krijg ik ook kriebels maar echt geen tijd en nu loopt ze ohz.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:36

Was er hier nog iemand op zoek naar een zwarte a merrie? Zie er net een op fb voorbijkomen bij leybucht.

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:35

Ja, ik was opzoek voor een kennis. Deze is reeds voorzien. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:18

Vanavond afscheid moeten nemen van ons 8 maanden oude veulen Jive. Helaas door een noodlottig ongeluk om het leven gekomen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:38

Jeetje Diane das bah, wat is er gebeurd? Sterkte!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 01:03

Hij heeft hoogstwaarschijnlijk een schop tegen zijn hoofd gehad.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 01:03

Veel te vroeg. Had zoveel plannen met hem

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:39

Arme kleine man. Hij was zo stoer. Ik ga hem ook mossen. Hij liep altijd te rotzooien. Zo'n clown :(

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:40

Diane, heel veel sterkte! :( moet verschrikkelijk zijn...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:48

Jeetje Diane, wat verschrikkelijk!! En nog zo jong... Je weet dus niet 100% zeker wat er gebeurd is?
Sterkte!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:00

Oh wat rot zeg! Sterkte...

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:55

Knuff Mel.
Bedankt voor jullie lieve berichtjes.
Nee Melanie heeft hem gevonden, toen was het net gebeurd.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:20

ahh gatver sterkte !