[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FrieseMenner

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:57

Zo ver gaat mijn planning nog niet.. :P Maar maart is wat mij betreft prima, misschien april/mei zodat we dan ook de (eerste) veulens mee kunnen pakken? :) Door de week is voor mij sowieso geen optie, voorkeur voor de zaterdag maar zondag is evt. ook prima.

Op de HK ben ik ook aanwezig, dus lijkt me ook een prima plan om dan nog eea te bespreken!

bacardi02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:55

Als het mag zou ik ook graag mee willen op stalbezoek.
Kom uit Groningen.

Ga ook naar de hengstenkeuring!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:03

Je kunt wel met mij mee

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 10:16

Peacock Stud staat ook zeker op mn verlanglijstje. We gaan ook een kijkje nemen bij de IBOP. Verder nog anderen die daar naar toe gaan?

@Friesemenner: Toch wel de smaak van het fokken te pakken gekregen?

@Marleen: Mooie valk! Wat zijn je plannen met hem?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:26

Ik ga volgende week weer eens bij peacock buurten :)

Mijn 2jarige hengst samen met zn maatjes deze morgen
Afbeelding

Hele slechte kwaliteit maar dit is lekker voor de kachel vanuit het raam gemaakt haha

bacardi02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:03

Cemlys schreef:
Je kunt wel met mij mee

Dat zou top zijn!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 01:30

Ja PCS ben ik ook benieuwd naar. Mede vanwege het Arwr-bloed op stal daar

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:41

@PaysBas De focus ligt nog altijd op het gebruik, de mensport. Heb er sinds september weer een nieuwe schimmel ruin bij, namelijk de 7 jarige ruin Vechtzicht's Hyperion(Friars Divine Spirit x Vechtzicht's Hylight) Helaas zijn we 3 weken geleden onze andere merrie verloren, waardoor mijn 4,5 jarige Welsh merrie nu alleen staat. Vandaar dat we rustig aan het rond kijken zijn voor een (bij voorkeur drachtige) Welsh A merrie. We zoeken dus een mooie fok/show/gebruikspony, maar voornamelijk een gezelschapsmaatje voor mijn merrie!

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:49

MarleenvdB schreef:
Jammer dat jullie allemaal zo ver weg zitten! Ik zit in het Zuiden van het land!

Hier nog een foto van mijn nieuw aanwinst <3
Dit was vorige week vrijdag, de eerste dag bij mij!

(Paint heeft mijn foto verpest ;( Nou is ie zo korrelig. Maar ik zit niet op mn eigen laptop op hem mooi kleiner te maken :') )

[ Afbeelding ]

wauw wat een mooie pony !! <3

lees trouwens nog trouw mee hoor... heb zelf alleen niet veel te vertellen...
we hadden ook even een tijdje geen welshjes meer :o

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:12

Friese menner ik heb een hele mooie onbeleerde schimmel merrie van zeven jaar. Van ysselvliedt Sven. Ze is niet drachtig.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:47

@FrieseMenner: Ysselvliedt Sven loopt bij Jannes Kinds in het vierspan als ik het goed heb.
Bij ons is mennen ook de hoofdreden.

Wat een heerlijk uitzicht zo over een weiland met Welshjes en een groter formaat!

Bij Peacock staat de moeder van onze voorl. keurmerrie die weer gefokt is door Rivendell. Klein wereldje zo ;-)

Zo het is aardig koud :brr: aan het worden, wij zijn er aardig blij mee +:)+ en ook lekker druk in het werk.

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:47

Bedankt voor het meedenken, heb al vele pb'tjes gehad ook. Momenteel zijn we thuis aan het overleggen over een mooie 5 jarige stermerrie.

Mijn merrie is een Peacockstud fokproduct. Ze komt uit de, reeds naar Duitsland verkochte, Vechtzichts Hy Fidelity en de hengst Nicton Carreg, die nog op de Peacockstud verblijft! Tevens staat daar ook de vader van ons merrieveulen van dit jaar, namelijk Serock Fairy Arwr. Lijkt me leuk om daar te gaan kijken!

Even een andere vraag aan jullie. Via een kennis kreeg ik de vraag of ik ook een mooie zwarte merrie/ruin of evt. hengst weet. Welsh papier, brede bles en voorkeur voor 4 x wit. Voorkeur 3 t/m 6 jaar, tussen 118 en 123. Weet of heeft iemand van jullie een staan?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:57

Henk roel krol had geloof ik een zwarte betuigde merrie te koop.

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:02

Nee, dat is een donker bruine en die is te oud (Ze zoeken echt tot max. 6/7 jaar.)

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:16

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:53

Vandaag zou ik met paard en al langs wat ouderen gaan als zwarte piet. Alleen werd het de auto aangezien mijn trouwe Amerigo mij schrikwekkend vond. Altijd zo mak, maar een verklede ik kon ik haar niet verkopen. Na lang spreken heb ik beide monsters even kunnen aaien.

Afbeelding

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:58

Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:47

FrieseMenner schreef:
Bedankt voor het meedenken, heb al vele pb'tjes gehad ook. Momenteel zijn we thuis aan het overleggen over een mooie 5 jarige stermerrie.

Mijn merrie is een Peacockstud fokproduct. Ze komt uit de, reeds naar Duitsland verkochte, Vechtzichts Hy Fidelity en de hengst Nicton Carreg, die nog op de Peacockstud verblijft! Tevens staat daar ook de vader van ons merrieveulen van dit jaar, namelijk Serock Fairy Arwr. Lijkt me leuk om daar te gaan kijken!

Even een andere vraag aan jullie. Via een kennis kreeg ik de vraag of ik ook een mooie zwarte merrie/ruin of evt. hengst weet. Welsh papier, brede bles en voorkeur voor 4 x wit. Voorkeur 3 t/m 6 jaar, tussen 118 en 123. Weet of heeft iemand van jullie een staan?

Ik heb de merrie en veulen op de keuring gezien dit jaar dacht ik, komt me in ieder geval bekend voor.

Hier nu een jaarling van nicton carreg, die erg mooi ontwikkeld, en een bijna 3 jarige zwarte hengst van serock fairy arwr uit een sb chin chin merrie.

leybucht had een mooie zwarte te koop van llewelyn, maar dat was nog maar een jaarling volgens mij

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:48

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:35

Ja klopt Cemlys, ze zijn beide naar Gieten geweest. Het veulen is inmiddels verkocht aan een particulier in Lelystad. Mijn merrie is nu drachtig van mijn eigen valk hengst Twisthoeve's (G) Rhydaman en ik heb dus hopelijk begin juni een geheel eigen gefokt veulen!

Afbeelding

X

Afbeelding

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:42

Vind die valk echt super!
Jammer dat het een a-tje is ;-D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:05

Mooie merrie is het

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:10

FrieseMenner@ Die merrie heb jij toch van Linda Knap gekocht? Daar komt onze Gucci ook vandaan.Ik denk dat zij na een vliegende start, met mooi basismateriaal, nu haast geen ponies meer over heeft. Behalve dan de palomino merrie Farmroad Victoria, waar haar dochtertje op rijdt.
Het is inderdaad een heel klein wereldje....

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:22

Klopt helemaal regtur. Wij hebben haar afgelopen februari aangekocht, en ze is in april naar ons toe gekomen. Ze stond toen officieel niet te koop, maar had toendertijd een tweetal andere pony's geadverteerd op mp waarvan een me ook erg aansprak. Die merrie was toen al snel verkocht, maar bood toen deze aan. Ze sprak me al vanaf het begin aan, en nog steeds erg blij met haar! Ze heeft ondertussen ook al veel pony's verkocht ja, ze had laatst ook een palomino te koop maar ik weet dan niet welke dat was? Linda heeft ook een merrie bij ons laten dekken, die ook weer bij Patries Kok van de Peacockstud vandaan kwam. Kleine wereld inderdaad...

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:39

FM; wat een mooie merrie! Heb je daar ook film materiaal van?

Linda knap had inderdaad leuke pony's maar volgens mij focust die zich nu weer meer op de grote paarden.