[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:24

Ik wil er gerust een dag voor uit trekken hoor, dat is geen probleem. Dan is het inderdaad leuk om een dagje in te plannen en meerdere te bekijken. Het lijkt mij erg leuk om dat te doen! En al zijn het maar 6 ponies, ik vind het gewoon leuk om door iemand anders ogen te kijken naar bepaalde types en ponys. Dus ik ben voor!!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:50

Zullen we een lijst maken van fokkers die mee willen doen?
Lijst kopiëren en je naam en plaats erbij zetten.
Zo kunnen we kijken welke locaties bij elkaar in de buurt zitten.
Ik zou het leuk vinden als mensen bij mij komen kijken en wil ook graag bij anderen kijken

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:02

Leuk hoor. Zou wel willen, maar gaat helaas niet.
Hoop op een verslagje veel foto' s :-)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:16

Ik wil me graag aanmelden als bezoeker :D

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:21

Leuk ik wil graag mee :D
bij mij is niet de moeite haha met 2 welshjes haha ;) hoewel we wel zo'n 45 paarden hebben maar ja dat is voor de welsh fokkers niet interessant ;)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:30

Ik wil ook graag als bezoeker mee!
Denk dat er bij ons niet veel te kijken valt. Op dit moment 2 nwr merries en 1 nwr veulen, en 1 welsh a merrie en 1 welsh a veulen op stal. En dan nog een 2,5 jarige nwr merrie en 3,5 jarige nwr hengst op een andere stal.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:18

Ik zit vlakbij Amsterdam. Ik heb nu zo'n 14 ponies lopen. Jenny heeft ook zat moois om te bekijken.

lisawouda93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:24

Ik meld me aan als bezoeker. En misschien nog een iedee om te gaan carpoolen als het veder woord.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:27

ik kan hier in het noorden nog wel wat stalbezoekjes regelen eventueel. anders moeten we even een lijst maken met stallen die we willen bekijken, welke mensen meewillen,... hier staan er thuis 6 dus, hier een minuut of 10 vandaan nog een fokker of 2.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:57

Prima, de genoemde stallen lijken me erg leuk! Ik ken er al een aantal van naam dus ben ik erg benieuwd naar.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:27

Ok dus dan hebben we:
Stal cemlys
Stal zomerdijk (regtur, Noordeinde)
Stal rivendell (Amsterdam)

Trouwens wel even kijken nu met de vogel griep

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:37

Rivendell schreef:
Ok dus dan hebben we:
Stal cemlys (Groningen)
Stal zomerdijk (regtur, Noordeinde)
Stal rivendell (Amsterdam)

Trouwens wel even kijken nu met de vogel griep

Als iemand interesse heeft kan ik vragen of kastanjehof en windhoek ook interesse hebben, dat zit nl vlakbij mij.
Hier geen vogelgriep voorlopig

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:06

Ik zit een paar km buiten de tien km zone.
Kasranjehof en windhoek lijkt mij ook leuk.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:18

@dubio: zijn de welsh b hengsten weg Jullie hadden er twee dacht ik?

Ik zou graag mee willen om te kijken, meer kennis op te doen etc. maar ben te data afhankelijk en aan een misschien heeft niemand wat. Wordt hier een verslagje geplaatst?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:19

mss is het handig een gesloten facebookgroep te gebruiken bv, dan kunnen daar de verslagjes en lijsten op? is dat een idee?

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:00

Ik wil ook weer even inhaken. Wat Ceasar zegt mbt het opgroeien met de pony's herken ik helemaal. De rest van de familie vind het leuk, maar heeft er verder niets mee en ik ben er dan ook niet mee opgegroeid. Heb inmiddels tal van stallen & stoeterijen gezien, maar het blijft lastig om je er actief in te verdiepen als 'beginner'. Inmiddels heel wat wijzer geworden, maar dat is slechts de basis. Mijn inziens leer je ook vooral door te doen, na een aantal stallen te hebben bekeken weet je al gauw wat voor type je aanstaat. De perfecte moet nog geboren worden, en daarom is het denk ik ook belangrijk om je gevoel te volgen en je niet al te veel te laten beïnvloeden door de smaak/ideeën van anderen.

Het lijkt mij ook wel leuk om eens wat informatie en ideeën te wisselen. Jullie zijn hier ook van harte welkom, al lopen hier maar 5 pony's.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:09

Gaan jullie niet naar de bijeenskomsten van de stamboeken of bv vriendenkring, dan heb je ook altijd kans je erin te mengen. ook jong welsh nederland (al weet ik niet in hoeverre daar nu veel mee gedaan wordt). tussen de oudere generatie mengen vind ik ook wat moeilijk hoor. aan de andere kant, je hoeft maar zo even te bellen bij een fokker en je bent welkom om langs te gaan.
heuvelrug wil ik ook nog eens doen, en peacockstud staat binnenkort weer op het programma. Jenny haar Dewi ben ik heeeel erg benieuwd naar

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:26

Heuvelrug heeft hele mooie ponies. Daar wil ik ook graag heen.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:48

Ik zou ook graag aansluiten bij zo'n tour!

Ik ben vooralsnog gebruiker en geen fokker, maar merk wel dat mijn ideeën over wat ik voor type wil hebben compleet veranderd zijn tussen m'n eerste en m'n laatste aanschaf. Zo leer je gaandeweg wel wat bepaalde 'uiterlijke' eigenschappen voor invloed/effect hebben op je gebruiksdoel. :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:53

Ik ben benieuwd naar in hoeverre je type dan veranderd is ivm je gebruiksdoel, ik snap wat je bedoeld, maar ben nieuwsgierig welke dingen voor jou dan bepalend zijn.
wordt een aardig groepje als ik het zo lees :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:15

Heuvelrug lijkt mij inderdaad ook erg leuk! Wat mij betreft pikken we een dag in de kerst vakantie? Ik heb dan 2 weken vrij en wel wat dingen staan, maar is voor mij wel mogelijk. Je ziet dan wel de meeste in winterjas maar anders een dag in voorjaar plannen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:16

kerstvakantie weet ik niet of dat voor mij lukt, helaas geen vrij en de feestdagen in belgie bij familie. weekenden lukken meestal wel

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:32

Ik ben ook meer een gebruiker dan fokker. Mijn eerste aanschaf was de valk hengst Twisthoeve's (G) Rhydaman, gekocht om zijn prachtige kleur, goede karakter & mooie koppie. Niet wetende dat hij een mooie rastypische hengst is, goed is gefokt is en tevens erg mooi fokt. De laatste jaren ook wel aardig geselecteerd op gebruikspony's. Ik vind beweging erg belangrijk, maar wil ook niet inleveren op rastypische kenmerken; mooi hoofd, front etc. Daarnaast kijk ik ook naar halsaanzet, bot etc. Het totaalplaatje moet kloppen!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:29

ik ben ook totaal geen fokker en denk ook niet dat ik dat ooit word heb zelf 2 totaal verschillende welshjes maar vind het wel interessant om te zien wat de fokkers hebben en wat er allemaal rond loopt haha :)

mijn merrie liep dit jaar in Kootwijk mee bij de 3 jarige en daar vond ik zoveel verschil zitten tussen de rest en die van mij heel raar maar ik noem mijne altijd net een kleine KWPNer omdat het echt het smalle en anders type is als wat ik daar zag.
ben dan ook benieuwd wat jullie allemaal hebben lopen :)

Nu ik 2 type welshjes heb weet ik wel wat ik liever voor de kar heb en wat fijn werkt je leert ook door ermee bezig te zijn
Ik weet in ieder geval wel wat ik weer zal kopen als ik wat nieuws zoek :)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:29

Cemlys: Als je Azia en bijv Bibi (en Femke) in mijn profiel met elkaar vergelijkt zie je het direct. Ik ging eerst voor de leuke kleur en het lieve koppie, Bibi heb ik uitgezocht om haar brede borst, stevige benen en motor achterin. Azia heeft een super lang strekkend voorbeen, waar ik op viel. Bibi een goede sterkte achterhand. Dat blijkt voor mennen veel noodzakelijker, ze kan veel meer kracht zetten dan Azia :)