[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:02

T3mptati0n schreef:
regtur; jullie zijn toch de eigenaar van WW, of ben ik nou helemaal in de war?

Bingo!
Maar naast WW hebben we nog meer hengsten.Misschien omdat we niet veel showen is dat niet zo bekend. Afgelopen najaar hebben we een hele mooie palomino hengst gekocht, die qua fokrichting helemaal ons type is. Veel bot, mooi hoofdje, goede bovenlijn, EN hele sterke bewegingen.Hij heeft op de Westonstud gestaan en daar hele mooie veulens gegeven. We denken dat we met deze hengst wel een poosje vooruit kunnen, ook gezien de veulens die hij al gaf uit verschillende types merries.
vaderlijn : Criccieth, moederlijn: Blackhill.

Deze en Willie Wortel zijn onze dekhengsten voor 2011, de rest, jong en oud, daar hopen we een goed plekje voor te vinden.

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:51

Regtur heb je foto's van drummer boy? Is mss wel wat voor mn 3 jarige?

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:19

Ben idd ook wel benieuwd naar Drummer Boy. WW wordt denk ik jolinda haar aanstaande echtgenoot :P Zou ik 'm een keer mogen komen bekijken enzo?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:00

zitake schreef:
Regtur heb je foto's van drummer boy? Is mss wel wat voor mn 3 jarige?

Ik heb (nog) niet veel foto's van hem, zal wel even zoeken.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:00

T3mptati0n schreef:
Ben idd ook wel benieuwd naar Drummer Boy. WW wordt denk ik jolinda haar aanstaande echtgenoot :P Zou ik 'm een keer mogen komen bekijken enzo?

Ga je nog naar de CHK?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:21

Diane_Basje schreef:
Melanie5 schreef:
Penwisg Draig Tan staat te huur voor 2011. Las ik net op horsequest. Het is dat ik al 2 hengsten heb, maar het is wel heel verleidelijk.

Echt?! Wat gaaf.
Stel dat zo'n hengst in Nederland beschikbaar zou komen; Zou dat te link zijn voor mijn merrie? Zij is een dochter van zijn volle broer... Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Er zijn sowieso weinig hengsten die goed bij haar aansluiten qua papier, ze staan allemaal in engeland.

genetisch gezien zet je vader op dochter . . . . .

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:22

regtur schreef:
T3mptati0n schreef:

Ga je nog naar de CHK?

wordt WW gehuldigd of heb je hem ingeschreven?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:51

patrick76 schreef:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Twee volle broers zijn niet genetisch identiek, tenzij ze 1 eiig zouden zijn, maar dat komt bij paarden niet voor.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 02:15

regtur schreef:
T3mptati0n schreef:

Ga je nog naar de CHK?

Ik heb nog geen idee. Welke dag komt WW?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 05:46

Melanie5 schreef:
Penwisg Draig Tan staat te huur voor 2011. Las ik net op horsequest. Het is dat ik al 2 hengsten heb, maar het is wel heel verleidelijk.

Zoals jullie misschien weten kun je mij hierover contacteren (ik was van deze keuze dan ook het eerst op de hoogte). Hij gaat niet zomaar naar Nederland.
Het is ook mogelijk om hem alleen het dekseizoen te hebben en hem daarna op mijn kosten de rest van het jaar bij mij te stallen, de eigenaresse weet dat ik enorm met hem begaan ben en heeft hiermee ingestemd. Je betaalt wel de lease en de reis.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:20

Melanie5 schreef:
patrick76 schreef:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Twee volle broers zijn niet genetisch identiek, tenzij ze 1 eiig zouden zijn, maar dat komt bij paarden niet voor.

Het is natuurlijk wel erg dichtbij. Was eigenlijk maar een vraag, om te kijken hoeveel ervaring jullie hadden met zo'n kruising. Hoop haar nog wel een keer te laten dekken door een hengst uit die lijnen, dus een Penwisg hengst (o.i.d.), maar misschien komt Draig Tan wel iets te dichtbij (zeker voor een beginnend fokker).

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:02

Ja inderdaad, klopt. Dan had je beter voor bijv. Penwisg Picasso kunnen gaan die in 2009 in NL stond. Is ook Panache, maar dan een stapje verder in de lijn.
Verder ook direct Coed Coch wat bij Dragon net iets verder in de lijn zit.
Maar ik zeg al, Dragon gaat niet zomaar ergens heen :) Daar is hij haar (net als voor mij) veel te dierbaar voor.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:47

weer terug na weg geweerst al een hele tijd niet meer geweest had mijn a welsh hengstje sandro verkocht wegens geen klik meer te hebben
nu heb ik er weer 1 een merrie die 3 wordt in mei zei is een afstammeling van rondeels fawn en yselvliedts joskin
ze word dit jaar ook gedekt mei juni door meladelle´s avanti van de zwanehoeve
ben benieuwd zelf wat eruit komt maar wel zullen zien ben nu sinds kort bezig met alleen lange lijnen 2 keer in de week zonder bit ! maar het gaat tot nu toe goed karretje is al aangeschaft haha
dit zijn de foto´s van me merrietje
http://change24.hyves.nl/album/58348640 ... /3QGjSllS/

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:03

Ik heb Fawn een paar jaar terug op stal gehad. Heb 3 veulens gehad van hem, waaronder 1 zwart merrie veulen. Fawn is een super brave hengst. Helaas bracht hij mij niet het type veulen dat ik wilde.
Jaimy: jij hebt geen merries voor Dragon toch? Ik heb al 2 hengsten, waarvan ik er 1 wil verhuren. En daarnaast zijn de reiskosten alleen al 600 pond en dara nog de lease prijs bij. Is voor die paar merries veel geld. Ik wil maar 2 merries dekken dit jaar, dus helaas.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:33

Melanie5 schreef:

Inderdaad, heel groot verschil. Bekijk Colne Heartsease en Colne Hyperion maar eens, die hebben allebei een heel ander pak DNA van hun ouders meegekregen. In theorie is het zelfs mogelijk (erg kleine kans) dat een volle zus en een volle broer precies het tegenovergestelde DNA mee hebben gekregen. De kans is nog iets groter dat een dochter van broer 1 niet dezelfde chromosomen heeft als broer 2.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:46

Ik heb zelf meer met Colne Hyperion.
Trouwens, mijn hengst is van Waxwing Hillbilly. Die heeft 3 volle broers, Hurrican, Halycon en Herrod (dacht ik). Allemaal dezelfde ouders, maar toch verschillend. Met name Hillbilly is het meest "afwijkend" van de andere broers (niet negatief, maar hij staat het meest van de broers af).

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:58

Dat is persoonlijk. Heartsease toch veel meer bereikt in de fokkerij. Heeft natuurlijk ook wel meer kansen gehad.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:01

toch 4 mooie Waxwing hengsten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:03

Ik vind alle 4 de Waxwing hengsten mooi. Toevallig is Hillbillly de vader Damon. Ik vind zelf Hurrican net wat mooier. Die heef twat meer lengte. Hillbilly is iets beknopter, wat ik in mijn hengst ook terug zie.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:10

kleine edit, het is niet Halcyon, maar Herald. Halcyon komt uit dezelfde moeder, Revel Hetty.

Herod:(1982)
Afbeelding

Hurricane:(1987)
Afbeelding

Herald: (1980)
Afbeelding

Hillbilly (1989):
Afbeelding

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:52

Wij hebben ook 1 Hillbilly zoon gehad en 2 Hillbilly dochters. De Hilbillyzoon kwam uit mijn merrie Sunwillow Saasfee en de andere 2 waren gefokt door Sunwillow.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:28

Drummer boy is een heel knap hengstje, hij is alleen wat beknopt. Maar er zit wel alles op en aan en heeft een mooi palomino kleurtje.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:40

Ik wil ook foto's zien van Drummer:)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:14

Melanie5 schreef:
Ik wil ook foto's zien van Drummer:)

Komt goed, kan ze alleen niet hier plaatsen.
Of hij beknopt is weet ik niet zo, vind ik wel mee vallen. Wel een wat zware hals, maar... liever een zware dan een niet goed aangezette hals.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:02

regtur schreef:
T3mptati0n schreef:

Ga je nog naar de CHK?

Als je naar de CHK zou gaan , zou je evt na afloop mee kunnen gaan.