Mijn ouders fokken al 33 jaar lang Welsh Mountain Pony's! Onder de bekende stal naam: FREEDOM. Zelf heb ik ook een eigen stal met Welsh Mountain pony's. Onder de naam: RHYDDID (NL) Dus ik neem aan dat ik mij hier mag melden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joostvangestel schreef:Melanie5 schreef:Ik moest deze foto even tussendoor laten zien. Mijn grote kanjer, Rivendell's Hy Fidelity (Baledon Hy Society x Serock Crusader). Hij is 2,5 jaar.
Hoi, heel mooi hengstje. Overigens een commentaar. Ik nam de vrijheid om eens op je website te kijken. En volgens mij is Hy Fidelity dus Haledon Hy Society x Bolster Goldleaf x Serock Crusader x Varpullan Wieroch x Carolinas Moonshine x Twyford Anzac x Godolphin Charade x Revel Coolee. Waarom sla je Goldleaf over in de stamboom? Je hengstje is overigens behoorlijk goed doorgefokt in een bepaald type.
jamielover schreef:Ik meld me!
Mijn ouders fokken al 33 jaar lang Welsh Mountain Pony's! Onder de bekende stal naam: FREEDOM. Zelf heb ik ook een eigen stal met Welsh Mountain pony's. Onder de naam: RHYDDID (NL) Dus ik neem aan dat ik mij hier mag melden
Melanie5 schreef:Nog 2 fotos van Hy Fidelity. Hoop dat hij zo beter te zien is van de zijkant.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P48UH6GL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8QMXS4TQ.jpg
@regtur: Mijn hengst Lowland Damon (6,5 jaar) is ook zo'n hengst als die van jou. Ik kan er zo een kind op zetten of met hem laten lopen. Ook staat hij op stal en in de trailer rustig naast een merrie. Momenteel loopt hij met een groepje veulens. Hij is een super kinderpony, maar als ik zelf met hem loop om uit de hand te dekken is hij wel echt hengst.
Mijn andere hengst Hy Fidelity is heel anders. Hij is druk en jong. De veulens van Damon hebben bijna allemaal zijn makkelijke karakter. En hoewel Hy Fidelity heel anders, voorzie ik geen problemen voor zijn veulens. Mijn merries zijn namelijk ook allemaal erg makkelijk.
BlackDevils schreef:@regtur;
Tijd voor een beetje theorie; als je een zwarte wilt fokken uit een pony die drager is van bruin en zwart gen kun je het beste er een zwarte of vos opzetten, dan heb je 50% kans op een zwarte en 50 op een bruine.
Zet je er ook een bruine op met zwart-gen dan is de kans op een zwarte 25% en 75 op een bruine.
Ff terug naar de biologie-les van de brugklas...
BlackDevils schreef:@regtur;
Tijd voor een beetje theorie; als je een zwarte wilt fokken uit een pony die drager is van bruin en zwart gen kun je het beste er een zwarte of vos opzetten, dan heb je 50% kans op een zwarte en 50 op een bruine.
Zet je er ook een bruine op met zwart-gen dan is de kans op een zwarte 25% en 75 op een bruine.
Ff terug naar de biologie-les van de brugklas...
BlackDevils schreef:Heb het ook een beetje verkeerd gezegd zie ik wel; ik denk dat er veel A-tjes zijn die vrij zijn van heet Agouti-gen.
Natuurlijk zijn er ook bruine A-tjes.