[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelleee

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:34

Oh nee :) ben echt heel blij dat ze het zeggen. Als ze het zou hebben en ik zie het niet, dan zou ze er zo mee moeten rondlopen en zou ze mss wel pijn hebben zonder dat ik het weet. :D Nu zou ze tenminste geholpen kunnen worden...

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:19

Hierbij een foto van mijn nieuwe Welsh sectie a hengst van 2,5 jaar.
De 2 foto's in het gras zijn van toen hij op de wei stond tussen de andere jonge hengsten.
De andere foto is van toen hij net van het land was.

Ik heb zelf nog even gekeken voor de hengstenkeuring en zag dat je best veel moet doen inderdaad. De fokker kan zelf niet meer voorbrengen vanwege een blessure. Maar als ik hem mee wil laten doen aan de hengstenkeuring, moet de pony toch eerst op mijn naam staan, moet ik aanmelden bij de vereniging etc.?
Ik zal het volgende week ook nog even aan de fokker vragen hoe het precies zit. Hij weet dat wel haha.

Afbeelding

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 17:25

Hee die komt bij Dirk vandaan! Mooi dier! Wat was zijn afstamming ookalweer?

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:45

Klopt Bellarose!
Afstamming is: v. Meladelle's Avanti x vm. Vechtzichts Hy-Binder

Nou weet ik het! Die van jou komt ook bij Dirk vandaan toch? Volgens mij zagen we jou toen in de ruitershop waar ze ook die karren verkopen?

Update: keek even op je profiel en dirk heeft jouw pony aan mij latrn zien via zn telefoon haha. Is die van jou ook van de merrie Texel Home Kem? Dan zijn ze volle broer en zus hihi!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:09

Leuk ding Marleen!!

Van het wel en wee rondom de hengstenkeuring kan ik je helaas echt niet helpen. Succes!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:42

Hee ja klopt wat toevallig!! Heb je nog een kar uitgezocht daar?

Mijne is van Kelly, maar ook een Avanti x Hy binder. Vond ze qua type al super op mekaar lijken, super leuk!! Als ie hetzelfde karakter als mijn Bibi heeft ga je daar een super pony aan hebben!

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:44

Bedankt Caesar!

Bellarose, ik had inderdaad een kar gezien daar. Maar het was een bordeaux rode dus ik moet nog even goed nadenken haha. Want het liefste heb ik een zwarte!

Maar ze lijken inderdaad op elkaar. Het is nu al een heel fijn beestje! Volgende week vrijdag komt ie mijn kant op. Kan echt niet wachten!!

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:37

Gave pony Marleen!! Super leuk kleurtje ook! Ik heb er zelf een van hy-binder

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:52

Dankjewel Kimme14!
Hoe is de hy-binder van jou?

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:55

Wauw, Marleen heel knap ding!!! :D <3

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:26

Marleen, dit is mijn pony van hy-binder
Afbeelding (Kootwijk 2014)

En van haar hoofdje
Afbeelding

Haar moeder is Colne Hollyoak (colne Heartsease). Ze heeft een heel mooi 'welsh-hoofdje' en een mooie hals. Was ook het commemtaar op de keuring.
Is een leuke pony maar wel pittige pony haha je kunt echt om haar rare streken lachen. En toch kun je alles met haar doen. Afgelopen zomer voor het eerst gelongeerd en deed meteen zoals het hoort, alsof ze het al jaren doet! Terwijl mijn andere pony het nog niet door heeft. Ze is nog maar 2,5 jaar. Komt altijd naar me toe in de wei. Ik vind het een leuk dier :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:14

Vandaag wordt onze hengst gecastreerd.
Ben benieuwd!
Hij is al super lief, dus denk dat het een geweldige kinder sportpony gaat worden met zijn mooie ruime gangen.

( dan kan hij straks bij de merries op het land- anders had hij best hengst kunnen blijven zo braaf als hij is)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:40

PaysBas schreef:
De schimmel loopt dacht ik in t vierspan bij Jannes Kinds in Drenthe. Hij start internationaal.

yup ,maar is welal geruint toen hij de sport inging.

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:59

Kimmie, die is ook wel echt leuk!!! :) lief hoofdje!

Sneeuwpop, komt vast goed. :D Azaro (de papa van Djune) is ook nog hengst (nu 3,5j) en is ook echt mega braaf. Er rijden kleine kindjes mee en gaat heel goed. :D

En Paulientje gaat niets te kort komen! :o
Afbeelding

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:53

Haha, vet inkopen gedaan dus.

De ballen liggen in de kliko. Merk er niks aan verder. Lekker vrolijk nog en lief.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:02

ah altijd leuk inkopen voor de nieuweling. nu nog foto van pony met spulletjes ;)

en hengst is geen hengst meer :(:) maar ah veel merkt hij er niet van.

Hier ontzettend weinig tijd de laatste 2 weken dus erg weinig met de pony s gedaan, morgen een dagje vrij, dus even weer genieten dan (hoop ik)

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:06

Sneeuwpop goed dat je er niets van merkt! :D

Cemlys, fijn dat je morgen terug tijd hebt! :)
En ik zal pas een foto met de spulletjes binnen 2 weken kunnen showen, dan gaan we ze pas halen!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:24

ardo_iggy schreef:
Spritz schreef:
Zal die bij ons eventjes nameten, C of D pony hangt erom... Is een 3,5 jarige ruin. Ik PB je de stokmaat wel even door zodra ik hem heb gemeten. :) Of moet het een kleine C zijn?

Grote c zoeken wij. 1,35-1,37.

Ik heb je een PB gedaan.

MarleenvdB schreef:
Jeeeeeej ik heb ook een nieuwe pony gekocht! 2,5 jarig welsh sectie a hengstje. Valk van kleur.
Volgende week komt ie naar mij en natuurlijk zal ik dan ook wat fotos plaatsen!
Nou had ik wel een vraagje.. Misschien dat ik in februari 2015 met hem naar de hengstenkeuring wil gaan. Als ie bij de fokker gebleven was had ie dat namelijk ook gedaan.
Maar wat zijn de regels waar je aan moet voldoen? Zoals zelf lid zijn van het stamboek ofzo?

Alvast bedankt!

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Knap diertje is het.

_Michelleee schreef:
Ze is het dan uiteindelijk, na vandaag nog eens te gaan zien, van ons geworden! <3
Binnen 2 weken zal ze opgehaald worden... :D
<3

Wat een heerlijk koppie zit erop zeg! Leuk dier, en top hoe je de 'kritiek' op vangt van het voetje. Maar fijn dat de fokker zegt dat het niet zo is :) en leuke spulletjes heb je gekocht voor d'r!

sneeuwpop schreef:
Vandaag wordt onze hengst gecastreerd.
Ben benieuwd!
Hij is al super lief, dus denk dat het een geweldige kinder sportpony gaat worden met zijn mooie ruime gangen.

( dan kan hij straks bij de merries op het land- anders had hij best hengst kunnen blijven zo braaf als hij is)

Fijn dat de castratie goed is gegaan, nu hopen op een goed herstel :) al gaat dat met castratie vaak wel goed.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:06

Ik ben op zoek naar een span schimmels met sportpotentie, min. 4 jr en mannelijk geslacht. Boven in de A maat.
In de aanbieding, niet van mijzelf: 2 rassige grijze hengstveulens, 1 valk jaarling b, geweldige beweger, 1 bruin NWR jaarling, blijft C maat. Bekend met MP en sporthorses.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:32

Valk jaarling heb je daar foto s van? Hengst/merrie

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:41

Cemlys schreef:
Valk jaarling heb je daar foto s van? Hengst/merrie

nee geen foto's en een hengst. Ik vind het geen fokdier, meer toekomstige rijpony, ook gezien de geweldige bewegingen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:10

regtur schreef:
Ik ben op zoek naar een span schimmels met sportpotentie, min. 4 jr en mannelijk geslacht. Boven in de A maat.
In de aanbieding, niet van mijzelf: 2 rassige grijze hengstveulens, 1 valk jaarling b, geweldige beweger, 1 bruin NWR jaarling, blijft C maat. Bekend met MP en sporthorses.

hengstveulens zijn verkocht.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:15

We zijn net terug van een paar dagen Wales. En heben daar een aantal stoeterijen bezocht die net zo uiteenlopend in type zijn , als maar kan. De ene is gebaseerd op vrijwel alleen Revel lijnen de andere gaat terug naar zo'n beetje de eerste geregistreerde welsh mountain ponies in Wales. Hoef ik niet uit te hleggen dat dit reuze interessant is. Eigenlijk een must om er geweest te zijn, want beide fokkers zijn bejaard( en bevlogen) maar als zij er niet meer zijn, zal er niets van over blijven. Vooral bij laatstgenoemde zal er een reservoir aan oude bloedlijnen verdwijnen.De basis, wat vooral ook te zien is aan de correcte bouw maar wat sobere uitstraling.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:36

Daar hou ik wel van Jenny. Waren dit ook de foto's van op je facebook? Stonden een paar heerlijke pony's tussen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:02

Leuk dat bezoek in Wales!
Maar vraagje over de oude bloedlijnen, zou daar dan geen vraag naar zijn als die fokker er mee zou moeten stoppen?