[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ccathalijne

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:46

Hallo,

Ik meld me hier maar eventjes. Ik heb een welsh pony merrie van 6 jaar, een d-pony. Ik zou graag met haar naar een keuring oid gaan maar heb geen idee of ze geschikt is. Weten jullie hoe ik dat uitzoek?

Alvast bedankt,

groetjes Cathalijne

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:01

ccathalijne: je kan hier een foto plaatsen, dan komen de beoordelingen vanzelf. Is je pony een NWR of een cob?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:08

Honeys schreef:
K kan haast niet wachten tot Sunshine gaat bevallen, ze is al een stuk dikker dan vorig jaar! Ben ook zeer benieuwd hoe haar dochter er van het voorjaar uit gaat zien zonder die super de luxe bontjas van d'r :D ..

Hier nog zo een, van de week voor het eerst het veulen gevoeld!! Ook heeft mn vriendin in Australië een veulen gekregen dus als je dan die foto's ziet gaat het helemaal kriebelen! maarja anderzijds, met deze kou, blijf dan nog maar lekker even binnen :brr:

Gefeliciteerd inowa met je neefje! Hopelijk is ie snel sterk genoeg voor de operatie. :(:)

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:20

Melanie5 schreef:
ccathalijne: je kan hier een foto plaatsen, dan komen de beoordelingen vanzelf. Is je pony een NWR of een cob?

Aha dankjewel. Hihi, ik weet niet of ik wel durf. Ze is een NWR maar wel behoorlijk stevig type daarom twijfel ik of ze wel een echt type welsh is om mee naar de keuring te gaan. Ze heeft wel vol papier http://www.allbreedpedigree.com/pilats+ ... own+wonder. Ze heeft een onverstoorbaar karakter en vertrouwt bijzonder goed op mensen, gaat op buitenrit bijvoorbeeld over langs en vind geen sprong eng in het parcour. Vaak hoor ik van mensen dat ze welsh ponies typeren als spooky heethoofdjes maar daar merk ik niets van. Ze is trouwens wel fijn voorwaarts hoor.

Afbeelding

Afbeelding

Laten jullie mij een beetje heel, ik ben heel gek met haar :o

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:58

Ik heb zelf niet zo veel verstand van NWR, ik heb alleen A tjes, maar ik vind dit een mooie pony. Ze staat scheef op de foto, dus ik kan niet alles 100% zien, ze lijkt iets kort in de hals, maar dat kan aan de foto liggen. Ze heeft een mooie schouder en staat goed op de benen. Haar hoofd zou iets meer Welsh mogen zijn, ze doet nu een beetje New Forest achtig aan. Geen commentaar hoor, alleen mag een NWR een iets luxer hoofd hebben. Iets meer bot zou niet verkeerd zijn, in vergelijking met haar lichaam.
Complete plaatje is een mooie sport pony in een goede conditie.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:16

het is een mooie pony maar vind haar iets te paard achtig lijken..ze mag dus rustig wat meer type hebben..

heeft even niks te maken met welsh pony,s maar wilde het jullie toch even laten zien.
mijn kleine neefje,ben der trots op

Afbeelding

hij zit nog wel aan de beademing maar doet alles voornamelijk zelf,machine springt alleen maar bij wanneer het nodig is.
ook is de morfine verlaagd van 0,5 mg tot 0,2 mg.

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:17

Wat jij zegt komt overeen met wat ik van haar dacht. Inderdaad korte hals en hoor ook vaak dat mensen denken dat ze een new forest is! Zelf vind ik haar billen een beetje dik :Y) Maar ik vraag me dus af of het zin heeft om met deze pony naar een Welshkeuring te gaan...... Misschien nog iemand anders??

Foei wat een klein kereltje zeg, het klinkt allemaal erg zwaar, morfine enzo.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:11

leuke pony maar mis een beetje de Welsh opdruk. Er komen vast slechtere pony's op de keuring. Zou wel een keuring uitzoeken waar normaal gesproken niet zoveel NWR's komen of waar de kwaliteit wat minder is.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:22

inowa: gefeliciteerd! Onze Jan is ook 6 weken te vroeg geboren, lag eerst ook aan infuus in de couveuse en was minder dan 2 kilo, maar zoals je weet is dat wel goed gekomen ;)

ccathalijne: er zijn hier best wel NWR en WPBR fokkers onder ons die je pony beter kunnen beoordelen dan wij A fokkers. Voor ons is het wel even schrikken met ras, met dat ik heb ik wel vaker bij de grotere kruisingen. Ik zou er persoonlijk graag overal net even iets meer Welsh aan zien zitten, maar velen verkijken zich denk ik wel op de kleur als ze denken dat het een New Forest is. Als je wat meer wit aan de benen en aan het hoofd doet, lijkt het meteen al een stuk meer Welsh ;) Daarnaast stammen ook veel New Forest ponies van een Welsh A hengst af ;)

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:42

Joostvangestel & Partick76, wat hebben jullie een mooie pony's op jullie sites staan zeg, wauw! Volgende vraag is dan waar ik een geschikte keuring vind met niet teveel concurrentie

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:59

Ik zou kiezen voor een vroege keuring. Veel mensen willen altijd de kat uit de boom kijken en schrijven niet veel in voor de eerste keuring. Hengelo (gld) of Sevenum zou denk ik een goede optie zijn maar ik zit zelf niet zo in de NWR. Voor de stamboekkeuring moet je wel lid zijn van het NWPCS.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:01

maar in sevenum heb je wel meerdere NWR pony,s die meedoen als ik me niet vergis
zijn der stiekem nogal wat

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:20

Inowa; Nog gefeliciteerd met je neefje! Wat een ontzettend mooi, maar klein kereltje.

Hoe oud waren jullie pony's toen jullie begonnen met het trekwerk ( voor de kar, band ) als jullie pony's voor de kar lopen? Beetje rare vraag haha :+

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:36

Ik ben bij Damon met 5 jaar begonnen, maar vanaf 3 jaar kan prima. Ik zie wel eens dat mensen 2 jarige al betuigen, maar ik vind dat te jong. Die van jou wordt 3 toch dit jaar? Dan kan je best beginnen.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:42

26 april word ze 3 idd, het tuig kent ze al wel. Lange lijnen kent ze al een beetje, en het sturen enzo kent ze ook al wel, maar reageert ze nog wat wisselend op. Longeren gaat super, met zadel er op gaat super en ben laatst begonnen met erop hangen, deed ze niks op. Ik heb alleen geen goed passend zadel, vandaar dat ik zoiets heb, misschien kan ik al met trekken beginnen als haar basis wat beter word.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:54

Zorg dat ze eerst goed reageert op het sturen. Pas als dat helemaal bevestigd is, moet je er iets achter gaan hangen. ALs ze niet goed bevestigd is en er gaat wat fout met slepen, dan zit je met een probleem.
Heb je hulp van iemand?

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 01:06

Hulp van mijn vriendin en de staleigenaresse, maar die weet niet veel van mennen, alleen van dressuur :P

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:43

patrick76 schreef:
Ik zou kiezen voor een vroege keuring. Veel mensen willen altijd de kat uit de boom kijken en schrijven niet veel in voor de eerste keuring. Hengelo (gld) of Sevenum zou denk ik een goede optie zijn maar ik zit zelf niet zo in de NWR. Voor de stamboekkeuring moet je wel lid zijn van het NWPCS.

Hengelo is wel mooi dichtbij, lid ben ik al.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:08

Ik denk overigens dat het niet zoveel uitmaakt waar je heen gaat, tenzij je voor de hoofdprijs gaat. De juryleden zijn meestal wel betrouwbaar in het uitdelen van 1e en 2 premies en dan maakt het niet zo heel veel uit waar je komt.

pitjebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:05

ccathalijne schreef:
Hallo,

Ik meld me hier maar eventjes. Ik heb een welsh pony merrie van 6 jaar, een d-pony. Ik zou graag met haar naar een keuring oid gaan maar heb geen idee of ze geschikt is. Weten jullie hoe ik dat uitzoek?

Alvast bedankt,

groetjes Cathalijne

Wil je er echt mee naar de keuring? Zie deze pony namelijk ook te koop staan.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:12

Hier zijn vandaag de merries opgevoeld. Beetje laat, maar ik wilde in eerste instantie niet scannen en gewoon afwachten. Maar de veearts was er toch vandaag dus die heeft even gevoeld. Alles is drachtig, zelfs mijn Dyfed omaatje van 22. Heb 1 pony zelf opgevoeld, wilde dat zo graag eens voelen en ze was heel braaf. Vee arts vond dat ik ook even mocht voelen. Echt heel apart. Voelde een heel klein hoefje tegen mijn hand schoppen. Zoo schattig.
Ik ben wel weer enorm trots op mijn hengst. Beide merries zijn maar 1 keer gedekt, min of meer op de gok, daar beide slecht lieten zien of ze hengstig waren en ik dek uit de hand. Dus hij heeft prima zaadjes:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:16

Leuk is dat hé! Ik heb me al heel erg moeten inhouden het niet te doen ;). Maar ach moet een verassing blijven. Vanaf ik niet zeker ben ivm drachtig zijn dan voel ik wel op. Merrie is heel braaf, dus is geen probleem.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:32

Wat fijn Melanie. Lijkt me wel heel apart omdat zelf te voelen.
Ik heb vannacht gedroomd dat ik een palomino bont veulen kreeg, vierkant beslagen en al 8)7
Ben er verder niet veel mee bezig vanwege drukte, maar schijnbaar onbewust toch wel...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:47

Haha! is wel handig zo!
Ik ben er momenteel ook niet zoveel mee bezig, komt wel nog, kijk er ook naar uit. Ben echt heel erg benieuwd, wat er uitkomt.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:29

haha girlgamer: dat lijkt me gaaf:) wel handig zo met ijzers, kan hij meteen aan het werk