inowa schreef:volgens mij komen lucius en lucas bij mij uit de buurt.....die hebben nog wat jong spul lopen(geloof een paar hengsten)
lucas staat in zeeland. vandaar dat ik ook sterk naar hem neig hoef ik een keer niet zo ver te rijden
. maar heb hem nog nooit in het echt gezien (alleen dus 2 van zn volle broers en daar ben ik helemaal weg van) dus ga hem binnenkort is irl bekijken. andere opties staan ook nog open, kort bij huis is overigens daarin geen voorwaarde (t/m de veluwe zeg maar, friesland/groningen enzo wordt wel echt te ver). Angela is van Telynou Souza x Shamrock Secret Design, maar zoek vooral een hengst die haar kan verbeteren. verbeterpunten aan annie zijn haar gangen en ze mist diepte. Verder wil ik een hengst met een correcte bouw, een mooi hoofd en bij voorkeur een hengst uit bewezen lijnen. Ik hoop een pony te fokken die in de showring mee kan doen. Karakter van de hengst is niet super belangrijk, aangezien ponylief al súper braaf is.
Op basis van bovenstaande punten kom ik zelf dus uit bij de Breeton Dai x Cotrell Lucinda familie uit. Breeton Dai staat bekend om zijn mooie hoofd en vererfd dit ook, gangen vind ik van allemaal goed. Bewezen lijnen hoef ik niet uit te leggen alleen diepte is mn enige twijfel. Lucifer heeft dit meer als genoeg, maar als je dan zn broers bekijkt zijn die een heel stuk ranker van bouw.
Iemand nog andere suggesties van hengsten die aan mijn lijstje voldoen of ms qua bloedlijn er beter bij passen? ben nog niet zo thuis in de B's (wat wel blijkt haha) dus alle hulp is super welkom!