Nou kijk,
ik ben toch iets van 2 weken ziek geweest?
Nou, zolang ben ik dus ook niet naar daisy gegaan
ik weet niet of julllie het weten, maar ik ben zeg maar de enige die íets met haar doet,(behalve voeren en uitmesten) en mag zelf bepalen hoeveel/lang ik kom.. meestal is het dus ook maar 2-3 keer per week, maar goed , ik heb al vaker verteld dat ik ook nog school heb, en ze willen zelf geen andere verzorger, en vinden dat het genoeg is.
ik had de laatste keer met haar gelongeerd, en ene balkje opgezet, waar ze overhene ging.
Kom ik dus dinsdag weer voor het eerst. Komt de man die daar woont(de vader van de dochter, van wie de pony echt is, maar er niks mee doet) naar me toe; 'Ja, daisy's hoeven zijn weer kapot. ze mag ruim 2 maanden nietgereden worden(wat ik al niet vaak doe, dus dat is echt de ramp niet). Je weet toch dat je niet over de eg moet drave, anders moet jij haarmaar nieuwe hoefijzers geven.'(echt op een toontje van, je doet helemaal niks goed duss... jij gaat haar hoefijzers betalen)
Dus ik zdg;' ik ben ongeveer 2 weken niet geweest, omdat ik longonsteking had. voor die tijd waren haar hoeven nog gewoon goed. en ik draaf echt niet over de weg, want ik weet dat ze slechte hoeven heeft. ik stap over de weg, draf/galop is in het gras/zand'.
Toen zei hij nog een keer; tja .. je mag niet over de weg draven(heeft hij me niet gehoord ofzo?!)
en toen liep hij het huis in.
dus ik kwam bij daisy's stal. der hele hoeven .. nou ik weet niet wat er gebeurd is in die 2 weken, maar dais' hoeven zij helemaal .. tajh ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. zeg maar ene soort van omhooggegroeid? ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.
Ik ben nu best kwaad. ze doen alsof ik een of ander huissloofje ben, die alles maar gaat betalen. kijk peesjes, of halsters; ók. maar hoefijzers? het is toch niet mijn paard? ik heb nu in een jaar al ngeveer 300 euro aan haar utigegeven, enkel alleen omdat al die spullen díe ze dan al heeft, verrot zijn. Kijk ik vind het echt niet erg om peesjes, halsters dekjes en borstels enzo te kopen. maar om dan te zeggen; ja, dan moet je maar hoefijzers gaan betalen.
nog zo'n voorbeeld; tijd egeleden al was de longeerlijn kapot gegaan. Ik dus naar die mensen toe die zeiden; moet je een nieuwe kppen.
Il dus gedaan, en ik bewaar mijn eigen spullen in en speciale box, zodat neit alles door elkaar raakt, en ik weet wat van mij is. er zat eerst altijd een slotje op, maar die heb ik er nu afgehaald. Nu hadden ze dus de longeerlijn eruit gehaald, en in de bóóm gehangen. nu vraag ik je; hjet is míjn longeerlijn. het zit in míjn box. als je het er nu uithaald en dan weer netjes weglegd ok, maar in de bóóm?!
Ik heb echt het gevoel van, ja ik heb ook mn trots? het zijn mijn spullen! blijf eraf!
en ben eigenlijk ook echt instaat te stoppen.
wat moet ik doen? gewoon zeggen , joh luister is , ik stop?
of gewoon doorghaan en dit allemaal slikken?
vinden jullie dat ik me aanstel?
Owja en nu heb ik nog een paar vragen;
worden de hoeven van een paard hoe ouder ze orden slechter?
is het slecht voor de hoeven om op beton met een klein beetje zaagsel te staan?
is het slecht voor de hoeven om op een zeer natte weiland te staan? ofwel erg modderig, en gewoon barslecht?
sorry voor het lange verhaal. moest het echt ff kwijt want loop er heel erg mee. al sinds dinsdag.
maar durfde het nmiet eerder te plaatsen
ps; sorry voor de typfoutjes, heb dit vrijsnel getypt
kuss!
edit; vergeten te zeggen , dat ik mijn trots erg belangrijk vind