[HK] Welshpraters: We're still in love with each other!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Welshpraters: We're still in love with each other!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:07

Heb wel 's als vakantiewerk zoiets gedaan, boooooring. Clown

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:22

Halloo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:29

Heey Bar Rock-on, dudes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:08

Hallloo Haha!
Weekend Cool

Gingen vandaag buiten voetballen, leek echt nèrgens na Huilen van het lachen
Ging veel te rustig.. Scheve mond moet wel zeggen dat ik met voetbal op mijn oude school wel een 'slagveld' geweest was, compleet met zware kneuzingen/bloedneuzen/tanden die d'r uitvielen.

Pf zo stom! Laatste 2 uur voor weekend moesten we eerst een moeilijk PW maken over Techniek en daarna moesten we aantekeningen maken over geluid. Clown

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:11

hee Doei! ik ga zo HAW topic maken *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:12

Oh leuk! Haha!

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:36

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:38

whaa Laura, ik ging net voor de grap ff op Golan zoeken, staat ie in het top 5 topic Clown dankjewel voor het nomineren + stemmen laura en emmie *LOL*

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:42

Op mijn arm zit een hele grote bruin/blauwe plek. Als sinds maandag, en er zit zo'n eeuhm.. zo'n streep zegmar, een stuk is helemaal dik. Ik weet niet eens wat ik ermee heb gedaan..

shannen6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:57

Heeey

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:58

helleeuw.
vandaag was ik vrij.. naar de stad geweest.. heb ik waarschijnlijk mn mobiel in de bus laten liggen ofzo. Clown

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:06

is er nou helemaaal niemaand Boos!

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:07

ik ben er nu nog maar zo niet meer, ga buitenrijden, doegg

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:08

HeeyHeey Doei!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:12

heeeeea =]

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:28

hAAAAAAYY Lachen

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:31

Hey,Hai,Hoi Huilen van het lachen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:37

Ik ben echt;
Zoo boos he! Boos!
Zoo verward he! Boos!
Zoo gekrenkt he! Boos!

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:41

watskebeurd celien?

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:11

Ga zo ff je topic bekijken Anne! Haha!

Ging vanmiddag weer naar Bandit. Hoorde dat hij een kat had geterroriseerd in de paddock Gestoord en dat arme beest heeft z'n pootje gebroken... Ach gut
Vorig jaar had hij ook al een vogel aangevallen. Nou had nog nooit eerder gehoord dat een paard een kat aanvalt Clown maar hoorde van de eigenares ook dat hij ook pas geleden bijna had uitgehaald naar haar hond... Bloos

Ik stond te poetsen, en bij de poetsplaats stond een heel erg hengstige merrie in haar stal, ging ze helemaal met haar staart uit de stal met haar kont naar Bandit. Heel de tijd plassen & soppen, nou normaal reageert Bandit eigenlijk nooit op hengstige merries, maar meneer ging helemaal flemen en z'n 5e been kwam ook luchten. Nagelbijten / Gniffelen
Hij ging helemaal met z'n lippen aan de doos van die merrie zitten en showen... Sigaar heb echt gelachen.

Maar hij was weer heel braaf met rijden! Daarna mocht ik nog een minishet hengstje poetsen (had hij wel even nodig Vork ).

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:09

Ben er ook weer eens Bloos

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:17

Nou kijk,
ik ben toch iets van 2 weken ziek geweest?
Nou, zolang ben ik dus ook niet naar daisy gegaan
ik weet niet of julllie het weten, maar ik ben zeg maar de enige die íets met haar doet,(behalve voeren en uitmesten) en mag zelf bepalen hoeveel/lang ik kom.. meestal is het dus ook maar 2-3 keer per week, maar goed , ik heb al vaker verteld dat ik ook nog school heb, en ze willen zelf geen andere verzorger, en vinden dat het genoeg is.
ik had de laatste keer met haar gelongeerd, en ene balkje opgezet, waar ze overhene ging.

Kom ik dus dinsdag weer voor het eerst. Komt de man die daar woont(de vader van de dochter, van wie de pony echt is, maar er niks mee doet) naar me toe; 'Ja, daisy's hoeven zijn weer kapot. ze mag ruim 2 maanden nietgereden worden(wat ik al niet vaak doe, dus dat is echt de ramp niet). Je weet toch dat je niet over de eg moet drave, anders moet jij haarmaar nieuwe hoefijzers geven.'(echt op een toontje van, je doet helemaal niks goed duss... jij gaat haar hoefijzers betalen)

Dus ik zdg;' ik ben ongeveer 2 weken niet geweest, omdat ik longonsteking had. voor die tijd waren haar hoeven nog gewoon goed. en ik draaf echt niet over de weg, want ik weet dat ze slechte hoeven heeft. ik stap over de weg, draf/galop is in het gras/zand'.
Toen zei hij nog een keer; tja .. je mag niet over de weg draven(heeft hij me niet gehoord ofzo?!)
en toen liep hij het huis in.

dus ik kwam bij daisy's stal. der hele hoeven .. nou ik weet niet wat er gebeurd is in die 2 weken, maar dais' hoeven zij helemaal .. tajh ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. zeg maar ene soort van omhooggegroeid? ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.

Ik ben nu best kwaad. ze doen alsof ik een of ander huissloofje ben, die alles maar gaat betalen. kijk peesjes, of halsters; ók. maar hoefijzers? het is toch niet mijn paard? ik heb nu in een jaar al ngeveer 300 euro aan haar utigegeven, enkel alleen omdat al die spullen díe ze dan al heeft, verrot zijn. Kijk ik vind het echt niet erg om peesjes, halsters dekjes en borstels enzo te kopen. maar om dan te zeggen; ja, dan moet je maar hoefijzers gaan betalen.

nog zo'n voorbeeld; tijd egeleden al was de longeerlijn kapot gegaan. Ik dus naar die mensen toe die zeiden; moet je een nieuwe kppen.
Il dus gedaan, en ik bewaar mijn eigen spullen in en speciale box, zodat neit alles door elkaar raakt, en ik weet wat van mij is. er zat eerst altijd een slotje op, maar die heb ik er nu afgehaald. Nu hadden ze dus de longeerlijn eruit gehaald, en in de bóóm gehangen. nu vraag ik je; hjet is míjn longeerlijn. het zit in míjn box. als je het er nu uithaald en dan weer netjes weglegd ok, maar in de bóóm?!

Ik heb echt het gevoel van, ja ik heb ook mn trots? het zijn mijn spullen! blijf eraf!
en ben eigenlijk ook echt instaat te stoppen.
wat moet ik doen? gewoon zeggen , joh luister is , ik stop?
of gewoon doorghaan en dit allemaal slikken?
vinden jullie dat ik me aanstel?

Owja en nu heb ik nog een paar vragen;
worden de hoeven van een paard hoe ouder ze orden slechter?
is het slecht voor de hoeven om op beton met een klein beetje zaagsel te staan?
is het slecht voor de hoeven om op een zeer natte weiland te staan? ofwel erg modderig, en gewoon barslecht?

sorry voor het lange verhaal. moest het echt ff kwijt want loop er heel erg mee. al sinds dinsdag.
maar durfde het nmiet eerder te plaatsen Bloos
ps; sorry voor de typfoutjes, heb dit vrijsnel getypt Knipoog

kuss!

edit; vergeten te zeggen , dat ik mijn trots erg belangrijk vind Knipoog

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:27

Eh Celine ik zou echt ff goed praten met die mensen en er anders echt mee kappen want ik vind dit niet kunnen.

Leg goed uit dat de laatste keer voordat je ziek was de hoeven nog goed waren, dus er moet wel iets anders gebeurt zijn waar jij niet bij was dat die hoeven zo raar zijn. Of ze hebben gewoon zelf geen money en geen zin om de hoefsmid te roepen, en willen ze de kosten naar jou schuiven. In dat geval zou ik zeggen Doei!.

Hoe jij het zegt dat van omhoog gegroeid, lijkt mij iets van te lange hoeven en in het ergste geval hoefbevangen (als het echt bijna krult zeg maar).
Ik zou het ook echt niet pikken als ze zomaar aan je spullen komen, zeg dat ook gewoon en zeg anders dat je daar niet van gediend bent en je op zoek gaat naar wat anders. Doe anders weer zo'n slotje erop? Of vraag of ze er netjes mee om willen gaan en je spullen weer terug willen leggen (schrijf desnoods ff een briefje van "... graag terugleggen, in goede staat". Ik vind echt niet dat je je aanstelt!

De hoeven van paarden worden niet slechter als ze ouder worden hoor , niet als je op tijd hoefsmid laat komen en netjes bekapt enzo. Beton met beetje zaagsel lijkt me niet heel goed maar dat heeft volgens mij meer effect op haar benen dan de hoeven. Modderig/heel nat weiland is niet goed he, voor mok enzo.

Dus ik weet niet wat je gaat doen maar dit is wat ik erover te zeggen heb. Knipoog En vind het echt k.ut voor je dat je hier mee zit, bedoel het moet toch leuk blijven vind ik.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:36

Ja de hoeven krullen inderdaad omhoog. Ik weet niet zo heel vele van hoefbevangenheid.
ik ga zo even een foto zoeken overhoe het eruit ziet(desnoods morgen er een maken)

Ik denk dat ik maar even de negatieve+positieve dingne op een rij zetten;
positief;
verschrikkelijk goede band met dais
dichtbij
mag zelf bepalen hoe/wat/wanneer

negatief;
nou dit soort geintjes dus
chagerijnige mensen
dingen die ik zelf moet gaan vervangen zoals hoofdstel ed
dais is vrij klein en oud
midden in woonwijk
geen bak of wat dan ook, moet altijd voetbalveldjes opzoeken om maar íets te kunnen doen, en daar word ik dna nog van weggestuurd(soms)

Maar ik vind het ook zo zielig voor daisy....
ik vind het echt verschrikkelijk, maar als ik zo kijk is e rmeer negatief dan positief..

ohhh goddd Verdrietig ik weet het écht niet meer...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:39