[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:40

Qua plaatje wel maar denk dat ik voor t gebruik de andere nam. ;)

NikkivanOlst

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:51

Voor gebruik, doe mij maar een welsh hoor :+
aan Silke heb ik echt een wonder pony, en welshjes zijn echt slimme showdingen :)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:53

BlackDevils schreef:

de lichte kan wel heel apart bewegen en heeft een hele mooie hals en front

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:54

Ik lees dat er gezocht wordt naar " De Welsh" . Jullie zijn van harte welkom om ze te komen bewonderen hoor. De mooiste staan toch in Zelhem en omstreken..

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:55

heb je je roze bril weer op? Of vandaag weer bij mij in de wei geweest?

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:01

patrick76 schreef:

is dat die wei waar die mooie jaarling loopt??? dat is idd de mooiste van het hele stel daar. En ik had idd geen bril op, wel handschoenen aan, telt dat ook?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:03

yorick schreef:
patrick76 schreef:

is dat die wei waar die mooie jaarling loopt??? dat is idd de mooiste van het hele stel daar. En ik had idd geen bril op, wel handschoenen aan, telt dat ook?

ja die wei. Wordt echt een toppertje he. Telt alleen als je een kale muts op had.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:07

Kale muts op je hoofd....................dan was ik niet in de wei natuurlijk.Persoonlijk blijf ik het 1 van de mooiste jaarlingen vinden van dit seizoen maar wie ben ik. We zullen zien hoe ze het straks doet als ze wat ouder is. Dan zou ze maar zo achteraan kunnen staan of kampioen kunnen zijn. Maar we wachten het rustig af.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:16

patrick76 schreef:
BlackDevils schreef:

de lichte kan wel heel apart bewegen en heeft een hele mooie hals en front

Helemaal mee eens, maar de keren dat ik er langs heen kwam was de zware altijd zuiver en gelijkmatig in haar beweging.
Als de zware maar niet te zwaar wordt. Dat vond ik van Puerdy ook vaak. Dan krijg je meer beweging als van een cob.

We hebben hier in de buurt denk ik geen klagen over leuke pony's. :P

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:16

ach yorick denk maar zo er blijven er niet veel mooi als jaarling... onze welsh a bleef ook erg mooi maar als ik nu ons C veulen bekijk... hihi :=

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:23

rienne schreef:
ach yorick denk maar zo er blijven er niet veel mooi als jaarling... onze welsh a bleef ook erg mooi maar als ik nu ons C veulen bekijk... hihi :=

deze is juist wel erg mooi als jaarling. We hebben in fam. zowiezo geen klagen over de jaarlingen. De jaarlingen die meegaan naar de keuringen doen het altijd erg leuk.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:26

ja zo bedoelde ik het ook sorry verkeerd uitgelegd

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:28

Ik vind in deze tijd altijd een beetje de vorm uit de (buiten)pony's raken door het vele winterhaar.
Afbeelding
Overigens niet erg hoor, deze uk heeft nog nooit de winter op stal gestaan. ;)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:56

Ik vind ze wel altijd super schattig met al dat haar. Die van mij zijn ook net ijsbeertjes. En als het dan sneeuwt, ligt er een heel pak sneeuw op hun rug. IJspegeltjes aan hun snorharen. Ik vind het geweldig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:03

Ik vind ze vreselijk met al dat haar, het is dat ik er niks mee doe nu, of scheerapparaat had er al ingezeten ;), nee echt vreselijk, de 2jarige heeft een vacht om u tegen te zeggen, incl krullen en weet ik veel, de andere merrie is min of meer nog toonbaar. Het veulen stevent geloof ik af op een echte naarling zoals het er nu naar uit ziet. :) Yonce was als jaarling erg mooi, es zien of die het kan evenaren :)
Ik betwijfel of de mijne het leuk vinden om buiten te staan :) het is savonds een drummen aan het hek, echt een wedstrijdje wie eerst naar binnen mag, ik mag hopen door het voer, anders zijn het echt woessies :D.

Danny_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:03

Geplaatst: 44 min geleden

als ik dit allemaal lees zal ik even van achter mijn geraniums komen na 30 jaar??? en wat hier al meermaals gezegd is door enkele vooraanstaande fokkers en showlui, voeren en showen leer je niet zomaar, daar gaan jaren over heen.(Fam.Wormgoor, Zoet, Hoeke,en al de rest is gewoon doorgegeven van vader op zoon en dit is bij mij net hetzelfde geweest, mijn oom was de strengste leermeester die ik ooit gehad heb maar een vakman pur sang.
Als ik het verhaal hoor van een vooraanstaand B fokker(60+) die in zijn jonge?? jaren ook stage liep op een engelse fokkerij en één uur met een pony moest rondstappen en dat de eigenaresse inderdaad kwam over de haag kijken of hij dit inderdaad wel deed, dan vraag ik mij af of men dan nu wel streng genoeg is ! (volgens vorige of andere topic)
By the way als je op zoek bent voor een goeie sectie C hengst kan ik jullie misschien meedelen dat ik voor volgend jaar Donys Importance (RW champion) op stal heb staan.

Mvg,
Danny

Danny_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 02:44

Hallo allen,

wil nog één anekdote toevoegen.
2 jaar geleden kwam een vooraanstaande sectie A fokster uit de UK jureren op een show in Belgie, met de mededeling dat de pony van mijn zwager in overconditie was???
Ik kwam dit zelfde jurylid een paar weken dat jaar tegen van, de vrachtwagen naar de showground en ze was gewoon modder vet.
Op mijn vraag (ze schrok enorm) is hij niet te vet was het antwoord dit is RW.
Ik vind het altijd leuk om de keuringen te volgen!!
Mvg,
Danny

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:56

Ik moet altijd een beetje lachen om de mannen in dit topic ( op een positieve manier hoor ;) ). K zou graag een keer langs jullie pony's lopen, terwijl jullie vertellen wat jullie er nou zo mooi aan vinden en waar het volgens jullie vandaan komt. Lijkt me ook best leerzaam, want het is denk ik ook erg handig om m'n eigen mening verder te vormen. En die heeft iedereen. Wat mij logisch en praktisch in de oren klinkt pas ik toe, en de rest..

Ben eigenlijk best tevreden over mijn manier van fokken, en soms kom ik weer dingen tegen dat ik denk van he.. Komende hengstenkeuring ga ik ook weer even peilen hoe de jury er dit jaar over denkt.

Het mag van mij trouwens wel weer voorjaar worden. Behalve al het werk in de winter vind ik m'n pony's toch een stuk mooier zonder al dat winterhaar. En die rotsneeuw :brr: ...

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:17

Dan zou ik zeggen, pak de telefoon of stuur een mail en maak een afspraak om langs te komen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:07

Ah ik vind de sneeuw wel wat hebben, kun je lekker sneeuwwandeling maken, pony's vinden het hier wel erg leuk. Paar keer per week uurtje per pony :).

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:18

Welkom Danny_D! Altijd leuk om respectvolle reacties en ervaringen te lezen in dit topic. :) Het is jammer dat het respect naar elkaar soms lijkt te ontbreken in dit topic.

En laten we vooral niet uit het oog verliezen dat smaken nu eenmaal verschillen (gelukkig). Dat is toch ook het mooie van de welsh? Dat je binnen de rasbeschrijving toch verschillende types hebt?

Of mag ik, omdat ik helemaal geen welsh pony's heb, me misschien helemaal niet meer bemoeien met dit topic? ;)

Overigens ben ik nu wel benieuwd naar "de lichte" en "de zware" BD / Patrick. O:)

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:40

Westernfreak schreef:
Overigens ben ik nu wel benieuwd naar "de lichte" en "de zware" BD / Patrick. O:)

Ik ook :))

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:41

Ik ook wel ;).

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:04

yorick schreef:
Dan zou ik zeggen, pak de telefoon of stuur een mail en maak een afspraak om langs te komen.

Ik ga d'r een keer een rondje van maken :j , Zelhem ligt niet echt bij mij in de buurt. Als ik nog een ander erbij heb in jullie buurt maak ik er een dagje van.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:09

Honeys schreef:
Ik ga d'r een keer een rondje van maken :j , Zelhem ligt niet echt bij mij in de buurt. Als ik nog een ander erbij heb in jullie buurt maak ik er een dagje van.
Met Wormgoor heb je er al 4 te pakken. ;)