Ik heb nog een zgan HH castlerock liggen( HH winterdeken Thor met hals 400 gram) die aan de boeg veel te groot is dus pasvorm is weg,dit geldt hetzelfde als bij m'n D pony,klopt gewoonweg niet.
Vroeger maakte ze de Hightech van 2500D,súper goede deken erg sterk en 100% waterdicht,nergens meer te verkrijgen.Voor m'n grote A (118) perfect in de boeg en onderlengte 145cm klopt ook perfect (lange zijkanten)
Ik heb er nog 2 van(al 11jr oud) en zien er als nieuw uit alleen kunnen ze geen fikse regenbui meer af,dus ik gebruik ze als onderdeken.
Ik heb een Harry's Horse Staldeken Highliner Supreme 550gr daar schuren de manen op de schoft van weg,dús ik gebruik die ook niet meer...
Bij mij moeten ze dus ook sterk zijn en veel water afkunnen als het moet,zie m'n pony's niet graag doorweekt

Ow en kwa maten,als ik het als bovendeken gebruik heb ik bij m'n A een 5.0 andere gewoon 4.9 (145cm) en m'n D heeft een 5.9 (175) onderlengte.
Vind de Amigo 4.9( Amigo Bravo 12 Turnout Lite) aan de iets kleine kant voor een pony van 118 die niet te smal is...(een 0gr gaat wel maar niet meer grams).