[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:10

Leuk al die ervaringen in dekens...Momenteel heb ik de Rhino wug 1000D en de Amigo 1200D met losse hals.Voor m'n D-pony Bucas en Amigo(Amigo Bravo 12 Turnout Lite)
Ik heb nog een zgan HH castlerock liggen( HH winterdeken Thor met hals 400 gram) die aan de boeg veel te groot is dus pasvorm is weg,dit geldt hetzelfde als bij m'n D pony,klopt gewoonweg niet.
Vroeger maakte ze de Hightech van 2500D,súper goede deken erg sterk en 100% waterdicht,nergens meer te verkrijgen.Voor m'n grote A (118) perfect in de boeg en onderlengte 145cm klopt ook perfect (lange zijkanten)
Ik heb er nog 2 van(al 11jr oud) en zien er als nieuw uit alleen kunnen ze geen fikse regenbui meer af,dus ik gebruik ze als onderdeken.
Ik heb een Harry's Horse Staldeken Highliner Supreme 550gr daar schuren de manen op de schoft van weg,dús ik gebruik die ook niet meer...
Bij mij moeten ze dus ook sterk zijn en veel water afkunnen als het moet,zie m'n pony's niet graag doorweekt :o
Ow en kwa maten,als ik het als bovendeken gebruik heb ik bij m'n A een 5.0 andere gewoon 4.9 (145cm) en m'n D heeft een 5.9 (175) onderlengte.
Vind de Amigo 4.9( Amigo Bravo 12 Turnout Lite) aan de iets kleine kant voor een pony van 118 die niet te smal is...(een 0gr gaat wel maar niet meer grams).

regtur

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:41

Even een fokkerij-update. Dit topic is tenslotte voor welshponyfokkers <3
Afgelopen week vonden we in de wei een afzetter. Nog niet eerder gehad, en is ook niet leuk.In een groep van 8 merries, is het dan gissen van wie het is. Geen enkele merrie toonde anders, of ziek, wat het erg lastig maakte. We dachten eerst dat het van Gucci zou zijn, vanwege de stress van de veiling. Maar na het opgemeten te hebben kon dat niet. Je voelt je ongeveer een halve detective, met al dat speurwerk, maar uiteindelijk bleven er 4 over waar het van geweest kon zijn. Na 4 dagen observatie, bleek Jobke een beetje vuil, dus 98% zeker is het van haar. Krijgen we dus in 2015 geen merrieveulen van Jobke x Banner. Wel erg jammer. Zij heeft ons nog nooit in de steek gelaten en ondanks dat we nog 2 prachtige jonge merries van haar hebben, hadden we juist ook weleens willen weten wat er samen met Banner voor moois zou komen. Afijn, het is niet anders, en volgend jaar lukt het hopelijk wel. En dan met Dewi. Haar dan 3 jr dochter en 3 jr nichtje gaan ook bij Dewi. Dan kunnen we in 1 keer bekijken of die kruising zinvol en/of geslaagd is of niet.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:16

Dat is wel heel jammer zeg .... :-(

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:17

Wat sneu Jenny. Ik begrijp dat het een merrietje was?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:56

Wat naar zeg..
Wij hadden hetzelfde twee jaar terug met een 10 maand oud veulen :\

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:27

Toch jobke:( Je dacht eerst special gift toch?
Balen hè? Mijn merrie heeft er toch.wel een klap van gehad.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 09:31

Wat sneu Jenny, zulke dingen zijn nooit leuk. Is Jobke verder niet anders dan normaal?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:13

Bucas heeft wel met nylon inderdaad. Maar met een dag de deken erop had ik een kale schouder. ;(

Veulen verliezen is altijd wel zonde.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:33

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:04

He bah jenny, zoiets is nooit leuk, je kijkt toch altijd uit naar gelijk welke combinatie, als het dan niet goed gaat...
Hier gaat het goed met de drachtige merries, hoop ook dat ze dat zo volhouden en de veulentjes gezond en wel geboren worden. Vorige week een filmpje gemaakt van een van de merries, weet niet of ik het hier al geplaatst heb, indien niet hier komt ie, anders lees je er gewoon over heen ;)
Hoe doet je nieuwe hengst het Jenny?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:10

Ohja hengstenkeuze voor volgend jaar dat wordt mijn eigen hengst (wordt 3 jaar)
Ik heb nog niet heel veel beeldmateriaal van hem

Hier is hij pas 1 jaar. Nu een heel stuk breder geworden :D

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:36

Hallo iedereen, ik werd getipt om eens in dit topic te kijken en te vragen. Dus vandaar dat ik zo binnen kom vallen.
Ik ben opzoek naar een Welsh pony tussen de 1.20-1.25m, bruin, tussen de 4/5-10 jaar en geschikt voor de mensport.

Heeft iemand van jullie misschien wat staan of weten jullie iemand die nog een pony heeft staan? Zou je me dan een PB'tje willen doen? Alvast super bedankt.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:12

Je kunt op de nwpcs site kijken. Kopje marktplaats ... alle soorten en maten.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 01:10

Om alles maar in 1 keer te beantwoorden: Het is niet leuk om een veulen te verliezen, maar beter nu dan wanneer het bijna volgroeid is, of geboren wordt met een afwijking waardoor je het moet laten afmaken. Sommige keuzes moet je zelf maken, sommige worden er voor je gemaakt. De merrie is OK, niets aan te zien behalve een paar dagen geleden dus een vuil plekje ter grootte van een euromunt. Dat was alles.Ik kan het best mis hebben, maar denk het niet. Geen van de merries toont trouwens anders dan anders. Jobke heeft ons al 9 veulens gegeven, en heeft misschien wel recht op een jaartje rust....
Dewi, onze nieuwe hengst dus, doet het prima, is heel relaxed, staat naast Willie Wortel en een droom om thuis te hebben.
Als hij straks op de wei en tussen de merrie zich net zo gedraagt... Geweldig. Maar het belangrijkste aan een hengst is wel, wat hij hier brengt aan nafok. En dat weten we pas over, pakweg, 2 jaar.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 07:16

Het isnen blijft knudde Regtur als je merrie versmijt. Maar idd beter dan afwijkingen .. merrie heeft de beslissing al voor je gemaakt ...
leuk dat die hengst goed gaat ...

Nog even dames en dan zitten we weer in 2015 en begint alles weer van voor af aan ...
Ik heb er zin in ...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 08:00

Erg jammer jenny maar het gebeurt idd niet voor niets.
Nieuw jaar en nieuwe kansen.

Hier komt het eerste veulen van pepper na 3 jaar
niks meer gehad te hebben.
Haar 4de veulen en eerste van vechtzichts hylander.
En aangezien zowel pepper als hylander behalve schimmel ook bruin en vos gefokt hebben is de kans nu groot op een kleurtje.

Pepper is nu bijna 10 jaar oud, tijd gaat hard maar pepper word steeds mooier.
Nu 6 maanden drachtig

Afbeelding

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:59

Wil jullie even de foto's van mijn koppeltje delen de merrie begint al echt buikerig te worden :D
doe ik ook veel minder mee op dit moment word wat moeilijker voor der ;)

Afbeelding

en de hengst (helaas niet scherp mijn zus kan niet met een camera overweg)

Afbeelding

en nog 2 van ze samen :D
best nog een flink verschil tussen ze ben nog steeds meer wijs met de merrie die is ook naar mijn mening mooier haha maar de hengst is ook zo grappig haha ga met de hengst in Januari starten :D

Afbeelding

Afbeelding

lisawouda93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:00

De pony's staan er mooi bij fotografie.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:03

Mooie merrie! Heeft wel wat weg van mijn roan-merrie

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 02:51

Dankje :D
de merrie is ook echt een plaatje ben der nog elke dag zo blij mee haha terwijl ik bij de hengst toch meer de gedachte heb van even starten en misschien door rijden tot een bepaalde klasse en in het span proberen en dan maar weer verkopen (krijg er geen band mee zoals ik met de merrie al vanaf het begin van ons opleiden heb)
misschien veranderd het nog maar eerst maar is volgend jaar starten hahaha :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:23

Je merrie is ook wel echt een plaatje hoor!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:24

Mooie pony's

Tja als ik alles wegdeed waar ik geen 'band' mee had ;) uiteraard als je met een dier langer bezig bent of meer tijd in steekt, dan voel je elkaar beter aan.

Afbeelding
Mijn 2,5 jarig hengstje. Hij is ontzettend fijn in de omgang, echte coole kikker, gister bij 2 jaarling kwpn hengsten gezet, heerlijk om te zien hoe groot hij zich maakt, maar geen seconde druk. Hij staat nu maar bij ze in de groepstal want liep zo achter ze aan, haha. Wil deze nog lekker laten uitgroeien tot zn 4 voor we er wat mee gaan doen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:40

Hij is echt mooi ines

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:02

Nou ja wij hebben ook iets van 50 paarden maar ja de welshjes zijn echt voor mij, en ja met de merrie ben ik wel een jaar al ruim bezig maar die trok ook meteen heel erg naar mij toe.
maar de hengst trekt juist meer naar mijn vader toe.
En ik heb er maar 2 en wil ze echt voor mijn plezier houden en niet om te fokken zoals de rest er wel loopt bij ons, ik moet er echt zelf alleen mee bezig zijn en ja als de hengst minder met mij heeft en dit blijft ook zo zal ik toch echt de keus moeten maken om hem op den duur weg te doen.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:03

Cemlys schreef:
Mooie pony's

Tja als ik alles wegdeed waar ik geen 'band' mee had ;) uiteraard als je met een dier langer bezig bent of meer tijd in steekt, dan voel je elkaar beter aan.

[ Afbeelding ]
Mijn 2,5 jarig hengstje. Hij is ontzettend fijn in de omgang, echte coole kikker, gister bij 2 jaarling kwpn hengsten gezet, heerlijk om te zien hoe groot hij zich maakt, maar geen seconde druk. Hij staat nu maar bij ze in de groepstal want liep zo achter ze aan, haha. Wil deze nog lekker laten uitgroeien tot zn 4 voor we er wat mee gaan doen.

wat een plaatje die hengst van jou echt een gaaf ding :D
ga je hem voor de hengstenkeuring doen??