[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 09:26

BlackDevils schreef:
PeeWij schreef:
Hoeven geen foto's te plaatsen, kom eens naar een show en je ziet waar wij voor staan! !
Ik open uit nieuwsgierigheid toch ff je website en zie als eerste een pony met een slofteugel... _O-

Dat is wel bij de nieuwe eigenaar BD ;)

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:18

Girlgamer schreef:
BlackDevils schreef:
Ik open uit nieuwsgierigheid toch ff je website en zie als eerste een pony met een slofteugel... _O-

Dat is wel bij de nieuwe eigenaar BD ;)[/quote]

Dan moet je nog eens goed kijken!!!!! DIT IS GEEN SLOFTEUGEL!!!!!
MAAR EEN HALSVERLENGER!!!!!! Is helemaal iets anders dan een SLOFTEUGEL!!!
Dit is inderdaad bij de nieuwe eigenaar!! En er is maar 1ding over te vertellen over deze pony!!! Zij is geweldig zo zouden alle Welsh A pony's moeten zijn!! Gewoon op stappen en weg rijden deze foto zit de amazone er voor de 2e x op en is maar 1x gelongeerd geweest. Dat kun je bij veel pony's niet doen!
Ik hoop dat haar zoon net zo braaf gaat zijn over 3jaar met africhten!!!! :D

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:24

Ach ja je maakt toch geen woorden vuil aan iemand die zegt bezig te zijn met Welsh fokkerij en dan Welsh x Forrester kruist :O

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:02

PeeWij schreef:
Ach ja je maakt toch geen woorden vuil aan iemand die zegt bezig te zijn met Welsh fokkerij en dan Welsh x Forrester kruist :O

_O- _O- :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:28

Toch wordt die halsverlenger wel als een soort slofteugel gebruikt omdat die teruggaat in de richting van het zadel, zoals je normaal een halsverlenger niet gebruikt. ;) :D

Ik vind veel pony's op de shows/keuringen ook te vet. Maar eigenlijk zie ik de laatste tijd ook wel pony's die gewoon in een juiste conditie zijn op de keuring.
Mijn eigen merrie zal ik niet snel meer op de keuring brengen denk ik (is wel driemaal geweest). Ze is niet in een showconditie. Maar de keuringen/shows bezoek ik wel graag. Al waren het er dit jaar maar drie voor mij. (Houten, Kootwijk en Almkerk)

Qua dekken, nog geen idee of ze gedekt gaat worden. Denk het niet.
Maar ben me wel weer een beetje aan het verdiepen omdat ik weleens twijfel een sectie C te fokken uit mijn kleine D-merrie.
Alleen moet ik haar dan dekken met pony's waar ik nog minder bekend mee ben, dus heb weer wat te verdiepen. ;)

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:32

Idd halsverlenger hoort daar niet te zitten en heeft gewoon een slofwerking nu, maar dat terzijde ;)
Wil je haar dan met een sectie C gaan dekken dyonne en vanwaar het idee een sectie C te fokken?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:47

Zitake, dat weet ik nog niet. Zou dan wel een kleine sectie C hengst moeten zijn. En anders een A-hengst.
En vanwaar het idee. Omdat ik sommige sectie C pony's echt prachtig vind. ;)
Haha, nee vooral omdat ik een kleine sectie D-merrie heb. En het fokken van een sectie D die dan rond de 1.47m. zit is erg lastig.
Overigens is er ook kans dat ze nog heel niet gedekt wordt, nog even afhankelijk van meer dingen. En mocht er een D-hengst zijn die op het moment dat ik wil dekken helemaal voldoet aan wat ik graag in een Cob zie, dan komt die er gewoon op. ;)
Maar ik denk dat verdiepen in eventueel een sectie C fokken wel zinvol kan zijn. Hoewel de markt voor sectie D vaak beter is..

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:05

Enigste verschil is!!! Halsverlenger is van elastiek en slof niet!! Dus zal het toch een andere werking hebben! Deze is vriendelijker!!! Pony word nu zonder gereden en zou trouwens vandaag haar 1ste wedstrijd hebben gehad maar door de vele sneeuwval gaat deze niet door!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:13

ik vind een elastiek ook vriendelijker laat direct los als je pony ontspant

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:40

Elastiek leert een pony hangen op het bit. Omdat het altijd druk geeft, komt de pony niet weg van de druk en gaat hangen. Een bijzet haalt bij de juiste houding de druk weg.

PeeWij schreef:

Dat heet een Welsh Partbred. New Forest zijn super sportponies.

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:55

Melanie5 schreef:
Elastiek leert een pony hangen op het bit. Omdat het altijd druk geeft, komt de pony niet weg van de druk en gaat hangen. Een bijzet haalt bij de juiste houding de druk weg.

PeeWij schreef:

Dus jij zegt nu!! Dat je dat met een slof minder hebt!! Druk op het bit! Denk dat je dat EERDER met een SLOF is druk op het bit! Met een slof leer ze ze nog maar hangen! Je haalt ze er allemaal uit die met SLOF worden gereden!!! :D
Maar zoals jullie al verwoord hadden: Ieder doet het op zijn manier het fokken van pony's en het rijden van pony's! En trouwens ieder vind zijn eigen pony's toch altijd de beste en de mooiste :D
Wij zijn ook heel blij met wat er bij ons op stal staat! Word gebruikt voor in de sport en voor op show!! :o

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:04

Nee met een bijzetteugel gaan ze minder hangen bedoelt ze denk ik, niet met een slof. Maar goed, zoals je zegt ieder doet het op zijn manier ;). Topic gaat weer aardig de verkeerde kant uit. :)
Gezonde discussies mogen gerust, maar laat ieder in zn waarde.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:16

@ dion1anouk; zou je misschien wat minder agressief willen reageren? mensen geven hier alleen hun mening en daar is niks mis mee.
vind overigens dat jullie pony het heel netjes doet hoor,ze is mooi zo onder zadel..

@zitake; nog steeds geen hengst gevonden dan? misschien komt er wel iets interessants op de hengstenkeuring dit jaar voor je..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:19

Nee nog niks waarvan ik denk wow dat is em... Idd hengstenkeuring ga ik zeker proberen naartoe te gaan.
Ik heb wel iets in gedachten, maar moet het eerst nog even zien hoe en wat :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:27

Mag ik me trouwens ook melden? :)
ik heb zelf een welsh merrie genaamd Silke,
Nachtegaals Ambassador × Boreas Zeb

Over een paar jaar ofzo wil ik er misschien nog een veulentje uitfokken :)

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:28

Zitake; ik laat mijn merrie aankomend jaar ook niet dekken, even lekker uit laten groeien en het rijden wat meer oppakken, tenzij ik mij aankomend jaar nog bedenk :+ . Het jaar erop mag ze gedekt worden. De eerste hengst die erop gaat is WW, denk ik. Vind m kwa uiterlijk en bouw goed bij Jolinda passen. Denk dat daar een heel apart gekleurd veulen uit gaat komen, wat, als het de gangen enzo overneemt van de merrie, ook heel apart kan bewegen.

Visibreteam; Welkom hier! Vind Silke echt leuk!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:46

Merrie wordt hier niet echt ingereden denk ik, behalve mss voor de kar eventjes. Dus het zou op zich wel kunnen. WW is wel leuk en zal idd qua kleuren wel een apart veulen denk ik.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:50

ook hier een silke fan,krijg ik nooit klaar bij die van mij haha

net een hele mooie foto gemaakt van presca haar hoofdje
Afbeelding

dametje is alweer haast 8 maanden oud...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:32

Mooi hoor, mijne is ook weer bijna 8 maand oud...

Silke, idd geweldig wat ze allemaal kan, (alle paarden trouwens in je profiel), zie die van mij zoiets ook niet gauw klaarspelen :).

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:33

Haha thnx :)

Ik vind welsh pony's echt de gaafste pony's, edel maar stoer :Y)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:43

Inowa, Presca blijft een lekker ding.
Wat betreft dekken, ik heb besloten er maar 2 te dekken. Gezien de handel toch wel op z'n gat ligt. Daarnaast wil ik mijn oude merrie een jaar rust geven. Mijn bruine ga ik verkopen, dus die blijft sowieso leeg. Dus ik dek alleen mijn Bolster merrie en mijn (dan) 3 jarige. Beide gaan bij mijn schimmel.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:12

Melanie5 schreef:

PeeWij schreef:

Elk ras heeft zijn tekortkomingen als ik kijk naar het beeld en doel wat me voor ogen staat en zijn pluspunten. Foresters zijn exterieurmatig vaak niet mijn favoriet door de zware halzen en gedrongen bouw. Maar die eigenschappen vind je ook bij de welsh. Karakters zijn bij de Forester vaak veel gezeggelijker dan bij de Welsh, iets wat je ook goed gebruiken kunt. Wat is er dan mis met combineren om te proberen tot mijn doel te komen?
Als ik kijk naar een paard dan kijk ik naar meerdere demensies en niet alleen het plaatje. De bewegingsvorm en uitstraling hierbij telt zwaar. Het gaat om balans in de bouw, tact in de beweging en gebruik van het lichaam, het karakter en schoonheid om tot een goed product te komen.

Rijtechnisch is het hier niet het forum voor maar ik ga met Melanie en Zitake mee.

Verder is respect wel een groot goed en intimidatie per pb ga ik niet op in maar versterkt mijn beeld. ;)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:26

BD, denk dat jij toch ook wel een duidelijke voorkeur hebt voor een van de twee die bij Jan liepen?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:31

patrick76 schreef:
BD, denk dat jij toch ook wel een duidelijke voorkeur hebt voor een van de twee die bij Jan liepen?

Ja, die ene is als ik t goed zag een jonge uit Puerdy (Prophet) andere luxer => safira x Maestir?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:34

klopt wel aardig volgens mij . Denk dat jou voorkeur uit gaat naar de luxe?