Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lordino schreef:Goeiemorgen
Die Dino van mij is écht stout
Ik ben gister bijna met pony en al verongelukt.![]()
Ik had met een vriendin afgesproken om een buitenrit te maken langs het kanaal.
Haar pony is net zo'n heethoofd als Dino en we zouden lekker gaan racen, even de benen strekken
Dat had ik al eerder met haar gedaan alleen ging er toen nog een vriendin mee.
Dit keer gingen we dus met zijn 2en. Wij hadden ze opgezadelt, ik netjes de martingaal eraan en we gingen op weg.
Onze manege ligt midden in een industrieterrein dus we moeten altijd eerst een heel stuk stappen voordat we bij het kanaal zijn. We waren dus de straat uit, over een grote parkeerplaats, fietspad op. En toen kwamen we bij het fietspad dat langs een grote autoweg loopt, zeg maar een breed fietspad aan elke kant van de weg met een strookje gras ertussen. Dat moet je helemaal doorstappen tot je bij de brug over het kanaal komt, daar steek je over en dan ben je bijna bij het kanaal.
Dus wij stappen over dat fietspad en tot nu toe was alles goed gegaan. ineens ziet Dino in de sloot naast het fietspad iets engs, (een pijp waar water uit komt ofzo) Dus hij gaat stilstaan, kijken, draaien enz. Daan (de pony van die vriendin) Vind ook echt alles eng en die begon ook te kijken.
Ineens draait Daan zich om en gaat er in een volle rengalop vandoorEn dino ging er natuurlijk achteraan!
Dus wij zitten in dikke rengalop (het ging écht hard!) over hety asvalten fietspad grenzend aan een dikke autoweg! Al die auto's toeteren! Ik dacht echt dit loopt verkeerd af! Dus wij galopperen daar en ik kreeg hem maar niet terug!
Fietsen er ook nog eens een opa en een oma op het fietspad, dus ik schreeuw: PAS OP!Ik kon Dino en nog maar net langs heen sturen, anders was hij er zo doorheenm gegaloppeerd.
Het fietspad ging op een gegeven moment onder een viaduct door, best steil naar beneden!
Ik dacht als ik hier in glij gaat het fout! Dus net voor het viaduct kon ik hem het gras op sturen (een klein veldje voor het politiebureau)
Inmiddels was Daan ook rustiger op het veldje beland en moetsen we even op adem komen. Ik ben nog nooit zo geschrokken! Onze pony's ook niet denk ik. Ze waren helemaal druk en wij stapten verder richting stal, we wouden een ander pad in om het nog een keer te proberen maar dino werd zo druk en begon te steigeren dat het gewoon te gevaarlijk was.
We zijn toen terug naar stal gegaan en daar hebben we in de binnenbak nog even gesprongen (wat hij trouwens wel superbraaf deed)
Pff als ik er nu aan terug denk kan ik er wel een beetje om lachten, want het moet er echt heel debiel uit hebben gezien denk ik.maar op dat moment was het niet zo grappig, het had echt heel verkeerd kunnen aflopen!