Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Laura schreef:Je grote vriendin. Ponyta.
Alleen ze is al weg.
_R_G_ schreef:hallo!
vraagje welke vinden jullie het mooiste
Vanny_ schreef:Hooi.
Vandaag niet naar school, was ziek =( maar wel naar de pony's geweest (heb tegen m'n moeder gezegd dat ik niet ging anders mocht ik zeker weten niet thuisblijven).
Nouuu ik had Bandit gereden in de bak, meneer was gespannen. Leuke combinatie, paarden weer binnen + herfstweer :S.
Ik was zo aan het opzadelen, komt er een meisje van 11/12 jaar? die ik niet ken de stal in gelopen. Een vriendin van de andere vzster van Bandit, en ze zei: 'Hoi, ik moest even van dat meisje die Bandit ook verzorgt zeggen dat hij heel vervelend is als er plassen in de bak liggen, kwam het ff zeggen.'
Ik zeg: 'Ja weet ikdoe hem al een jaar'. (Haar vriendin die Bandit ook doet doet hem pas iets meer dan een maandje).
Zegt zij weer van ooh oké, en toen was ze weer weg gegaan. Even later ging ik naar de bak en toen was ze er nog, ze wilde net weg gaan.
Dus ik zei van: 'Hee, zeg anders maar tegen (naam meisje die Bandit ook doet) dat als Bandit druk gaat doen hem proberen op de binnenhoefslag te rijden, en juist door de plassen heen rijden zodat ie weet dat het niet eng is. Hij moet naar de plaatsen waar zíj heen stuurt, en ze mag hem best een x aanpakken als die vervelend doet, anders blijft ie zo doen. Want Bandit deed dat bij mij eerst ook als er plassen lagen maar nu doet ie dat nooit meer bij mij.'
Dat meisje dus van: 'Oké zal het zeggen' en ze ging weer weg.
Vond het wel aardig van d'r dat ze het ff kwam melden maar ik had zoiets van: dat weet ik alláng. Toen in de periode dat ik hem inreed ben ik door die plassen zelfs een paar keer goed van hem afgepleurd omdat Bandit het eng vond en ging kloten. Maar nu doet ie dat dus niet meer bij mij, maarja die andere vzster rijdt hem nog niet zo lang.
Maargoed dus dat.
& Nog wat anders. De eigenares van Vanity denkt er al een tijdje over na om Vanity naar een paardenrusthuis te brengen. Omdat Van niet de jongste meer is + ze heeft al jaren een erge vorm van artrose (wordt niet bereden). En de eigenares is al bij een rusthuis wezen kijken (is een halfuurtje van stal ong.). Ze vond het er goed uitzien daar.
Ze vindt het natuurlijk wel moeilijk, ze zal als Vanity daar gaat staan nog maar 1x per week langs omdat dat rusthuis al dicht is als ze terug is van werken. Een andere vzster van Vanity die haar naast mij doet, gaat verhuizen in de buurt van dat rusthuis dus die zal er ook 1x per week naartoe gaan.
Maar aan de ene kant vinden we het ook goed, want daar kan ze het hele jaar door buiten staan. Hier op stal staat ze alleen 's zomers 24/7 in de wei, en 's winters + in de herfst alleen overdag een paar uur in de paddock. Bij dat rusthuis gaan de paarden 's winters overdag hele dag in grote paddock, en 's zomers 24/7 op de wei.
Had net een telefoontje van de eigenares, ze zei dat ze vanavond moest beslissen of ze Vanity gaat wegbrengen of niet... dus ze vond het heel moeilijk en vroeg ook wat ik er van vond enzo. Ze twijfelde, dus ze gaat nog ff met haar vriend erover hebben, daarna laat ze het me nog weten.